Ik ben er niet echt mee opgegroeid dus ik zou niet echt weten.Ambtenaar schreef:Leesdienst vind ik niks. Ga ik liever naar een andere kerk.Geytenbeekje schreef: Nee, daarom juist.
Omdat het zelden voorkomt en als het niet anders kan dan acht ik het niet als erg.
Beroepingswerk discussie [4]
-
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Waarom vind je dat niets?Ambtenaar schreef: Leesdienst vind ik niks. Ga ik liever naar een andere kerk.
Saai.Bettler schreef: Waarom vind je dat niets?
Waar is het op gebaseerd?Zeeuw schreef: Is 1 uur een sabbatsreize?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
@Ambtenaar,
Het feit dat jij een leesdienst saai vindt, zegt meer over jouw, dan over die leesdienst. Ik vind het een grote ergernis dat jij zulke uitspraken doet. Bedenk wel dat er nog steeds mensen bekeerd worden onder leesdiensten, ook vandaag de dag. Dus dan is het heel erg om te zeggen dat dit saai zou zijn en daar dan maar niet naar toe te gaan.
Het feit dat jij een leesdienst saai vindt, zegt meer over jouw, dan over die leesdienst. Ik vind het een grote ergernis dat jij zulke uitspraken doet. Bedenk wel dat er nog steeds mensen bekeerd worden onder leesdiensten, ook vandaag de dag. Dus dan is het heel erg om te zeggen dat dit saai zou zijn en daar dan maar niet naar toe te gaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Arme jongen.Ambtenaar schreef:Saai.Bettler schreef: Waarom vind je dat niets?
Waarom vind je het saai?Ambtenaar schreef:Saai.Bettler schreef: Waarom vind je dat niets?
Jaarlijks verandert een grote groep jongeren van mijn kerkverband naar GB, CGK en HHK om leesdiensten. Niet om de leer, meer genadeaanbod, rokken, hoeden of tv's. Ik kan het wel enigszins begrijpen. Leesdienst is bijzonder "saai". Als een van de twee van een te trouwen stelletje afkomstig is van een gemeente waar het nooit leesdienst is, is de keuze voor die gemeente snel gemaakt. Wel heel jammer.Jantje schreef:@Ambtenaar,
Dat is ook zo. De Generale Synode heeft geadviseerde traktementen. Het nadeel is alleen dat een deel van de gemeenten zich niet houdt aan deze traktementsadviezen en (ver) boven de norm betalen. Ik ben dan ook vóór betaling via het landelijke kerkgenootschap en de plaatselijke kerk de afdracht doet als zij een dominee hebben. Het kerkelijk bureau zou daar een mooie rol in kunnen spelen. Maar dat vraagt wel om een herziening van bepaalde structuren.Amstelodamense schreef:Doe toch ff rustig Jantje. Je kunt niet ontkennen dat het opvallend is. Kies dan als GG in ieder geval voor een uniform salaris. Dan weet je zeker dat dit geen rol kan spelen. Alsof het zo geestelijk is dat je in gemeente X per jaar 40k verdient en in gemeente Y het dubbele...Jantje schreef:Ik vind dat @Bezorgd en @Amstelodamense hun visie hier erg ongeestelijk ten toon spreiden. En dat terwijl beiden niet weten wat het is om járenlang vacant te zijn...
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Die vereniging zou zich beter kunnen richten op nuttige zaken.Wet en Evangelie schreef:Dan heeft de Vereniging tot Bevordering van de Zondagsrust nog meer werk om predikanten aan te schrijven die zo nodig de zondag gaan gebruiken om overal maar heen te jakkeren.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Je kunt het enigszins begrijpen, het is bijzonder saai. Dat is meer dan enigszins. Het ligt m.i. ook erg aan de lezer. Er zijn bijzonder goede lezers.Erskinees schreef:Jaarlijks verandert een grote groep jongeren van mijn kerkverband naar GB, CGK en HHK om leesdiensten. Niet om de leer, meer genadeaanbod, rokken, hoeden of tv's. Ik kan het wel enigszins begrijpen. Leesdienst is bijzonder "saai". Als een van de twee van een te trouwen stelletje afkomstig is van een gemeente waar het nooit leesdienst is, is de keuze voor die gemeente snel gemaakt. Wel heel jammer.Jantje schreef:@Ambtenaar,
Maar het zou jouw kerkverband sieren als ze preekbeurten beter zouden verdelen over gemeenten.
Dat is uitermate bijzonder. Als dan ook nog wordt volgehouden dat beroepingswerk zeer geestelijk is, is dit een zeer slechte praktijk. Een predikant is ook maar een mens.Hollander schreef:Dat is ook zo. De Generale Synode heeft geadviseerde traktementen. Het nadeel is alleen dat een deel van de gemeenten zich niet houdt aan deze traktementsadviezen en (ver) boven de norm betalen. Ik ben dan ook vóór betaling via het landelijke kerkgenootschap en de plaatselijke kerk de afdracht doet als zij een dominee hebben. Het kerkelijk bureau zou daar een mooie rol in kunnen spelen. Maar dat vraagt wel om een herziening van bepaalde structuren.Amstelodamense schreef:Doe toch ff rustig Jantje. Je kunt niet ontkennen dat het opvallend is. Kies dan als GG in ieder geval voor een uniform salaris. Dan weet je zeker dat dit geen rol kan spelen. Alsof het zo geestelijk is dat je in gemeente X per jaar 40k verdient en in gemeente Y het dubbele...Jantje schreef:Ik vind dat @Bezorgd en @Amstelodamense hun visie hier erg ongeestelijk ten toon spreiden. En dat terwijl beiden niet weten wat het is om járenlang vacant te zijn...
-
- Verbannen
Inderdaad. Goede lezers zijn er zeker.Zeeuw schreef:Je kunt het enigszins begrijpen, het is bijzonder saai. Dat is meer dan enigszins. Het ligt m.i. ook erg aan de lezer. Er zijn bijzonder goede lezers.
(Lees sarcastisch:) Soms zelfs zo goed, dat ze voor het gemak ook hun gebed maar oplezen. Gelukkig gaf ds. Labee in de Saambinder van vorige week een goed antwoord op de vraag of dat geoorloofd is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Is dat dan voor het gemak of omdat ze het erg spannend vinden? Bidden voor 1000 man is niet zomaar iets.Jantje schreef:Inderdaad. Goede lezers zijn er zeker.Zeeuw schreef:Je kunt het enigszins begrijpen, het is bijzonder saai. Dat is meer dan enigszins. Het ligt m.i. ook erg aan de lezer. Er zijn bijzonder goede lezers.
(Lees sarcastisch:) Soms zelfs zo goed, dat ze voor het gemak ook hun gebed maar oplezen. Gelukkig gaf ds. Labee in de Saambinder van vorige week een goed antwoord op de vraag of dat geoorloofd is.
En, wat was het antwoord?
Ik heb ooit ook mijn eerste publieke gebed uitgeschreven. Ik probeer mijn kinderen echt een vrij, hardop gebed aan te leren.
-
Ligt eraan wie er leest en wat gelezen wordt. Heb liever een goede Leesdienst dan dat ik naar bepaalde predikanten luister.Ambtenaar schreef:Leesdienst vind ik niks. Ga ik liever naar een andere kerk.Geytenbeekje schreef: Nee, daarom juist.
Omdat het zelden voorkomt en als het niet anders kan dan acht ik het niet als erg.