Beroepingswerk discussie [4]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [4]
@Amstelodamense,
Ik ben heus niet een beste hoor. Ik heb ook mijn zonden en gebreken. Maar ik vind jouw reacties erg op de persoon. Ik ben vaak (erg) zwart-wit, maar dat hoeft niet te betekenen dat je dan maar zomaar losse flodders er tussen hoeft te smijten. Ik heb nog nooit een inhoudelijk tegenargument van jou gelezen op punten die ik aandroeg, namelijk. Dus begin daar eens mee, in plaats van mij steeds de les te lezen.
Ik ben heus niet een beste hoor. Ik heb ook mijn zonden en gebreken. Maar ik vind jouw reacties erg op de persoon. Ik ben vaak (erg) zwart-wit, maar dat hoeft niet te betekenen dat je dan maar zomaar losse flodders er tussen hoeft te smijten. Ik heb nog nooit een inhoudelijk tegenargument van jou gelezen op punten die ik aandroeg, namelijk. Dus begin daar eens mee, in plaats van mij steeds de les te lezen.
Laatst gewijzigd door Jantje op 22 okt 2019, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
O, maar van mij mag ook de hele HHK en allen uit de CGK die zich verbonden weten met Schrift en Belijdenis (en dan weet jij wel wat ik daar niet onder versta, gelet op de huidige zaken in dit kerkverband) erbij. Dus die veelkleurigheid hoeft echt niet donkerder te worden, al voel ik ook niets voor een grijze massa.DDD schreef:Nou, het lijkt me niet de bedoeling om de veelkleurigheid vooral aan de donkere zijde van het spectrum uit te breiden.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Jullie praten mijns inziens nogal langs elkaar heen.Jantje schreef:@Amstelodamense,
Ik ben heus niet een beste hoor. Ik heb ook mijn zonden en gebreken. Maar ik vind jouw reacties erg op de persoon. Ik ben vaak (erg) zwart-wit, maar dat hoeft niet te betekenen dat je dan maar zomaar losse flodders er tussen hoeft te smijten. Ik heb nog nooit een inhoudelijk tegenargument van jouw gelezen op punten die ik aandroeg, namelijk. Dus begin daar eens mee, in plaats van mij steeds de les te lezen.
Amstelodamense heeft een ander gevoel voor humor en is iets genuanceerder, en Jantje is nogal zwart-wit, ook als het gaat om dingen die overduidelijk grijs zijn.
Maar Jantje is niet hautain, hooguit eigenwijs, mijns inziens. En niet heel erg genuanceerd, dus...
En verder hoop ik niet dat een deel van de CGK achter zou blijven bij een fusie met de GG. Maar ik zie niet zoveel godsvrucht in de Gereformeerde Gemeenten dat ik vermoed dat het daarvan binnen afzienbare tijd zal komen.
-
- Verbannen
DDD schreef:Maar Jantje is niet hautain, hooguit eigenwijs, mijns inziens. En niet heel erg genuanceerd, dus...

Je laatste alinea vind ik zeer wonderlijk en ook wel nogal ergerlijk. Blijkbaar loop jij met oogkleppen rond.
Laatst gewijzigd door Jantje op 22 okt 2019, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik neem toch niet aan dat we daarover van mening verschillen? 

-
- Verbannen
Eigenwijs ben ik zeker. Maar niet heel erg genuanceerd? Ik hoop er beter op te letten. Al vind ik het soms erg moeilijk, omdat ik me vaak heel erg uitgesproken ergens in vastbijt. Het is óf het één óf het ander.DDD schreef:Ik neem toch niet aan dat we daarover van mening verschillen?
Over dat laatste verschillen we in elk geval zeer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Je hoeft toch niet alles zwart-wit te zien ?Jantje schreef:Eigenwijs ben ik zeker. Maar niet heel erg genuanceerd? Ik hoop er beter op te letten. Al vind ik het soms erg moeilijk, omdat ik me vaak heel erg uitgesproken ergens in vastbijt. Het is óf het één óf het ander.DDD schreef:Ik neem toch niet aan dat we daarover van mening verschillen?
Over dat laatste verschillen we in elk geval zeer.
-
- Verbannen
Dat bedoel ik. Je bent niet erg genuanceerd.
-
Het is zeker heel remonstrants om dat zomaar te veranderen ?Jantje schreef:Dat gaat automatisch.
-
Van jouJantje schreef:tegenargument van jouw gelezen

-
- Verbannen
Is dat alles wat je op zo'n reactie van mij te melden hebt?Amstelodamense schreef:Van jouJantje schreef:tegenargument van jouw gelezen
Jammer hoor. Maar het bevestigt wel wat ik zojuist hebt geschreven.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Als ik jou goed begrepen heb, schuift de TS op naar rechts. Op termijn werkt dat dan natuurlijk door.DDD schreef:Nou, het lijkt me niet de bedoeling om de veelkleurigheid vooral aan de donkere zijde van het spectrum uit te breiden.
Het gaat er mij ook om dat vanwege (vermeende) geestelijke herkenning niet publiekelijk gezegd wordt dat al die kleine kerkverbanden niet het werk van God kunnen zijn. Een serieuze predikantenopleiding ontbreekt, kerkenraadsleden hebben vaak hun hele leven zitting, etc. Allemaal zaken die tegen de Dordtse kerkorde ingaan.
In de GG hebben ze deze zaken wel grotendeels op orde en hebben ze het organiserend vermogen om e.e.a. nog te verbeteren.
-
Nee, ik heb nog wel meer te melden, maar het ontbreekt me aan tijd. Bovenstaande was een geintje, beste Jan.Jantje schreef:Is dat alles wat je op zo'n reactie van mij te melden hebt?Amstelodamense schreef:Van jouJantje schreef:tegenargument van jouw gelezen
Fijne dag!
-
- Verbannen
Heb je later vandaag nog wel tijd dan? Want ik ben wel benieuwd.Amstelodamense schreef:Nee, ik heb nog wel meer te melden, maar het ontbreekt me aan tijd. Bovenstaande was een geintje, beste Jan.Jantje schreef:Is dat alles wat je op zo'n reactie van mij te melden hebt?Amstelodamense schreef:Van jouJantje schreef:tegenargument van jouw gelezen
Fijne dag!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje