Zelfmoord..

Tijn

Bericht door Tijn »

Dat was Matthijs niet, dat was ik. En het was sarcastisch bedoeld. Al vind ik het erg dat complete buitenstaanders zo veel pijn hebben vanwege een beslissing van een ander. Feit is wel dat zo'n beslissing vaak in een vlaag (vlagen) van verstandsverbijstering worden gemaakt. Dus ook Gods kinderen kunnen weldegelijk zelfmoord zeggen. En dat die dan allemaal in de hel zouden komen? Ik denk het niet. En Matthijs, waar haal jij het vandaan dat ik zelfmoord goed keur?
anna

Bericht door anna »

Oef wat kijken we toch allemaal door een zwarte donkere bril.
En wat zijn we toch allemaal beter dan die zelfmoordenaars.

Ik weet zeker dat er onder Gods kinderen ook zelfmoordenaars zitten. Absoluut. Ook al hoeven ze in de Bijbel niet voor te komen, maar in deze tijd komen ze wel voor.

Net wat Nursje zegt: Je moet ze niet veroordelen (wat we wel heel snel doen), maar met liefde om gaan.

Over die liefde. Het is voor sommige mensen heel moeilijk om liefde te aanvaarden om die aan te pakken/nemen. Mensen die nooit liefde hebben gekent en ineens liefde krijgen is het moeilijk. En dan moeten we oppassen dat we niet denken, als we hen liefde geven en ze het niet willen aannemen, dat we ze dan met de rug toe keren. Want dat is ook een punt waar je aan moet denken. Omdat veel van die mensen eenzaam zijn moeten ze een soorte relatie opbouwen.

Maar het kan ook op andere manieren. Zoiets kun je zelf ook wel bedenken.

[Aangepast op 10-10-2003 door anna]
Kislev

Bericht door Kislev »

Ik lees in mijn bijbel dat er één zonde onvergefelijk is, namelijk de zonde tegen de Heilige Geest.

Als men gaat zeggen dat iemand die zelfmoord pleegt per definitie verloren is dan is men bezig de bijbel even aan te vullen.
anna

Bericht door anna »

Maar goed dan is weer de vraag. Wanneer doe je zonde tegen de Heilige Geest??
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door anna
Maar goed dan is weer de vraag. Wanneer doe je zonde tegen de Heilige Geest??
iig niet bij zelfmoord.
anna

Bericht door anna »

Dat snap ik.
Plaats reactie