Weekdiensten
-
- Verbannen
Re: Weekdiensten [3]
Waarom?
En over welke harmoniseringsdrang heb je het? Wat bedoel je daar concreet mee?
En over welke harmoniseringsdrang heb je het? Wat bedoel je daar concreet mee?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
De uniformering die van het onderwijs op de school en het kerkblad uitgaat.
-
- Verbannen
Ik herken het nooit en nergens.
En wat is het antwoord op waarom sommigen dan niet meer afstuderen?
En wat is het antwoord op waarom sommigen dan niet meer afstuderen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat zijn toch kwesties waar ze in de praktijk ook volop te maken gaan krijgen? Het lijkt me heel vormend om daar vast mee te gaan oefenen, zij het dan dat het antwoord alleen bekend is bij de aanwezige docent en eventuele medestudenten. Dat wordt op elke opleiding gedaan toch: concrete casussen oefenen.Jantje schreef:Juist. Dat lijkt me een buitengewoon slecht idee. Want hoe moet zo'n student een theologisch verantwoord, pastoraal en evenwichtig antwoord formuleren op bijvoorbeeld de verschillen in visies op Zondag 23, op de Heilige Doop, de plaats van het verbond en de beloften in de prediking en ga zo maar door? Je schrijft zelf al over vele hoofden en vele zinnen. Die vele.hoofden zullen zich daar dan vast uiterst kritisch over buigen, met nog vele volgende zinnen als gevolg.
Het enige 'voordeel' zou het verminderen kunnen zijn van beroepen op kandidaten. Ik acht het namelijk goed mogelijk dat de kandidaat daardoor minder beroepen ontvangt.
Ik vind dat niet alleen raadzaam, ik vind het ook zeer raadzaam. Niet om een eenheidsworsten-antwoord te fabriceren maar wel om de student te leren wijs te reageren op allerhande hete hangijzers.
Toevoeging: de ervaring leert namelijk dat "omdat ik het zeg" tegenwoordig absoluut niet meer volstaat.
Over welke weekdienst hebben jullie het? Ik heb 3 tabs doorgeakkerd, maar kon het niet vinden.
P. C. Vlot, gereformeerde gemeente Enter, afgelopen dinsdag.Piet Puk schreef:Over welke weekdienst hebben jullie het? Ik heb 3 tabs doorgeakkerd, maar kon het niet vinden.
-
Leert student Vlot, de doop á la Vreugdenhil, Vergunst ?Stof schreef:Dat zijn toch kwesties waar ze in de praktijk ook volop te maken gaan krijgen? Het lijkt me heel vormend om daar vast mee te gaan oefenen, zij het dan dat het antwoord alleen bekend is bij de aanwezige docent en eventuele medestudenten. Dat wordt op elke opleiding gedaan toch: concrete casussen oefenen.Jantje schreef:Juist. Dat lijkt me een buitengewoon slecht idee. Want hoe moet zo'n student een theologisch verantwoord, pastoraal en evenwichtig antwoord formuleren op bijvoorbeeld de verschillen in visies op Zondag 23, op de Heilige Doop, de plaats van het verbond en de beloften in de prediking en ga zo maar door? Je schrijft zelf al over vele hoofden en vele zinnen. Die vele.hoofden zullen zich daar dan vast uiterst kritisch over buigen, met nog vele volgende zinnen als gevolg.
Het enige 'voordeel' zou het verminderen kunnen zijn van beroepen op kandidaten. Ik acht het namelijk goed mogelijk dat de kandidaat daardoor minder beroepen ontvangt.
Ik vind dat niet alleen raadzaam, ik vind het ook zeer raadzaam. Niet om een eenheidsworsten-antwoord te fabriceren maar wel om de student te leren wijs te reageren op allerhande hete hangijzers.
Toevoeging: de ervaring leert namelijk dat "omdat ik het zeg" tegenwoordig absoluut niet meer volstaat.
Of meer a la Verschuure ?
Een student mag niet dopen.Geytenbeekje schreef:Leert student Vlot, de doop á la Vreugdenhil, Vergunst ?Stof schreef:Dat zijn toch kwesties waar ze in de praktijk ook volop te maken gaan krijgen? Het lijkt me heel vormend om daar vast mee te gaan oefenen, zij het dan dat het antwoord alleen bekend is bij de aanwezige docent en eventuele medestudenten. Dat wordt op elke opleiding gedaan toch: concrete casussen oefenen.Jantje schreef:Juist. Dat lijkt me een buitengewoon slecht idee. Want hoe moet zo'n student een theologisch verantwoord, pastoraal en evenwichtig antwoord formuleren op bijvoorbeeld de verschillen in visies op Zondag 23, op de Heilige Doop, de plaats van het verbond en de beloften in de prediking en ga zo maar door? Je schrijft zelf al over vele hoofden en vele zinnen. Die vele.hoofden zullen zich daar dan vast uiterst kritisch over buigen, met nog vele volgende zinnen als gevolg.
Of meer a la Verschuure ?
-
Het gaat mij om de leer.
Ik weet ook wel dat een student of kandidaat niet mag dopen.
Ik weet ook wel dat een student of kandidaat niet mag dopen.
Typisch een vraag van Geytenbeekje...
+1. En nog stevig onnozel ook.Klavart schreef:Typisch een vraag van Geytenbeekje...
-
- Verbannen
Ja. Want als je goed leest...
Ik beluisterde vanavond een dienst in de omgeving mee. Wat een rijk Evangelie!
Ik beluisterde vanavond een dienst in de omgeving mee. Wat een rijk Evangelie!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ja nou...Klavart schreef:Typisch een vraag van Geytenbeekje...
Ik vind dat wel belangrijk.
Ik wil voor mij zelf geen preek horen met schema's en doopopvattingen die niet passen bij een kinderdoop en tegen de Formulier ingaan.
Ik zie wat er gebeurt als mensen er wekelijks onder zitten.
Ik wil mij zelf niet hier bete scharen maar als ik refo lui uitleg hoe het zit...
Refolui?
Wat is dat nou weer voor een term?

Wat is dat nou weer voor een term?
Er staat refo lui. Nog erger.