FLITSPAAL

matthijs019

Bericht door matthijs019 »

[20-06-2002] - Radardetectorverbod voorlopig uitgesteld

In tegenstelling tot eerdere berichten uit kamerstukken gaat het verbod op radardetectors NIET in per 1 september 2002. Er is nog geen interdepartementale overeenstemming over het voorgenomen verbod waardoor de streefdatum niet gehaald wordt. Een nieuwe streefdatum is nog niet bekend.

Verder vallen de Geodesy en het nieuwe Stinger DSI systeem niet onder de huidige redactie van het verbod. Uiteraard kan deze tekst nog aangepast worden voor het verbod werkelijk in gaat. Als het ooit ingaat.

Gelukkig maar. ;)
matthijs019

Dit is natuurlijk geweldig handig.
Alleen moet die prijs wat omlaag.
Maar als je vaak geflitst wordt dan zou ik deze zeker laten plaatsen in auto, dan kan het zeker wel uit.

KLIK HIER!!!
Jelle

Bericht door Jelle »

(((Opmerkingen van Refo
Het beste zou zijn de maximum snelheid voor personenauto's overal op 60 km/h te stellen. Dan worden veel zaken tegelijkertijd geregeld.

1. Een file wordt minder erg
2. De verkeersveiligheid wordt gediend
3. Openbaar vervoer als trein, tram en bus wordt relatief sneller, zodat meer mensen dat als alteratief gaan zien.
4. Energiegebruik neemt af.
5. Minder stress in de auto. 120 kost meer inspanning dan 60. Goed voor de veiligeheid.
6. ?? )))))))))))))))))))))))

Zou je echt denken Refo dat file vorming minder wordt als iedereen maar 60 zou rijden? Ik geloof daar niks van ik zit regelmatig op de weg en dan rijdt het verkeer nog geen 30 en toch is er fili vorming dus dat gaat echt niet op.

Verkeersveiligheid wordt gediend , ben ik met je eens. maar ik moet er niet aan denken dat alle vervoer 60 zou rijden dan kwamen we uren tekort op en dag om de winkels en bedrijven te bevoorraden. Wel even rieel blijven.

Openbaar vervoer kan de passagiers nu al niet aan laat staan als er nog meer mensen gebruik van gaan maken. En bedrijfsvervoer, vertenewoordigers, monteurs en noem maar op, zouden die efficient kunnen reizen met het openbaarvervoer? Ik geloof er niets van. Meestal rijden ze te laat of helemaal niet. beslist geen alternatief voor de auto.

Energieverbuik neemt af. Ben ik met je eens.

Minder stress, dara geloof ik ook niets van, als je een goede auto hebt stelt 120 niets voor en bij 60 let men niet op omdat men in slaap sukkelt en de stress wordt meer omdat men er achterkomt dat men vreselijk lang onderweg is.

En dan nog even de mensen die in aanraking komen met een auto, Al maken ze de auto van dons dan nog is een aanrijding met een auto met 50 km. per levensgevaarlijk. dat zal het altijd blijven. Maar daarom 60 op de rijksweg? Belachelijk daar lopen zelfs niet eens mensen. Nee dat zie ik zeker niet zitten.
Jelle

Bericht door Jelle »

Matthijs ik wil graag ens een demo van jou radardetector meemaken. Ik heb ook interresse in zo´n apparaat.
Tenslotte hoeft men zich niet altijd ongevraagd te laten fotograveren;)
matthijs019

Jelle, Ik heb jammer genoeg deze niet omdat het hier in nederland verboden is.
Maar zal in Canada of USA wel even kijken als ze daar ook te koop zijn.

Ik ga daar ook een apparaatje kopen waarmee je je auto op afstand kan laten starten. Handig voor in de winter dan stap je gelijk in een warme auto. Die apparaatjes kun je hier in nederland ook niet krijgen.

Ik kan je wel een demo geven van de Target Euro 550 en van een Quintezz.

Een Quintezz reageert alleen bij nederlandse controlles.
Deze is niet prettig bij als je 150 tot 200 kilometer per uur rijdt want dan moet je echt volop de rem. Daarvoor kun je beter een Target nemen. Hier wat info over de target.

De Target Euro 550 detecteert alle europees gebruikte radar- en laserapparatuur. Het grafische display is 6-talig waaronder Nederlands. Ook wordt je bij een snelheidscontrole gewaarschuwd door een 'voice alert' (een gesproken boodschap).De Target Euro 550 detecteert alle europees gebruikte radar- en laserapparatuur. Het grafische display is 6-talig waaronder Nederlands. Ook wordt u bij een snelheidscontrole gewaarschuwd door een 'voice alert' (een gesproken boodschap).

de prijs van een Quintezz is ongeveer 165 euro en de Targo 500 euro.
De Targo is echt geweldig.
Billy

Bericht door Billy »

LAG ER VANDAAG EEN ENVELOP VAN HET cjib OP DE MAT!

53 euro MENEER WANT U REED MET 116 KM/UUR OP DE A2

KASSA!!:?:?:mad2::mad2::mad2::?:?:?:mad2::mad2::mad2::?:?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
refo

Bericht door refo »

Klagen kun je bij http://www.tuftufclub.nl
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik lig er niet meer wakker om, als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden. Kunt wel boos worden, maar dat helpt toch niet. Gewoon eigen schuld!

Verklikkertje aanschaffen Billy! :eur

(heeft mij al heeeeeel veel geld bespaard)
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Pasgeleden heb ik mijn eerste bekeuring binnen gekregen! Nog voordat ik mijn rijbewijs een jaar had...

Ik reed zó hard joh, 56 km per uur, waar je 50 mocht! En dan zeggen ze toch ook nog dat ze die flitspalen op 55 km per uur afstellen?

Tja... ik heb het maar zonder mopperen betaald, ik reed gewoon harder dan was toegestaan. Al had ik anderhalf uur in de file gestaan en was ik onderweg naar m'n vriend... Zullen ze vast geen goede reden vinden hè!
:o:o:o
WSO

Bericht door WSO »

Weet je hoe het werkt met die flitspalen? Als de snelheid die op de boete staat te hoog is, wordt de boete door de rechter vernietigd. Dus worden er 'meetcorrecties' toegepast.

Als je een boete krijgt voor 55km/h reed je in werkelijkheid 10% sneller, dus ongeveer 60-61. Het gekke is dat je nu 11 km/h te snel reed, maar zelf vindt dat je maar 1 km/h te snel reed omdat je die meetcorrectie tweemaal meeneemt.
parsifal

Bericht door parsifal »

De correctie kan natuurlijk ook echt nodig geweest zijn. Dus dan reed je misschien inderdaad de aangegeven snelheid. Maar gewoon de overheid in alles onderdanig zijn is de beste oplossing tegen boetes.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Van mij mogen ze Nederland vol planten met flitspalen. Goede zaak! Werkt heerlijk preventief!

En figuren die tijdens een controle betrapt worden met zo'n illegale radardetector gewoon een jaar onvoorwaardelijke rij-ontzegging geven.
Dat zijn tenslotte toch mensen die er op uit zijn te hard te willen rijden ten koste van de veiligheid van hun naasten.
Ik begrijp dat er op dit forum ook mensen zo'n apparaat in hun auto hebben en vind dat je dit t.o.v. de veiligheid van je naaste, zéker als christen, absoluut niet kunt verantwoorden.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik heb een superrrrrrrrrrr legale detector in mijn auto! Die van mij valt mooi uit als ze aan controleren zijn op bestuurders met radar detectors. Een vriend van mij die auto monteur is, heeft iets uitgevonden, zodat ze er nooit achter kunnen komen dat je een detecor in je auto hebt. :bou:
Wat mij part worden al die kasten uit de grond gerukt! Heeft niets met veiligeheid te maken.. :stu:stu

Gaat alleen maar om de POEN!!!!!!!!!!1:?:?:
Liesl

Bericht door Liesl »

Origineel geplaatst door parsifal
Maar gewoon de overheid in alles onderdanig zijn is de beste oplossing tegen boetes.
Precies!
Gewoon de snelheid rijden die aangegeven is op de borden, das toch niet zo moeilijk??:bo

Ik vind dat een christen zich daar zeker aan moet houden......
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Matthijs
Ik heb een superrrrrrrrrrr legale detector in mijn auto! Die van mij valt mooi uit als ze aan controleren zijn op bestuurders met radar detectors. Een vriend van mij die auto monteur is, heeft iets uitgevonden, zodat ze er nooit achter kunnen komen dat je een detecor in je auto hebt. :bou:
Wat mij part worden al die kasten uit de grond gerukt! Heeft niets met veiligeheid te maken.. :stu:stu

Gaat alleen maar om de POEN!!!!!!!!!!1:?:?:
Flitspalen hebben wel degelijk met veiligheid te maken meneer de "Super Moderator".

Waar staan categorisch de meeste flitspalen? Langs "80km-wegen".

Waar gebeuren statistisch en feitelijk de meeste ongevallen en zeker ongevallen met dodelijke afloop? Op "80km-wegen".

Dat het alleen om geld te doen is, is iets dat mensen elkaar aanpraten op feestjes en partijtjes en dit gaat dan een eigen leven leiden.

We moeten gewoon eens onze verantwoordelijkheid t.o.v. elkaar nemen en zeker als christenen!!!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie