POLL: Vrouwen en het kerkelijk ambt

Stemt u vóór of tégen openstelling van de kerkelijke ambten voor vrouwen?

Peiling eindigde op 10 okt 2019, 16:29

Tegen. (Ik ben belijdend lid GG)
29
28%
Voor. (Ik ben belijdend lid GG)
18
17%
Tegen. (Ik ben dooplid GG)
0
Geen stemmen
Voor. (Ik ben dooplid GG)
1
1%
Tegen. (Ik ben lid van een ánder kerkgenootschap dan de GG)
43
41%
Voor. (Ik ben lid van een ánder kerkgenootschap dan de GG)
5
5%
Tegen. (Ik ben géén lid van een kerkgenootschap)
3
3%
Voor. (Ik ben géén lid van een kerkgenootschap)
0
Geen stemmen
Ik onthoud mij van stemming of stem blanco.
6
6%

Totaal aantal stemmen: 105

Herman
Moderator

Re: POLL: Vrouwen en het kerkelijk ambt

Bericht door Herman »

DDD schreef:Als je zijn reactie leest, dan begrijp je nog beter waarom een deel van de mensen daarvan geen punt wil of durft maken.
Nou. We zitten hier op een internetforum en niet voor een kerkelijke rechtbank.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:De CGK is hier vrijwel alleen via BHP vertegenwoordigd. Die had ik in een eerdere ronde van dezelfde discussie in dit draadje al genoemd.
Ik zit niet in een BhP gemeente. En er zijn hier meer CGKers die eveneens niet daarvan lid zijn. Maar dat mogen ze zelf bevestigen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Herman schreef:
DDD schreef:Als je zijn reactie leest, dan begrijp je nog beter waarom een deel van de mensen daarvan geen punt wil of durft maken.
Volgens Valcke wel.
huisman

Bericht door huisman »

Mara schreef:
DDD schreef:De CGK is hier vrijwel alleen via BHP vertegenwoordigd. Die had ik in een eerdere ronde van dezelfde discussie in dit draadje al genoemd.
Ik zit niet in een BhP gemeente. En er zijn hier meer CGKers die eveneens niet daarvan lid zijn. Maar dat mogen ze zelf bevestigen.
Je kunt geen lid zijn van BhP slechts abonnee. Die abonnee’s zijn vaak lid van de CGK .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke

Bericht door Valcke »

refo schreef:
Herman schreef:
Volgens Valcke wel.
Ik vraag mij vaak af of je hier alleen bent om kwaadaardige postings te plaatsen of om ook nog eens iets inhoudelijks en zinnigs bij te dragen. Het laatste merk ik eigenlijk nooit.

De bewering is natuurlijk onzin. We zitten hier op een forum niet in een rechtbank.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Wat ik een lastige vindt, is waarom die 10 voor-stemmende GG-ers niet meedoen met de discussie.
Zou de RF-omgeving niet veilig genoeg zijn om dit - zelfs anoniem - te verdedigen?
Exact, ik vertrouw het voor geen cent. Je hoort niks van ze (buiten DDD) om. En zoals eerder gezegd kloppen verhoudingen niet, als je het analytisch bekijkt.

11 stemmen voor (GG)
21 stemmen tegen (GG)

Dit klopt gewoon niet
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

HersteldHervormd schreef:
Tiberius schreef:Wat ik een lastige vindt, is waarom die 10 voor-stemmende GG-ers niet meedoen met de discussie.
Zou de RF-omgeving niet veilig genoeg zijn om dit - zelfs anoniem - te verdedigen?
Exact, ik vertrouw het voor geen cent. Je hoort niks van ze (buiten DDD) om. En zoals eerder gezegd kloppen verhoudingen niet, als je het analytisch bekijkt.

11 stemmen voor (GG)
21 stemmen tegen (GG)

Dit klopt gewoon niet
Lijkt een beetje op Trump, die ook alles maar afdoet als Fake news
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:We kunnen in ieder geval wel constateren dat er een duidelijke meerderheid is voor handhaving van het staande beleid, maar dat er ook aanwijzingen zijn dat een belangrijk deel van de leden er anders over denkt.

Ik ben heel benieuwd of Jantje en Pierre27 hun verwijten dat ik niet weet waar ik over praat nog willen handhaven.
Absoluut. Het forum is vaak geen goede afspiegeling van het geheel der Gereformeerde Gemeenten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wat is er nu slechter, bekeerde vrouwelijke ambtsdragers of onbekeerde mannelijke?
In onze gemeente gaat bijna de helft van de ambtsdragers niet aan het heilige avondmaal. Is dat dan beter?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Bertiel schreef:Wat is er nu slechter, bekeerde vrouwelijke ambtsdragers of onbekeerde mannelijke?
In onze gemeente gaat bijna de helft van de ambtsdragers niet aan het heilige avondmaal. Is dat dan beter?
Het is beiden erg! Maar je kunt ze niet inwisselen of vergelijken.
- Niet meer zo actief -
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Huh? Waarom moet je dat zo nodig tegen elkaar uitspelen? Beiden zijn niet Bijbels. Daar hoef je geen of-of onderscheid van te maken.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wat ik er mee wil zeggen is dat er qua omgang met het ambtsdrager zijn er beat wel met twee maten wordt gemeten als je naar mijn vraagstelling kijkt.
Ik heb er bijvoorbeeld nog nooit wat van gelezen in het landelijke kerkblad terwijl het in meerdere gemeentes speelt.
Wel worden er stukken geschreven over de problematiek in andere kerkverbanden.
Splinter vs balk.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Je kan daar gewoon je eigen topic voor openen op dit forum. En aan de kerkenraad je bezwaren kenbaar maken, eens met zo'n ambtsdrager in gesprek gaan etc. Maar met vrouwen in het ambt heeft het niets te maken en deze zaken hoef je ook niet tegen elkaar uit te spelen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:

11 stemmen voor (GG)
21 stemmen tegen (GG)

Dit klopt gewoon niet
Ik zeg niet, dat het niet klopt. Ik ben alleen verontrust en verbaasd.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Er zijn mensen die nemen dit soort POLL's niet serieus, en zie hier het resultaat.
:modo
Plaats reactie