Leger des Heils introduceert kledinglijn
X-Noizz zet schijnwerpers op 50l50
Fashion
Wie had gedacht dat het Leger des Heils nog eens een kledinglijn zou introduceren? De opbrengst van 50l50 Fashion gaat naar projecten van het Leger des Heils voor zwerfjongeren. X-Noizz interviewt zaterdag woordvoerster Trix Kruisinga in het programma op 747 Am.
De kleding van 50l50 Fashion is gemaakt van materialen uit de Leger des Heils-kledingdepots. Een lap met jaren zestig-print wordt gecombineerd met spijkerstof; de kledinglijn sluit nauw aan bij de nieuwste trends in de mode-wereld.
Vanaf 1 november wordt de 50l50 Fashion-collectie verkocht op de Chill Out! in de Bijenkorf in Amsterdam. Op 22 oktober was de officiële introductie met een modeshow in de Bijenkorf.
Stoffig imago
Paul van der Ham, presentator van X-Noizz op 747 Am, is nieuwsgierig: hoe komt het Leger des Heils op het idee een kledinglijn te introduceren? 50l50 Fashion zou een idee zijn van ONLY, het reclamebureau van het Leger. Wie werken daar dan? Wat voor types zijn het?
Het Leger heeft een wat stoffig imago, vindt hij. Hoezo opeens hip en samenwerken met de Bijenkorf?
En waar hij ook wel wat meer over wil weten: wat gebeurde er voorheen met de opgehaalde tweede hands-kleding?
50l50 Fashion in spotlights bij X-Noizz op 747 Am, zaterdag 25 oktober vanaf 7.02 uur.
Gaaf hè!!!
Een 'breekje' van Breekijzertje
[Aangepast op 24/10/03 door Breekijzertje]