Ik heb gezegd dat wij op 31 oktober een kerkfeest hebben. En dat God Halloween geen goed feest vind. Maar dat mensen die niet naar de kerk gaan, ook graag een feestje willen hebben.
Dat wordt een heerlijk Luthers gebakje.
Herman schreef:Zojuist hebben we een vlag gekocht met een Luther roos om donderdag op te hangen. Gewoon omdat we het gespook zat zijn.
Begrijpen de Halloweeners dat?Herman schreef:Zojuist hebben we een vlag gekocht met een Luther roos om donderdag op te hangen. Gewoon omdat we het gespook zat zijn.
Sinterklaas is verpest en Halloween mag van mij acuut op de mesthoop.-DIA- schreef:Van oorsprong heidense feesten die totaal ingeburgerd schijnen te zijn...
Wordt er onder de Refoforummers nog aan Sinterklaas gedaan? Of wat doe je als er een paar van die kleine schatjes op de stoep staan met die dan haloween blijken te vieren...
Kerstmannen, Paashazen, geef hier je mening.
-DIA-
Van Ewijk schreef:Sinterklaas is verpest en Halloween mag van mij acuut op de mesthoop.-DIA- schreef:Van oorsprong heidense feesten die totaal ingeburgerd schijnen te zijn...
Wordt er onder de Refoforummers nog aan Sinterklaas gedaan? Of wat doe je als er een paar van die kleine schatjes op de stoep staan met die dan haloween blijken te vieren...
Kerstmannen, Paashazen, geef hier je mening.
-DIA-
Tja... Dan ben ik snel klaar lijkt me...
Bij mij in de straat was het feest afgelopen zaterdagavond. Het was weerzinwekkend. Intussen zijn de grafzerken, doodskisten, lijken en skeletten weer gedeeltelijk opgeruimd.Hollander schreef:Ik zie om mij heen echt helemaal niets van Halloween. Blijkbaar leef ik toch in een bijzondere omgeving in Holland.
Ik zou zeggen, loop maar eens een willekeurige winkel van Albert Heijn binnen. Daar wordt je er bij binnenkomst al mee geconfronteerd.Hollander schreef:Ik zie om mij heen echt helemaal niets van Halloween. Blijkbaar leef ik toch in een bijzondere omgeving in Holland.
Zaterdag ben ik niet in jouw straat niet geweest. Het lijkt mij inderdaad vreselijk om dit zo dichtbij mee te maken.Zita schreef:Bij mij in de straat was het feest afgelopen zaterdagavond. Het was weerzinwekkend. Intussen zijn de grafzerken, doodskisten, lijken en skeletten weer gedeeltelijk opgeruimd.
Daar hoop ik vrijdag weer te komen. Zal eens opletten.-DIA- schreef:Ik zou zeggen, loop maar eens een willekeurige winkel van Albert Heijn binnen. Daar wordt je er bij binnenkomst al mee geconfronteerd.
Vrijdag is Halloween voorbij... Het wordt immers op onze Hervormingsdag gevierd, en dat weer op Allerheiligen/Allerzielen. De Roomse feesten zijn herdenkingsdagen van de Reformatie geworden, en thans lijkt Halloween de Reformatieherdenking te overvleugelen.Hollander schreef:Zaterdag ben ik niet in jouw straat niet geweest. Het lijkt mij inderdaad vreselijk om dit zo dichtbij mee te maken.Zita schreef:Bij mij in de straat was het feest afgelopen zaterdagavond. Het was weerzinwekkend. Intussen zijn de grafzerken, doodskisten, lijken en skeletten weer gedeeltelijk opgeruimd.Daar hoop ik vrijdag weer te komen. Zal eens opletten.-DIA- schreef:Ik zou zeggen, loop maar eens een willekeurige winkel van Albert Heijn binnen. Daar wordt je er bij binnenkomst al mee geconfronteerd.