EO- Jongerendag

Memory

Bericht door Memory »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Hé Matthijs, leuk idee om volgend jaar te gaan. We moeten tegen die tijd nog maar 's kijken.
Ik hoop ook (mee) te gaan. Eens ervaren of de kritiek terecht is...
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Matthijs,

Het is zijn broer Reinier uit Soest.
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Madtice
Er wordt wel degelijk over de zonde en de genade gepredikt hoor, op de EO-jongerendag. Alleen het taalgebruik is eigentijds, de boodschap is gewoon zoals die in de Bijbel staat: de mens is zondig, God is genadig, dankzij Jezus is er vergeving van zonde, zondigt niet meer! Dus, en wat die diepgang betrefd: die is wel degelijk aanwezig op de EO-Jongerendag. Neem 's een kijkje, zou ik zeggen.
Ik ga absoluut volgend jaar een kijkje nemen daar. Zullen we samen gaan Madtice?? Gezellig!:)
Mag 'k ook mee?! :bou:
Kislev

Bericht door Kislev »

O ja, nog wat, iedereen refereert altijd aan die artikelen van Van Kooten maar niemand heeft ze!!! :bu :wo Iemand die ze toevallig digi heeft?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

We zouden er een meeting kunnen organiseren:,

We spreken wel wat met elkaar af. Wel leuk om met een groep van OSW daar eens te kijken om te ervaren hoe en wat het nou is.

Ik heb het één en ander gelezen over de eo-jongerendag van afgelopen zaterdag. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat men daar gewoon wat aangepraat wordt. Men wordt volgens mij daar gewoon gehypnotiseerd. Alles wordt klakkeloos aangenomen dat het zo is. Ze steken elkaar aan. Ze denken allemaal dat het van God komt. Ik vind het zielsmisleidend. Ik wil graag de sfeer ervaren die daar is. Ik zie er eerlijk gezegd er nu al naar uit!
Liever Turks dan Paaps
Kislev

Bericht door Kislev »

Lijkt me eigenlijk wel een strak plan om met een groepje OSW-ers/refo's naar de EO-jongerendag te gaan ('t is toch gratis :, ) Is er al een datum voor volgend jaar bekend.

Het is overigens niet zo dat iedereen alles maar slikt wat daar gezegd wordt hoor. Er zijn zat bezoekers die ook hun kanttekeningen wel hebben bij die toespraken.
KurtYo

Bericht door KurtYo »

nogmaals: ik vind de kritiek onterecht. Vaak komt het op mij zo over: het past niet in ons straatje dus vind God het ook niet goed.. Jammer vind ik dat. Dat is in de spreekwoordelijke 'huid' van God kruipen en als mensen oordelen.... Erg jammer...

Maar ik vind de dag zelf niet zo leuk omdat het mijn ding niet is. De sfeer, de muziek, niet echt geweldig.. Vind Flevo stukken beter....
Kikker

Bericht door Kikker »

En ik had een veldkaart van iemand gekregen en zou best zijn gaan kijken als ik mocht. K heb nog een stukje op de radio geluisterd.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door KurtYo
nogmaals: ik vind de kritiek onterecht. Vaak komt het op mij zo over: het past niet in ons straatje dus vind God het ook niet goed.. Jammer vind ik dat. Dat is in de spreekwoordelijke 'huid' van God kruipen en als mensen oordelen.... Erg jammer...
't Zou ook kunnen: eo-jongerendag past in ons straatje, dus God vindt het ook wel goed.. Denk je nou echt dat God zo nauw kijkt wordt er dan gezegd...
Liever Turks dan Paaps
KurtYo

Bericht door KurtYo »

wat word er dan gezegt wat niet goed is? Wat in tegenspraak is met wat Hij zegt?
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Matthijs, het kan ook zijn: het past níet in ons straatje, dus is het niet goed. Er wordt veel op het gevoel gewerkt volgens mij ja, maar hier in deze discussie worden ook argumenten gegeven die enkel op het gevoel ingaan.
Nou is er over het algemeen niet zoveel mis met op het gevoel inwerken (k heb er alleen een hekel aan :)) maar bij belangrijke zaken als bekering moet het niet op je gevoel gebaseerd zijn.

Een vriendin van me was geweest, met een hele groep niet kerkelijke mensen. Ze zei: ze zijn niet naar voren gelopen ofzo, en dat had ik ook niet verwacht. Maar na afloop vroeg XXX me wel om een Bijbel.
Prachtig om te horen toch?!!!

Gr. Lebaoth
jacob

Bericht door jacob »

Ik word een beetje moe van al dat activisme op de EOJ. In mijn bijbel staat.

Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

Maleachi 1:3 En Ezau heb Ik gehaat; en Ik heb zijn bergen gesteld tot een verwoesting, en zijn erve voor de draken der woestijn.
Romeinen 9:13 Gelijk geschreven is: Jakob heb Ik liefgehad, en Ezau heb Ik gehaat

Romeinen 3:11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

Prediker 3:15 Hetgeen geweest is, dat is nu, en wat wezen zal, dat is alrede geweest; en God zoekt het weggedrevene;

Nee hoor al dat activisme om voor God te kiezen ik moet er niks van hebben.
Madtice

Bericht door Madtice »

De teksten uit Romeinen 3 die je geeft zijn niet volledige. Romeinen 3 bestaat uit twee delen: voor vers 20 over hoe het was onder de wet (niemand rechtvaardig) en na vers 20 hoe het is onder de belofte van Christus Jezus (vergeving van zonde en vrijstelling van de wet)

Verder wordt er in de Bijbel toch ook opgeroepen tot activisme? Neem bijvoorbeeld Jozua, in Jozua 24:14-15:

En nu, vreest den HEERE {actie van mens} en dient Hem in oprechtheid en in waarheid {actie 2 van de mens}; en doet weg de goden, die uw vaders gediend hebben aan gene zijde der rivier en in Egypte {actie 3 van de mens}, en dient den HEERE {actie 2 van de mens herhaald ivm belang}. Doch zo het kwaad is in uw ogen den HEERE te dienen, kiest u heden wien gij dienen zult {impliceert een keuze}: hetzij de goden welke uw vaders, die aan de andere zijde van de rivier waren, gediend hebben {optie 1}, of de goden der Amorieten, in welker land gij woont {optie 2}; maar aangaande mij en mijn huis, wij zullen den HEERE dienen {optie 3}.

Blijkbaar heeft de mens wel degelijk een keuze om God te dienen. Dus toch activisme van de mens uit?

PS met zo'n opmerking als "in mijn Bijbel staat" moet je oppassen: straks denkt iedereen dat je een eigen Bijbel hebt die helemaal anders is dan de Bijbels van de rest van de mensen hier aanwezig... ;)

[Aangepast op 17/6/03 door Madtice]
jacob

Bericht door jacob »

Ik word een beetje moe van al dat activisme op de EOJ. In mijn bijbel staat.

Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

Maleachi 1:3 En Ezau heb Ik gehaat; en Ik heb zijn bergen gesteld tot een verwoesting, en zijn erve voor de draken der woestijn.
Romeinen 9:13 Gelijk geschreven is: Jakob heb Ik liefgehad, en Ezau heb Ik gehaat

Romeinen 3:11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

Prediker 3:15 Hetgeen geweest is, dat is nu, en wat wezen zal, dat is alrede geweest; en God zoekt het weggedrevene;

Nee hoor al dat activisme om voor God te kiezen ik moet er niks van hebben.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Jakob, ik las dit in het RD wat Grandia zei: "Wie vindt wie? Ik vind God, maar alleen omdat God mij eerst gevonden heeft."

Dat komt duidelijk wel overeen met Johannes 6:44.

Ik was verrast dat te lezen. Het is zomaar een klein stukje natuurlijk, ik ben er verder ook niet geweest.
Gesloten