EO- Jongerendag
Ik word een beetje moe van al dat activisme op de EOJ. In mijn bijbel staat.
Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Maleachi 1:3 En Ezau heb Ik gehaat; en Ik heb zijn bergen gesteld tot een verwoesting, en zijn erve voor de draken der woestijn.
Romeinen 9:13 Gelijk geschreven is: Jakob heb Ik liefgehad, en Ezau heb Ik gehaat
Romeinen 3:11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.
Prediker 3:15 Hetgeen geweest is, dat is nu, en wat wezen zal, dat is alrede geweest; en God zoekt het weggedrevene;
Nee hoor al dat activisme om voor God te kiezen ik moet er niks van hebben.
Zeckie
tjonge wil die de ultra orthodoxe (zie trouw) rechterflank ook nog plezieren.
madtice
ik plaats hem zolang todat ik genoeg bewijzen van het "tegendeel" gekregen hebt"
en nu een heel kinderachtige.
Ja die tekst geld alleen voor het verbondsvolk.
[Aangepast op 17/6/03 door jacob]
Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
Maleachi 1:3 En Ezau heb Ik gehaat; en Ik heb zijn bergen gesteld tot een verwoesting, en zijn erve voor de draken der woestijn.
Romeinen 9:13 Gelijk geschreven is: Jakob heb Ik liefgehad, en Ezau heb Ik gehaat
Romeinen 3:11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.
Prediker 3:15 Hetgeen geweest is, dat is nu, en wat wezen zal, dat is alrede geweest; en God zoekt het weggedrevene;
Nee hoor al dat activisme om voor God te kiezen ik moet er niks van hebben.
Zeckie
tjonge wil die de ultra orthodoxe (zie trouw) rechterflank ook nog plezieren.
madtice
ik plaats hem zolang todat ik genoeg bewijzen van het "tegendeel" gekregen hebt"
en nu een heel kinderachtige.
Ja die tekst geld alleen voor het verbondsvolk.
[Aangepast op 17/6/03 door jacob]
Beste mensen,
Ik kan begrijpen dat jullie mijn gedrag nu een beetje raar vinden.
Ik doe dit namelijk niet voor niets.
Ik had net een gesprek met een reformatorisch meisje dat klasgenoten in haar klas heeft die naar de EO jongere dag zijn geweest.
Die melden ook bijvoorbeeld dat je moet kiezen etc.
Ik gaf haar aan dat kiezen idd bijbels is. Maar dat de bijbel ook spreekt van een onmogelijkheid daartoe.
nu het onmogelijke moeten we maar verzwijgen. maar het kiezen moeten we acitiveren.
Ik wilde op deze manier bewijzen. Dat eenzijdig kiezen wel mag van mensen. Maar eenzijdig God het werk laten doen niet (te eenzijdig is.?)
Opmerkelijk toch. is het niet?
zijn we niet allen afgeweken. De een ter linker zijde en de ander ter rechter zijde?
het pad dat naar de Hemel gaat is zo smal.
Ik kan begrijpen dat jullie mijn gedrag nu een beetje raar vinden.
Ik doe dit namelijk niet voor niets.
Ik had net een gesprek met een reformatorisch meisje dat klasgenoten in haar klas heeft die naar de EO jongere dag zijn geweest.
Die melden ook bijvoorbeeld dat je moet kiezen etc.
Ik gaf haar aan dat kiezen idd bijbels is. Maar dat de bijbel ook spreekt van een onmogelijkheid daartoe.
nu het onmogelijke moeten we maar verzwijgen. maar het kiezen moeten we acitiveren.
Ik wilde op deze manier bewijzen. Dat eenzijdig kiezen wel mag van mensen. Maar eenzijdig God het werk laten doen niet (te eenzijdig is.?)
Opmerkelijk toch. is het niet?
zijn we niet allen afgeweken. De een ter linker zijde en de ander ter rechter zijde?
het pad dat naar de Hemel gaat is zo smal.
Uhm, ik bedoelde er niet mee dat ik het de EO-Jongerendag goed vind hoor... maar niet alles is fout.Oorspronkelijk gepost door KurtYo
Go go Zeckiemee eens. Verder: zijn er nog wel voorbeelden te noemen die wel aangeven dat jongerendag of wat dan ook goed zou zijn. Je moet uitkijken dat je de Bijbel en God niet uit Hun verband rukt Jacob
'Ik ben gevonden van degene die Mij niet zochten'Oorspronkelijk gepost door voorbijgangerEn hoe komt dat nu overeen met het bekende: Ik ben gevonden van degene die Mij niet zochten.Oorspronkelijk gepost door Zeckie
Jakob, ik las dit in het RD wat Grandia zei: "Wie vindt wie? Ik vind God, maar alleen omdat God mij eerst gevonden heeft."
Dat komt duidelijk wel overeen met Johannes 6:44.
Ik was verrast dat te lezen. Het is zomaar een klein stukje natuurlijk, ik ben er verder ook niet geweest.
De basis is te smal. Verrassen hoeft het zeker niet. ook het duister heeft de schijn van het licht. en het Beest openbaart zich in tekenen en wonderen.
Ook dat werd gezegd in die toespraak.
En wat betreft dat laatste stukje van jou: leg nou eens precies uit wat je hiermee bedoelt en niet zo'n omhaal van woorden. Ik wil graag duidelijkheid.
Kate, wat Voorbijganger bedoeld is dat de woorden die Wim Grandia sprak, en dus Wim Grandia zelf, gedaantes zijn van de duivel in de een gewaad van licht. Of te wel: de EO-Jongerendag is een duivelsinstrument dat lijkt op iets van God, als een wolf in schaapskleren. Zoals je kunt indenken, vind ik dit een te groffe beschuldiging voor woorden en ook te klakkeloos.
'Ik ben gevonden van degene die Mij niet zochten' Waar staat deze tekst, kan iemand me dat vertellen? In het topic "Mijn Godsdienst" heb ik net een stuk uitleg gegeven hoe ik (en de mensen van de EO en zo nog een paar miljoen) geloven in vrije wil en uitverkiezing. Lees dat ook 's is, gewoon ter informatie om een beetje achtergrond info te krijgen.
'Ik ben gevonden van degene die Mij niet zochten' Waar staat deze tekst, kan iemand me dat vertellen? In het topic "Mijn Godsdienst" heb ik net een stuk uitleg gegeven hoe ik (en de mensen van de EO en zo nog een paar miljoen) geloven in vrije wil en uitverkiezing. Lees dat ook 's is, gewoon ter informatie om een beetje achtergrond info te krijgen.
Ik vind het dus ook erg dat dit gezegd wordt. Ik vroeg erom omdat ik vond dat het in ingewikkelde bewoordingen gezegd wordt en niet meteen gezegd wordt waar het volgens hem op staat.Oorspronkelijk gepost door Madtice
Kate, wat Voorbijganger bedoeld is dat de woorden die Wim Grandia sprak, en dus Wim Grandia zelf, gedaantes zijn van de duivel in de een gewaad van licht. Of te wel: de EO-Jongerendag is een duivelsinstrument dat lijkt op iets van God, als een wolf in schaapskleren. Zoals je kunt indenken, vind ik dit een te groffe beschuldiging voor woorden en ook te klakkeloos.
'Ik ben gevonden van degene die Mij niet zochten' Waar staat deze tekst, kan iemand me dat vertellen? In het topic "Mijn Godsdienst" heb ik net een stuk uitleg gegeven hoe ik (en de mensen van de EO en zo nog een paar miljoen) geloven in vrije wil en uitverkiezing. Lees dat ook 's is, gewoon ter informatie om een beetje achtergrond info te krijgen.
Die tekst staat trouwens in Jesaja 65:1.
Nou ja, harde woorden zijn moeilijk in harde woorden neer te schrijven. Dat moet wel 's omslachtiger om het vromer te laten lijken....
Die tekst in Jes. 65:1 gaat dus over Israël: dat God tegen Israël zegt: Jongens, luister nou, jullie doen allerlei dingen die ik niet wil, terwijl ik hier gewoon ben voor jullie. Waarom keren jullie je niet af van je weg van eigenwijsheid en doe je wat ik van je vraag? Ik hou zoveel van jullie dat ik me gewoon aanbiedt, maar doe dan toch wat ik van je vraag.
Dus wat dat met de EO-jongerendag te maken heeft volg ik niet helemaal.
Die tekst in Jes. 65:1 gaat dus over Israël: dat God tegen Israël zegt: Jongens, luister nou, jullie doen allerlei dingen die ik niet wil, terwijl ik hier gewoon ben voor jullie. Waarom keren jullie je niet af van je weg van eigenwijsheid en doe je wat ik van je vraag? Ik hou zoveel van jullie dat ik me gewoon aanbiedt, maar doe dan toch wat ik van je vraag.
Dus wat dat met de EO-jongerendag te maken heeft volg ik niet helemaal.
Ha Lebaoth (en anderen)!
(ik hoop eenvoudig en begrijpelijk te zijn kate!)
Geloof en gevoel gaan samen, maar gevoel gaat niet vooraf!
Wat ik dus echt niet begrijp dat de (vooral)evangelische mensen zo ontzettend blij zijn! Het begint daar naar mijn gevoel gelijk al met de verlossing en dankbaarheid. Die mensen worden blij van de bekering. Ze zeggen: Als je gelooft en als je Jezus aanneemt, dan wordt je helemaal blij. Op die blijdschap ben ik dus niet jaloers. Omdat die blijdschap meer menselijk is, dan Goddelijk. Daar is denk ik niets van God bij. Ze zijn wel blij, maar ze kennen niets van de droefheid naar God. En daar begint de waarachtige bekering toch mee? Paulus zegt tegen de korinthiers: “Nu verblijde ik mij, niet omdat gij bedroefd zijt geweest, maar omdat gij bedroefd zijt geweest tot bekering; want gij zijt bedroefd geweest naar God, zodat gij in geen ding schade van ons geleden hebt.â€
(ik hoop eenvoudig en begrijpelijk te zijn kate!)
Geloof en gevoel gaan samen, maar gevoel gaat niet vooraf!
Wat ik dus echt niet begrijp dat de (vooral)evangelische mensen zo ontzettend blij zijn! Het begint daar naar mijn gevoel gelijk al met de verlossing en dankbaarheid. Die mensen worden blij van de bekering. Ze zeggen: Als je gelooft en als je Jezus aanneemt, dan wordt je helemaal blij. Op die blijdschap ben ik dus niet jaloers. Omdat die blijdschap meer menselijk is, dan Goddelijk. Daar is denk ik niets van God bij. Ze zijn wel blij, maar ze kennen niets van de droefheid naar God. En daar begint de waarachtige bekering toch mee? Paulus zegt tegen de korinthiers: “Nu verblijde ik mij, niet omdat gij bedroefd zijt geweest, maar omdat gij bedroefd zijt geweest tot bekering; want gij zijt bedroefd geweest naar God, zodat gij in geen ding schade van ons geleden hebt.â€
Liever Turks dan Paaps
Ik was niet van plan te reageren van de week, maar toch doe ik het nu even:
*Mensen van refoweb die naar de jongerendag waren geweest om even zelf te beoordelen. Waren blij verrast met de toespraak van Wim Grandia. Deze zou haast reformatorisch geweest zijn (Wim Grandia is zelf ook deel van een reformatorische gemeente trouwens). Deze man heb ik ooit op praise avond over Amos 5: 21-27 horen spreken. Is het weer te lief?
*Van de toespraak van Ouweneel heb ik weinig meegekregen, wat ik er van gelezen heb was het niet ketters of iets dergelijks, ook niet echt onvolledig over het onderwerp waar het om ging.
*De artiesten: Michael W. Smith zong o.a. Breakdown en This is your Time. Dat zijn toch geen misselijke teksten. Ik weet niet of ze te lezen waren tijdens de jongerendag, tijdens het concert 's avonds wel in ieder geval. Verder was het veel worship muziek. Niet echt werelds, ik denk dat mensen die de foto in Spits hebben zien staan niet snel het idee krijgen dat het een foto van Pinkpop was trouwens. Het grootste nadeel vind ik dat bij "Awesome God" alleen het refrein werd gezongen. Ik denk dat dit Praisenummer echt completer wordt als ook de teksten "Judgement and Wrath He poured out on Sodom" en "The Lord wasn't joking when He kicked them out of Eden" gezongen zouden worden. (Maar deze kritiek is direct terug te kaatsen naar wat hier gebeurt met teksten citeren, waarbij de onmogelijkheid van de mens zo benadrukt wordt dat de teksten waar de nodiging in naar voren komt worden vergeten).
*Zoe-girl zong vreselijk vals heb ik me laten vertellen. Maar dat was de voornaamste kritiek. Die toch niet al te lelijke vrouwen, waren kuis gekleed en niet met hun uiterlijk de show aan het stelen.
*TobyMac was onverstaanbaar en ook naar mijn smaak complete herrie, maar over smaak hebben we het even niet. Volgend jaar moet Derek Webb maar komen.
*Besef dat het publiek dat op zo'n jongerendag komt meestal tussen de 12 en 18 is, de grootste groep tussen 14 en 16. Het gaat om veel mensen die nog niet echt serieus over dingen hebben nagedacht. Zo'n 5% toch al gouw zo'n 1500 man is buitenkerkelijk, die wil je ook bereiken. We hoeven dan niet alles theologisch te verklaren, als het theologisch maar verantwoord blijft. Ik denk dat de preken uit Handelingen ook niet allemaal theologisch onderbouwd werden. (ze konden vast wel theologisch onderbouwt worden). Wel opvallend is dat er bij die eerste preek al 3000 mensen zich direct lieten dopen. Ik ben geen fan van dat naar voren roepen. Wel is het goed om mensen eens heel duidelijk voor het blok te zetten. Wie wil je dienen? En ja er is nazorg, het is niet zo dat mensen die naar voren gaan gelijk weer zonder hulp staan. Verder wordt er ook verwezen naar de eigen kerken.
*Na het concert van Michael werd iedereen opgeroepen om ook de plaatselijke gemeente op te zoeken. Ouweneel zei volgens een krantenverslag dat als je niet de juiste prediking in je gemeente vond, je op je knieën moet en niet een andere gemeente gaan opzoeken. Kritiek dat de jongerendag de mensen van de kerken zou losweken is denk ik onterecht.
*Als laatste punt ter verdediging laten we de jongerendag niet beschouwen als een veredelde kerkdienst. Gezelligheid is ook een belangrijk punt van deze dag. Ik kan als kritiek op een osw-meeting ook hebben dat er buiten het gebed voor het eten, ook van die spelletjes als bowlen werden gedaan, dat er bier werd gedronken enz. Laten we vooral niet vergeten dat het horen over God niet het enige doel van de jongerendag is.
Wat negatieve punten:
*Zoegirl zong vals
*Dat gejuich komt vaak op momenten dat het er beter niet kan zijn. Een groot deel van het publiek beseft blijkbaar niet wat er werkelijk gezongen wordt.
*Altijd weer die sfeerkweken met muziek bij de oproep om naar voren te komen is beïnvloeding die je beter niet kunt gebruiken.
*Er zijn vast nog meer punten, maar ik was er zelf niet, dus weet ik niet.
Het is erg leuk om zo weer de jaarlijkse discussie met Refojongere te hebben. Even over de punten van van Kooten nog. De artiesten nu houden er geen "God is mijn vriendje" theologie op na, Het volume is minder dan enige tijd geleden, De toespraken zijn niet echt Arminiaans (Of Spurgeon, Whitfield e.d waren ook Arminiaan). De muziekstijl is er niet op vooruitgegaan, daarover verschillen veel refo's en Evangelischen van mening. Dit lijkt me niet direct een fundamenteel punt.
Over een meeting op de jongerendag. Ik geloof niet dat wij direct tot de doelgroep behoren. Als we er heen willen gaan om te kijken hoe fout het is, moeten we de kaartjes pas laat bestellen. Het is anders niet eerlijk naar de mensen toe, die echt willen gaan en wel tot de doelgroep behoren.
Vaya con Dios,
parsifal
*Mensen van refoweb die naar de jongerendag waren geweest om even zelf te beoordelen. Waren blij verrast met de toespraak van Wim Grandia. Deze zou haast reformatorisch geweest zijn (Wim Grandia is zelf ook deel van een reformatorische gemeente trouwens). Deze man heb ik ooit op praise avond over Amos 5: 21-27 horen spreken. Is het weer te lief?
*Van de toespraak van Ouweneel heb ik weinig meegekregen, wat ik er van gelezen heb was het niet ketters of iets dergelijks, ook niet echt onvolledig over het onderwerp waar het om ging.
*De artiesten: Michael W. Smith zong o.a. Breakdown en This is your Time. Dat zijn toch geen misselijke teksten. Ik weet niet of ze te lezen waren tijdens de jongerendag, tijdens het concert 's avonds wel in ieder geval. Verder was het veel worship muziek. Niet echt werelds, ik denk dat mensen die de foto in Spits hebben zien staan niet snel het idee krijgen dat het een foto van Pinkpop was trouwens. Het grootste nadeel vind ik dat bij "Awesome God" alleen het refrein werd gezongen. Ik denk dat dit Praisenummer echt completer wordt als ook de teksten "Judgement and Wrath He poured out on Sodom" en "The Lord wasn't joking when He kicked them out of Eden" gezongen zouden worden. (Maar deze kritiek is direct terug te kaatsen naar wat hier gebeurt met teksten citeren, waarbij de onmogelijkheid van de mens zo benadrukt wordt dat de teksten waar de nodiging in naar voren komt worden vergeten).
*Zoe-girl zong vreselijk vals heb ik me laten vertellen. Maar dat was de voornaamste kritiek. Die toch niet al te lelijke vrouwen, waren kuis gekleed en niet met hun uiterlijk de show aan het stelen.
*TobyMac was onverstaanbaar en ook naar mijn smaak complete herrie, maar over smaak hebben we het even niet. Volgend jaar moet Derek Webb maar komen.
*Besef dat het publiek dat op zo'n jongerendag komt meestal tussen de 12 en 18 is, de grootste groep tussen 14 en 16. Het gaat om veel mensen die nog niet echt serieus over dingen hebben nagedacht. Zo'n 5% toch al gouw zo'n 1500 man is buitenkerkelijk, die wil je ook bereiken. We hoeven dan niet alles theologisch te verklaren, als het theologisch maar verantwoord blijft. Ik denk dat de preken uit Handelingen ook niet allemaal theologisch onderbouwd werden. (ze konden vast wel theologisch onderbouwt worden). Wel opvallend is dat er bij die eerste preek al 3000 mensen zich direct lieten dopen. Ik ben geen fan van dat naar voren roepen. Wel is het goed om mensen eens heel duidelijk voor het blok te zetten. Wie wil je dienen? En ja er is nazorg, het is niet zo dat mensen die naar voren gaan gelijk weer zonder hulp staan. Verder wordt er ook verwezen naar de eigen kerken.
*Na het concert van Michael werd iedereen opgeroepen om ook de plaatselijke gemeente op te zoeken. Ouweneel zei volgens een krantenverslag dat als je niet de juiste prediking in je gemeente vond, je op je knieën moet en niet een andere gemeente gaan opzoeken. Kritiek dat de jongerendag de mensen van de kerken zou losweken is denk ik onterecht.
*Als laatste punt ter verdediging laten we de jongerendag niet beschouwen als een veredelde kerkdienst. Gezelligheid is ook een belangrijk punt van deze dag. Ik kan als kritiek op een osw-meeting ook hebben dat er buiten het gebed voor het eten, ook van die spelletjes als bowlen werden gedaan, dat er bier werd gedronken enz. Laten we vooral niet vergeten dat het horen over God niet het enige doel van de jongerendag is.
Wat negatieve punten:
*Zoegirl zong vals

*Dat gejuich komt vaak op momenten dat het er beter niet kan zijn. Een groot deel van het publiek beseft blijkbaar niet wat er werkelijk gezongen wordt.
*Altijd weer die sfeerkweken met muziek bij de oproep om naar voren te komen is beïnvloeding die je beter niet kunt gebruiken.
*Er zijn vast nog meer punten, maar ik was er zelf niet, dus weet ik niet.
Het is erg leuk om zo weer de jaarlijkse discussie met Refojongere te hebben. Even over de punten van van Kooten nog. De artiesten nu houden er geen "God is mijn vriendje" theologie op na, Het volume is minder dan enige tijd geleden, De toespraken zijn niet echt Arminiaans (Of Spurgeon, Whitfield e.d waren ook Arminiaan). De muziekstijl is er niet op vooruitgegaan, daarover verschillen veel refo's en Evangelischen van mening. Dit lijkt me niet direct een fundamenteel punt.
Over een meeting op de jongerendag. Ik geloof niet dat wij direct tot de doelgroep behoren. Als we er heen willen gaan om te kijken hoe fout het is, moeten we de kaartjes pas laat bestellen. Het is anders niet eerlijk naar de mensen toe, die echt willen gaan en wel tot de doelgroep behoren.
Vaya con Dios,
parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Matthijs, ik begrijp je heikele punt. Jouw vraag hoe het kan dat een evangelisch christen zo blij, is omdat geloven voor een evangelisch christen (maar ook voor een refo) betekent dat je je Verlosser hebt gevonden. Natuurlijk schaam je je voor je zonde, je oude natuur. Maar de "oude" mens wordt in de Bijbel niet voor niets 'OUD' genoemd: hij is er niet meer. De nieuwe mens zal altijd zijn wil aan Gods wil willen onderwerpen, en dus pogen niet meer te zondigen. Dat gebeurt natuurlijk wel, want de mens, ook de nieuwe niet, is niet volmaakt. De mens blijft zondigen. En natuurlijk is daar berouw over, en verdriet, maar naderhand blijdschap omdat God vergeeft. God is een God van vergeving, genade en verlossing, niet een God die jou met een schuldgevoel wil opzadelen, want om heel eerlijk te zijn: zodra God de zonde heeft vergeven op grond van het bloed van Jezus, is de zonde letterlijk vergeten en vergeven. Lees al deze teksten over verheugen eens: Deut. 16:11, 26:11 en 33:18, I Sam. 2:1, 11:15, I Kon. 8:66, II Kon. 11:14 en 23:13, Neh. 12:43, Ps. 2:11, 5:12, 9:3, 19:9, 32:11, 34:3, en zo zijn er nog een hele rij teksten uit het Oude en Nieuwe Testament over het verheugen in God. Waarom? Elke keer weer komt het er op neer dat de mens zich verheugd en moet verheugen in God omdat God een goed en genadig God is, waar je bij kunt schuilen. Dat is een heel ander beeld dan wat jij schept over een God die zich altijd maar bezig houdt met het zondige in de mens, constant daar over droevig is en dat soort dingen. Natuurlijk bedroefd de zonde God ontzettend, maar Hij is meer bezig met het uitdelen van genade en het troosten van de zoekenden.
Hier wordt niet mee bedoeld dat je constant met een glimlach op je gezicht loopt. Natuurlijk zijn er moeilijke tijden, zowel lichamelijk, geestelijk als op het gebied van de zonde. Maar toch kun je je altijd verheugen in het feit dat God niet tegenover je staat, maar met je is. God staat aan onze kant! Hij wil ons helpen, in Zijn genade.
I Petrus 1:6-9 In Welken gij u verheugt, nu een weinig tijds (zo het nodig is) bedroefd zijnde door menigerlei verzoekingen; opdat de beproeving uws geloof, die veel kostelijker is dan van het goud, hetwelk vergaat en door het vuur beproefd wordt, bevonden worde te zijn tot lof en eer en heerlijkheid, in de openbaring van Jezus Christus; Denwelken gij niet gezien hebt en nochtans liefhebt; in Denwelken gij nu, hoewel Hem niet ziende, maar gelovende, u verheugt met een onuitsprekelijke en heerlijke vreugde; Verkrijgende het einde uws geloofs, namelijk de zaligheid der zielen.
Hier wordt niet mee bedoeld dat je constant met een glimlach op je gezicht loopt. Natuurlijk zijn er moeilijke tijden, zowel lichamelijk, geestelijk als op het gebied van de zonde. Maar toch kun je je altijd verheugen in het feit dat God niet tegenover je staat, maar met je is. God staat aan onze kant! Hij wil ons helpen, in Zijn genade.
I Petrus 1:6-9 In Welken gij u verheugt, nu een weinig tijds (zo het nodig is) bedroefd zijnde door menigerlei verzoekingen; opdat de beproeving uws geloof, die veel kostelijker is dan van het goud, hetwelk vergaat en door het vuur beproefd wordt, bevonden worde te zijn tot lof en eer en heerlijkheid, in de openbaring van Jezus Christus; Denwelken gij niet gezien hebt en nochtans liefhebt; in Denwelken gij nu, hoewel Hem niet ziende, maar gelovende, u verheugt met een onuitsprekelijke en heerlijke vreugde; Verkrijgende het einde uws geloofs, namelijk de zaligheid der zielen.
Goed idee! 'k Ben er zelf nooit geweest. 'k Heb alleen de opname van de keer 'open your eyes' gezien....Oorspronkelijk gepost door Kislev
Lijkt me eigenlijk wel een strak plan om met een groepje OSW-ers/refo's naar de EO-jongerendag te gaan ('t is toch gratis :, ) Is er al een datum voor volgend jaar bekend.
:bu:bu:bu