Ik betwijfel of dat groter is. Maar goed. Ik gebruik mijn smartphone op iedere dag op dezelfde manier, behalve dan dat ik op zondag niet werk.Stof schreef:Ik geloof niet dat dat te maken heeft met het stroomverbruik maar het in de verleiding komen om méér te bekijken op internet of je smartphone. Dat gevaar is absoluut groot.Bezorgd schreef:Ik verbaasde me er over, daarom de vraag.DDD schreef:Ik heb wel de pc aan op zondag, maar los daarvan kun je toch ook met een normale telefoon preken meeluisteren.
Overigens vind ik het een beetje kinderachtig om nu uitgerekend DIA aan te spreken op zijn mediagebruik op zondag. Er is niets mis mee om op zondag stroom te gebruiken om naar een kerkdienst te luisteren.
Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee. Maar er zijn christenen die het aanzetten en gebruik van PC of smartphone op zondag heel zwaar vinden wegen. En nav zijn postings op dit forum had ik DIA ook in die categorie ingedeeld.
Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]
Jij hebt vermoedelijk veel zelfdiscipline. Ik niet. Als ik mijn telefoon op zondag als wekker gebruik is mijn smartphone het eerste wat ik 's morgens open doe. Ik ben er heel gevoelig voor om dan de nieuwsapp die ik gebruik even te openen. Om even door het nieuws te scrollen. Opzich nog niks mis mee. Maar hier en daar in nieuwsberichten zitten links naar socials. En voor ik het weet heb ik alweer een kwartier of half uur doorgebracht op mijn telefoon als de zondag net begint. En breidt het zo maar uit. Niet alles is zonde. Maar niet alles leidt ook tot iets wezenlijk Goeds.DDD schreef:Ik betwijfel of dat groter is. Maar goed. Ik gebruik mijn smartphone op iedere dag op dezelfde manier, behalve dan dat ik op zondag niet werk.Stof schreef:Ik geloof niet dat dat te maken heeft met het stroomverbruik maar het in de verleiding komen om méér te bekijken op internet of je smartphone. Dat gevaar is absoluut groot.Bezorgd schreef:Ik verbaasde me er over, daarom de vraag.DDD schreef:Ik heb wel de pc aan op zondag, maar los daarvan kun je toch ook met een normale telefoon preken meeluisteren.
Overigens vind ik het een beetje kinderachtig om nu uitgerekend DIA aan te spreken op zijn mediagebruik op zondag. Er is niets mis mee om op zondag stroom te gebruiken om naar een kerkdienst te luisteren.
Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee. Maar er zijn christenen die het aanzetten en gebruik van PC of smartphone op zondag heel zwaar vinden wegen. En nav zijn postings op dit forum had ik DIA ook in die categorie ingedeeld.
Ik heb eerder te weinig dan te veel zelfdiscipline. Soms zit ik ook wel te lang op Refoforum, vind ik. Bijvoorbeeld nu. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan dat gepriegel op een telefoon.
Bovendien heb ik op zondagmorgen voor mijn doen een druk programma, want ik mag niet te laat in de kerk zijn;-)
Ik probeer een of twee keer in de week mijn Facebook door te kijken met de computer. Instagram iets vaker en ook wel met de telefoon, maar dan als ik bij de bus sta te wachten of zoiets. Meestal is het enige uitstapje wat Volkskrant-artikelen, want die kun je via Facebook gratis lezen.
Bovendien heb ik op zondagmorgen voor mijn doen een druk programma, want ik mag niet te laat in de kerk zijn;-)
Ik probeer een of twee keer in de week mijn Facebook door te kijken met de computer. Instagram iets vaker en ook wel met de telefoon, maar dan als ik bij de bus sta te wachten of zoiets. Meestal is het enige uitstapje wat Volkskrant-artikelen, want die kun je via Facebook gratis lezen.
-
WowZeeuw schreef:Nee. Met 2 diensten en momenten met de kinderen tussendoor is daar weinig ruimte voor en zie ik de noodzaak niet zo. Wel luister ik in de auto een preek of 6-8 per week.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.
Wordt er op zondag, naast de eigen diensten wel eens via internet een preek beluisterd?
Ik hoog uit 1 door de weeks
en op prekenweb nog wel een preeklezen
Gelukkig is niet het vele goed, maar het goede veel.Geytenbeekje schreef:Wow
Ik hoog uit ….
Dit account wordt niet meer gebruikt.
-
Ja dat is ook zo, als je weet dat het beter voor je is om niet veel te gaan lezen naast de preken..Hollander schreef:Gelukkig is niet het vele goed, maar het goede veel.Geytenbeekje schreef:Wow
Ik hoog uit ….
Ja DIA, regelmatig beluister ik na het avondeten nog een preek, omdat niet elke zondag de prediking voedend is, helaas.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.
Wordt er op zondag, naast de eigen diensten wel eens via internet een preek beluisterd?
Soms zoek ik gericht een bepaalde predikant op, soms een bijbeltekst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Je bent toch overgegaan naar de PKN mede door predikatie in de CGK waar je zat ?Mara schreef:Ja DIA, regelmatig beluister ik na het avondeten nog een preek, omdat niet elke zondag de prediking voedend is, helaas.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.
Tsja, maar ik zit ook zeker 8 uur per week in de auto. Dus gaat het redelijk vanzelf.Geytenbeekje schreef:WowZeeuw schreef:Nee. Met 2 diensten en momenten met de kinderen tussendoor is daar weinig ruimte voor en zie ik de noodzaak niet zo. Wel luister ik in de auto een preek of 6-8 per week.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.
Ik hoog uit 1 door de weeks
en op prekenweb nog wel een preeklezen
-
Op de fiets mag het ook niet meer
Aan de andere kanT: iK WERK OOK NIET MEER FULLTIME dus ja nou ja goed

Aan de andere kanT: iK WERK OOK NIET MEER FULLTIME dus ja nou ja goed
Nee. Mag ik vragen waar je dit op baseert?Geytenbeekje schreef:Je bent toch overgegaan naar de PKN mede door predikatie in de CGK waar je zat ?Mara schreef:Ja DIA, regelmatig beluister ik na het avondeten nog een preek, omdat niet elke zondag de prediking voedend is, helaas.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- J.C. Philpot
Misschien verward Geytenbeekje Mara en MerelMara schreef:Nee. Mag ik vragen waar je dit op baseert?Geytenbeekje schreef:Je bent toch overgegaan naar de PKN mede door predikatie in de CGK waar je zat ?Mara schreef:Ja DIA, regelmatig beluister ik na het avondeten nog een preek, omdat niet elke zondag de prediking voedend is, helaas.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wat een felle reactie. Is er wat?huisman schreef:Bezorgd schreef:Ik verbaasde me er over, daarom de vraag.DDD schreef:Ik heb wel de pc aan op zondag, maar los daarvan kun je toch ook met een normale telefoon preken meeluisteren.
Eens met DDD. Kinderachtige niet tet zake doende opmerking richting DIA . Vroeger deed ik de cassetterecorder aan om een preek te beluisteren nu doe ik dat via de iPAD.
-
Ja ik verward jou met Merel idd excuseMara schreef:Nee. Mag ik vragen waar je dit op baseert?Geytenbeekje schreef:Je bent toch overgegaan naar de PKN mede door predikatie in de CGK waar je zat ?Mara schreef:Ja DIA, regelmatig beluister ik na het avondeten nog een preek, omdat niet elke zondag de prediking voedend is, helaas.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.
Zondag beluister ik naast de eigen dienst geen preken. Doordweeks beluister ik 2 preken per dag. 1 tijdens de vroege morgenwandeling en 1 tijdens de middagwandeling.-DIA- schreef:Een vraagje tussendoor.