Inderdaad. Dat klopt (voor mij althans).Valcke schreef:Ik verwacht dat niemand zich (leerstellig) volledig herkent in deze beschrijving.Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
-
- Verbannen
Re: Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
Intussen is me duidelijk dat het idd om hem gaat. Hendrik-Jan is musicus, RD-medewerker, zoon van ds. B. van der Heiden en heeft zich in het verleden bezig gehouden met de geestelijke erfenis van wijlen ds. Huisman. En nu dus ook auteur op refoweb.Jantje schreef:Geen flauw idee.Stof schreef:Is dat Hendrik-Jan van der Heiden? Zijn Indonesische naam?Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
-
- Verbannen
O. Bijzonder.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik vind het geen onaardige beschrijving.
Ik verbaas me hoe wij de theologie proberen uit te spitten...en voorbij gaan aan Jezus (niet perse in dit topic maar over het algemeen). Jezus riep mensen op tot bekering. De doop is iets moois, God gaf je gelovige ouders. We worden opgeroepen ons tot de Schepper te bekeren.
De leer is wel belangrijk, maar het toepassen van de leer is belangrijker. Dit houdt in dat je je moet overgeven aan Jezus Christus.
De leer is wel belangrijk, maar het toepassen van de leer is belangrijker. Dit houdt in dat je je moet overgeven aan Jezus Christus.
Hoezo herkennen jullie je daar niet volledig in?Jantje schreef:Inderdaad. Dat klopt (voor mij althans).Valcke schreef:Ik verwacht dat niemand zich (leerstellig) volledig herkent in deze beschrijving.Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
Niet van ds Huisman, maar van ds R Kok.Stof schreef:Intussen is me duidelijk dat het idd om hem gaat. Hendrik-Jan is musicus, RD-medewerker, zoon van ds. B. van der Heiden en heeft zich in het verleden bezig gehouden met de geestelijke erfenis van wijlen ds. Huisman. En nu dus ook auteur op refoweb.Jantje schreef:Geen flauw idee.Stof schreef:Is dat Hendrik-Jan van der Heiden? Zijn Indonesische naam?Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
Het is ingewikkeld geworden.
-
- Verbannen
Ja, was je daar nou nog niet achter?
Maar goed, gelukkig is het kwartje nou alsnog gevallen. 

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Zo is dat! Een vergissing van mij, excuus.Bezorgd schreef:Niet van ds Huisman, maar van ds R Kok.Stof schreef: Intussen is me duidelijk dat het idd om hem gaat. Hendrik-Jan is musicus, RD-medewerker, zoon van ds. B. van der Heiden en heeft zich in het verleden bezig gehouden met de geestelijke erfenis van wijlen ds. Huisman. En nu dus ook auteur op refoweb.
Bij mij wel, maar bij jou klaarblijkelijk niet.Jantje schreef:Ja, was je daar nou nog niet achter?Maar goed, gelukkig is het kwartje nou alsnog gevallen.
-
- Verbannen
Juist wel. Als het over de GG gaat, ben ik overal van op de hoogte. Tenminste, dat denk ik van wel.
Al houd ik er sterk rekening mee dat de helft mij nog niet is aangezegd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Volgens mij wordt het zo geleerd toch bij belijdeniscatechesatie GG. Dus goed beschreven.Jantje schreef:Inderdaad. Dat klopt (voor mij althans).Valcke schreef:Ik verwacht dat niemand zich (leerstellig) volledig herkent in deze beschrijving.Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Jawel. Maar ik heb het niet eens met de visie van de CGK.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het is ingewikkeld geworden. Ik refereerde aan het boekje van dr. ir. Blaauwendraad.Jantje schreef:Juist wel. Als het over de GG gaat, ben ik overal van op de hoogte. Tenminste, dat denk ik van wel.