SGP op TV

Billy

Bericht door Billy »

:D:D:D:D:D:D:,:,:P:P
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Beste Billy,

Ho ho, even goed lezen. Ik zeg niet dat ik al zeker weet dat ik SGP ga stemmen. Ik zeg alleen dat het er steeds meer in gaat zitten dat ik dat doe, mede door het tv-optreden.

Dat de SGP ook de tv heeft gevonden, hoe pril deze "relatie" ook nog mag zijn, het is m.i. in ieder geval een stap in de juiste richting.

Er zijn zaken die ik niet met de SGP deel, maar dat hoeft mijn stem nog niet in de weg te staan. Ik kan bij geen enkele partij 100% mijn gading vinden. Ik heb in mijn "Nederland-periode" eerder eens RPF (provinciaal) gestemd, en een keertje CDA (landelijk). Dat mijn landelijke stem ditmaal naar de SGP gaat, is voor 90% zeker. Ik hang nog voor 10% (misschien toch stiekem meer) nog bij de CU.

Groet,
Peet
Billy

Bericht door Billy »

waaron vind je meer van jou ideeen en mening terug bij de sgp dan bij de CU.

wat zijn je redenen dat je voor 90 % zeker op de sgp stemt .??
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

P.Paape

Bericht door P.Paape »

Billy,
O.a. omdat ik de SGP zuiverder vind in hun doelstellingen dan de CU. Maar wat betreft hun vrouwenstandpunt en de "homo kwesties", kan ik me niet geheel erachter scharen. Vandaar dat ik kijk welke partij de meeste +jes van me krijgt. Deze partij ga ik woensdag mijn stem geven. Bij het +jes geven, volg ik vooral ook de kranten (RD, ND, Trouw) en de radio/tv.

Allée, "Billeke", verstaat ge 't nu? :P
Billy

Bericht door Billy »

. Bij het +jes geven, volg ik vooral ook de kranten (RD, ND, Trouw) en de radio/tv.

Allée, "Billeke", verstaat ge 't nu? :P

Ik versta u ja, maarre die krantenkoppen ..... zijn die altijd wel even objectief??????????????????????????????????????????????????????????????????????:,:,:,:,:,:thu:thu:thu:thu:thu:thu:!:!:!

das natuurlijk weer een andere discussie:D

P.Paape

Bericht door P.Paape »

Billy,

Mijn brein knapt welhaast.
CU en SGP hebben vele overeenkomsten in standpunten. De standpunten van de SGP (m.b.t. vrouwen & homo's) zijn voor mij het meest discutabel. Ik twijfel zo, terwijl ik in mijn hart eigenlijk toch wel van de SGP ben gaan houden. En ik heb hier stemrecht gekregen, dus dan moet ik het ook goed gebruiken........:in

De christelijke partij waarover ik vannacht droom, krijgt mijn stem. Deal???:cool:

Peet
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Origineel geplaatst door P.Paape

De christelijke partij waarover ik vannacht droom, krijgt mijn stem. Deal???:cool:

Peet
En???? Over welke partij heb je gedroomd. Ik hoop niet voor je over alletwee.............:,:,:D:D:D;););):P:P
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Hai,

The Critical Brother heeft het "sgp-optreden" op tv ook kritisch mogen aanschouwen.
Vraagt zich nu ook af wat nu het beleid in deze is.
De verslaggever vroeg dat ook aan Bas v.d. Vlies.
Bas, letterlijk: "U bent blijkbaar in ons geïnteresseerd, u volgt ons".
Tot voor kort is er door de sgp altijd nog afwijzend gereageerd op "het volgen" door een tv-camera..........
The Critical Brother denkt dat de lichte ommezwaai (is dat het echt?) een gevolg is van het -door de achterdeur binnenkomen?- en vrijwel alom geaccepteerd zijn van internet in de geref. gezindte.

The Critical Brother (niet van goede beleidswijzigingen hoor!)
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Luister:

Ik droomde over mijn eigen partij CVN (Christelijk Vlaming in Nederland), maar aangezien ik nu te laat ben, is dat niet mogelijk:#.

Mijn CVN kruiste in de droom de degens met o.a. het CDA, SGP en CU. Jaja, maar toen de SGP sprak dat we elkaar niet met het zwaard moeten bestrijden, liep ik spontaan naar ze over. Hebt uw vijanden lief, nietwaar?!

Nee hoor mensen, 't is slechts een grapje. Maar ik ben eruit (denk ik).
Ik gooi het op een à propos: niet alles eens met SGP, maar wel grote gevoelswaarde met deze partij. Dat heb ik toch veel minder met CU, besef ik.

In een discussiecollege vanochtend zei een student dat er misschien nog verwarde LPF'ers waren die per ongeluk SGP zouden stemmen, omdat ze de slogan letterlijk zouden vertalen...
Ik hoorde tot mijn verbazing geen negatieve reacties op zijn opmerking. Een heuse D66'er vond dat zo'n stem dan in ieder geval goed terecht kwam.

Of mijn stem vanavond goed terecht komt? Ik laat het u weten...:!
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door P.Paape
Of mijn stem vanavond goed terecht komt? Ik laat het u weten...:!
Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze. Denk aan de wijze woorden van onze premier: “Er is geen herkansing. Je bepaalt daarmee hoe het de komende vier jaar gaat. Het gaat om de toekomst van Nederland.''

Mijn keuze staat onherroepelijk vast, het Gulden Vlies van SGP. ;)
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Ja, mooie woorden Mirror.

Punt is, dat SGP zeker geen koppartij zal worden. Dat is nog nooit gebeurd en ik verwacht geen wonderen in een land als Nederland, waar de meerderheid niet weet wie Jezus was én is!

Stel dat de SGP de grootste zou worden, dan zouden ook de standpunten m.b.t. vrouwen en homo's duidelijker in de maatschappij uitgewerkt worden (lijkt mij) en daarmee kan ik mij niet verenigen. (Ach, als dát wel gebeurd, ga ik gewoon weer terug naar België:,)
Maar ik geef om de SGP en gun ze ook graag meer zetels. Juist omdat ze voor de rest goeddeels mijn mening vertegenwoordigen. Ze zijn zelfs op zeldzame momenten op de beeldbuis te aanschouwen. Ook een pluspunt.

Zoals het er nu voorstaat, wordt het SGP (als ik mijn hart volg, ondanks zijn opstandigheid jegens de genoemde punten), maar ik zal ook bidden of de Heere mijn keuze wil sturen en daarna ga ik mijn definitieve stem uitbrengen. Vooral in deze tijd is stemmen zeer belangrijk...

OP NAAR DE STEMBUS:-,
Peet
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

En?? Heb je al gestemd? Jouw opmerking t.a.v. het SGP-standpunt tegenover homo's is volgens mij hetzelfde als bij de CU. Dus gezien tegenover de CU is dit punt niet van toepassing!

Verder is het heel opvallend dat voor de SGP het Woord van God voor de hele samenleving is. De CU heb weinig tot geen bezwaar als er op zondag activiteiten worden georganiseerd! Dus ze staan toe dat mede-Nederlanders (Belgen!:,) Gods dag onteren!
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Hum hum hum... Kridje,

1. CU is toleranter wat homo's betreft.

2. Deze Belg (VLAMING!!!) houdt de zondag in ere, dus ik hoop niet dat je "kritiek" voor mij is bestemd.
Voor mij geen visuitjes (in de betekenis van een uitstapje met een hengel naar het water om hem daar uit te gooien :D en niet in de betekenis van die kleine blokjes die we op haring tegenkomen :,) of iets dergelijks op zondag!

Ik mag naar huis, mijn werkdag zit erop!!! Hoera, SGP, ik kom eraan......:-:-:-
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hmm Peet,
Had CU-man Van Dijke niet gezegd dat mensen die homoseksuele contacten hebben in het rijtje van dieven en overspelers horen?
Waarom heb je trouwens zo'n moeite met dat standpunt, zeer Bijbels.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Dag Refojongere,

Van Dijke is al weer even geleden en standpunten blijven veranderlijk, zoals ook elders op dit forum is gezegd over de politiek.

Je weet wat mijn standpunt over homo's is (zie topic "homo's in de kerk" onder theologie). Ook dat heb ik bijbels onderlegd!

Maar: ik heb gestemd hoor: :in S...G...P...! :bu

Groet, Peet
Plaats reactie