asociale kleding

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Ik neig ook meer naar een antiglobalistische visie, maar ik ben nog jong en idealistisch.
Ik :( van anti-globalisten.

Op jouw leeftijd is het nog stoer om tegen de gevestigde orde aan te schoppen, maar ik denk dat jij het nog wel zult overgroeien.

Overigens wel petje af dat jij een bepaalde broek koopt uit principe terwijl er leukere exemplaren naast hangen. Da-vink-toppie........... :u

Een 'breekje' van Breekijzertje
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Ik :( van anti-globalisten.
En heb je daar ook redenen voor, behalve dan dat antiglobalisme links is en in jouw mening dus verderfelijk omdat jij meer gecharmeerd bent van rechtse politiek?
Op jouw leeftijd is het nog stoer om tegen de gevestigde orde aan te schoppen, maar ik denk dat jij het nog wel zult overgroeien.
Puur theoretisch gezien sta ik helemaal achter het antiglobalisme. Niet omdat ik zo graag wil schoppen (je suggereert een beetje vreemde dingen, go and ask Parsifal!) maar omdat de globalisering simpelweg meer negatieve dan positieve gevolgen heeft en ik denk dat dit proces zo gauw mogelijk gestopt moet worden, al is het bijna niet meer mogelijk. Natuurlijk, voor de economie is globalisering (mits het op de juiste manier geschiedt) erg positief, voor de technologie op sommige punten ook nog wel. Maar het WTO en de Wereldbank vind ik zeer slechte organisaties en ik ben ook van mening dat de grenzen weer veel meer dichtgegooid moeten worden. Het wordt allemaal één pot nat, en begin er nu niet erover dat ik een nostalgische zemel ben die gevoelsmatig meer Nederlander dan Europeaan/wereldburger is: ik kan me prima verstaanbaar maken in het Engels (hoewel de euro natuurlijk een foeilelijke munt is en blijft ;)). Andere negatieve gevolgen zijn natuurlijk de veel te grote macht van multinationals en daaruit voortvloeiend kinderarbeid, arbeid onder zeer slechte omstandigheden, wantoestanden als enige jaren geleden met Shell bij de Ogoni dat bedrijven alle financiele touwtjes in handen hebben etc.
Maar als je naar de praktijk van het antiglobalisme kijkt.. tja dan wil ik daar niet altijd mee geassocieerd worden. Anarchisme vind ik fout, en vaak genoeg zijn anti-/andersglobalisten niet bepaald genuanceerd in hun kritiek. Maar nogmaals puur theoretisch gezien sta ik er volledig achter. Jammer dat het woord direct een negatieve lading heeft voor veel mensen.
Overigens wel petje af dat jij een bepaalde broek koopt uit principe terwijl er leukere exemplaren naast hangen. Da-vink-toppie...........
Dit lijkt me niet meer dan normaal en zeker voor christenen een plicht. Petje af is dus absoluut onnodig, zet maar leiver een extra petje op voor mensen die Esprit ed blijven kopen terwijl ze dit weten.

Groeten Lebaoth
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Tijn

Bericht door Tijn »

Deze hele discussie gaat over kleding niet over (anti)globalisme...
Breekijzertje, je generaliseert... Ik durf te wedden dat je en weinig van gothic af weet en weinig van punk af weet.. En diegene die zei dat je geen punkers meer ziet: beter kijken... Punk is 'in' (tot op zekere hoogte, de echte hardcorepunkers zijn er ook echt nog wel, maar inderdaad minder dan jaaaaaren terug)
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

O, maar de globalisering heeft alles te maken met kinderarbeid e.d.! Multinationals die te veel macht krijgen in een land en daar neit mee om kunnen gaan, enz enz.

Ik zie weinig punkers, hoor. Het ziet soms wel zwart van de overjarige hippies (van een jaar of veertig) die plotseling een punkkapsel nemen, maar de 'echte' zie ik nooit meer.
Wel skaters, ontiegelijk veel skaters. Om zere ogen van te krijgen.

Maar skate is toch veel leuker dan punk, dus zo'n ramp is het niet. :,

[Aangepast op 2/10/03 door lebaoth]
Tijn

Bericht door Tijn »

Waar woon jij? Punkers zijn er wel degelijk, ik kan best foto's plaatsen als je wilt (van vrienden) ook zijn er veel goths, etc. En skate leuker? No way, skate: allemaal zogenaamd stoere pubertjes van 14 die 'punky' of juist 'gangsta' willen zijn :( Jammer is dat...
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ik woon in de Alblasserwaard. In de rest van Nederland zie je over twintig jaar nog punkers, maar wij hier zijn zo vooruitstrevend dat je ze hier niet meer tegenkomt. En terecht.
Morgen zit ik in Utrecht, eens kijken of er daar punkers rondlopen.

Skate is ook niet echt overdreven leuk, maar altijd nog beter dan punk. En met name jongens van veertien verdrinken altijd in die broeken omdat ze van die dunne beentjes hebben. :,

Maar het ging over asociale kleding. ;)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Leger des Heils introduceert kledinglijn
X-Noizz zet schijnwerpers op 50l50
Fashion

Afbeelding

Wie had gedacht dat het Leger des Heils nog eens een kledinglijn zou introduceren? De opbrengst van 50l50 Fashion gaat naar projecten van het Leger des Heils voor zwerfjongeren. X-Noizz interviewt zaterdag woordvoerster Trix Kruisinga in het programma op 747 Am.

De kleding van 50l50 Fashion is gemaakt van materialen uit de Leger des Heils-kledingdepots. Een lap met jaren zestig-print wordt gecombineerd met spijkerstof; de kledinglijn sluit nauw aan bij de nieuwste trends in de mode-wereld.
Vanaf 1 november wordt de 50l50 Fashion-collectie verkocht op de Chill Out! in de Bijenkorf in Amsterdam. Op 22 oktober was de officiële introductie met een modeshow in de Bijenkorf.

Stoffig imago
Paul van der Ham, presentator van X-Noizz op 747 Am, is nieuwsgierig: hoe komt het Leger des Heils op het idee een kledinglijn te introduceren? 50l50 Fashion zou een idee zijn van ONLY, het reclamebureau van het Leger. Wie werken daar dan? Wat voor types zijn het?
Het Leger heeft een wat stoffig imago, vindt hij. Hoezo opeens hip en samenwerken met de Bijenkorf?
En waar hij ook wel wat meer over wil weten: wat gebeurde er voorheen met de opgehaalde tweede hands-kleding?

50l50 Fashion in spotlights bij X-Noizz op 747 Am, zaterdag 25 oktober vanaf 7.02 uur.

Gaaf hè!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 24/10/03 door Breekijzertje]
Plaats reactie