TV

Heb jij een televisie in huis?

Ja
34
35%
Nee
63
64%
Zeg ik niet
1
1%

Totaal aantal stemmen: 98

Bezorgd

Re: TV

Bericht door Bezorgd »

Ik denk het ook. Je ziet het vaker dat mensen die ergens vast in hebben gezeten, later heel zwart wit worden op die gebieden.
Een soort zelfbeschermingsreactie denk ik. En ik begrijp het nog ook.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Daarom kun je er ook niet nuchter naar kijken.

Ik denk dat je beter Netflix kunt hebben dan ongefilterd internet.
Voor de duidelijkheid ik heb kliksafe en ook met een filter is er nog genoeg zondigs te zien. Op Netflix kun je je de hele dag vergapen aan het overtreden van Gods geboden.. Moord,overspel,vloeken enz. zijn het verdienmodel van Netflix. Dat noemt Paulus de werken van het vlees (Galaten 5: 19-21) Paulus eindigt dan ook met: dat die zulke dingen doet, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.

.......en echt DDD ook jij kunt er net zoals ik niet nuchter naar kijken of je moet niet afstammen van Adam.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Re: RE: Re: TV

Bericht door Orchidee »

Jantje schreef:Bijzonder. Ik meen dat ds. Kort zelfs tegen radio's is.
Sorry maar waar ik het over heb was in de tijd van ds Mieras en A P vd Meer.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
parsifal schreef:
huisman schreef:Dus ik begrijp dat je tegenwoordig niet meer de stad verderf hoeft te verlaten?
Wandelen op de smalle weg is ook achterhaald begrijp ik.
Dat is niet echt een goede samenvatting van wat anderen zeggen.
Heb je de column gelezen?

Met een Netflix abonnement de stad verderf verlaten lijkt mij een onmogelijkheid. Overal in de Schrift (vooral in het O.T.) zie je dat bij een reformatie de afgoden weggedaan/uitgeroeid worden. Radicaal!

Het gaat hier nu over Netflix abonnement (en die heb ik niet) maar voor veel meer zaken in mijn leven geld hetzelfde. Ik moet er mee breken. Radicaal!
Zonder heiligmaking zal niemand God zien.
Meen je dat laatste? Heb jij echt de gedachte dat wij mensen aan deze zijde van het graf heilig zullen zijn? God ziet juist de mensen aan ondanks al hun zonden. En ja, er zal een klein beginsel van gehoorzaamheid zijn, maar dagelijks hebben we met onze driekoppige vijand te maken. We hebben geen God die onze verdienste zoekt. Ondanks alles wat we zijn en blijven wil Hij ons dagelijks vergeven. Ik pleit niet voor het dan maar zondigen, maar door radicaal te zijn denken dat je wel blijft staan en heilig kan zijn, dat kan niemand op dit forum onderschrijven.
We blijven zondaren tot onze laatste snik.
Orchidee

Re: RE: Re: TV

Bericht door Orchidee »

Herman schreef:Daarom moet je ook belijdenis doen van je geloof en niet een plechtigheid bij het volwassen worden.
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
huisman

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:

Met een Netflix abonnement de stad verderf verlaten lijkt mij een onmogelijkheid. Overal in de Schrift (vooral in het O.T.) zie je dat bij een reformatie de afgoden weggedaan/uitgeroeid worden. Radicaal!

Het gaat hier nu over Netflix abonnement (en die heb ik niet) maar voor veel meer zaken in mijn leven geld hetzelfde. Ik moet er mee breken. Radicaal!
Meen je dat laatste? Heb jij echt de gedachte dat wij mensen aan deze zijde van het graf heilig zullen zijn? God ziet juist de mensen aan ondanks al hun zonden. En ja, er zal een klein beginsel van gehoorzaamheid zijn, maar dagelijks hebben we met onze driekoppige vijand te maken. We hebben geen God die onze verdienste zoekt. Ondanks alles wat we zijn en blijven wil Hij ons dagelijks vergeven. Ik pleit niet voor het dan maar zondigen, maar door radicaal te zijn denken dat je wel blijft staan en heilig kan zijn, dat kan niemand op dit forum onderschrijven.
Zonder heiligmaking zal niemand God zien is een tekst uit de Schrift (Hebr 12:14) Dus iid dat meen ik.

In zijn boek “Heiligmaking” schrijft J.C. Ryle een ontdekkend hoofdstuk over deze tekst (Hs 3)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
liz boer

Bericht door liz boer »

huisman schreef:

Voor de duidelijkheid ik heb kliksafe en ook met een filter is er nog genoeg zondigs te zien. Op Netflix kun je je de hele dag vergapen aan het overtreden van Gods geboden.. Moord,overspel,vloeken enz. zijn het verdienmodel van Netflix. Dat noemt Paulus de werken van het vlees (Galaten 5: 19-21) Paulus eindigt dan ook met: dat die zulke dingen doet, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.

.......en echt DDD ook jij kunt er net zoals ik niet nuchter naar kijken of je moet niet afstammen van Adam.
Maar dat is kliksafe evenzo... kijk maar eens op YouTube...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Je zal als gezin met opgroeiende kinderen/pubers pastoraal bezoek krijgen en er word even zo zwart wit gezegd:
Netflix en de tv eruit anders ga je verloren
Sorry ik vind het zelf ook grof klinken, maar in feite word dat hier wel gezegd door sommigen.
huisman

Bericht door huisman »

liz boer schreef:
huisman schreef:

Dat zeg ik toch?
huisman

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:Je zal als gezin met opgroeiende kinderen/pubers pastoraal bezoek krijgen en er word even zo zwart wit gezegd:
Netflix en de tv eruit anders ga je verloren Afbeelding
Sorry ik vind het zelf ook grof klinken, maar in feite word dat hier wel gezegd door sommigen.Afbeelding
Idd ongeveer wat Christen zei tegen zijn gezin voordat hij de stad verderf verliet.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Jantje schreef:Bijzonder. Ik meen dat ds. Kort zelfs tegen radio's is.
Toen je nog auto's zonder radio kon kopen had hij er geen. Hij had 'm ook niet nodig en het leidt maar af. Zegt hij trouwens ook van z'n navigatie, die vrouw zit er steeds doorheen te praten als je met iemand in gesprek bent. Verder klopt het dat er in OGGiN Krimpen nooit zo moeilijk gedaan is over TV hoewel er ook velen zijn die er geen een hebben, ook nu nog niet (hier in huis ook geen TV). Ook over internet is nooit veel drukte gemaakt overigens.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Zeeuw schreef:
huisman schreef:

Zonder heiligmaking zal niemand God zien is een tekst uit de Schrift (Hebr 12:14) Dus iid dat meen ik.

In zijn boek “Heiligmaking” schrijft J.C. Ryle een ontdekkend hoofdstuk over deze tekst (Hs 3)
Dit vers gaat over het najagen van de vrede met allen, indien mogelijk, en de heiligmaking. Najagen staat m.i. in de lijn van zondag 44 en ons avondmaalsformulier. Slechts een klein beginsel en:

‘Wij moeten erkennen dat wij nog vele zonden en gebreken in onszelf aantreffen, bijvoorbeeld dat wij geen volkomen geloof hebben en er niet toe komen God met zo een ijver te dienen als wij verplicht zijn, maar juist dagelijks strijd hebben te voeren met de zwakheid van ons geloof en onze verdorven vleselijke begeerten.’

En dan het troostrijke:

‘Niettegenstaande dit alles, omdat wij door de genade van de Heilige Geest droefheid over zulke gebreken hebben en wij begeren tegen ons ongeloof te strijden en naar alle geboden van God te leven, zullen wij er ten volle van verzekerd zijn dat geen zonde of zwakheid die tegen onze wil nog in ons overgebleven is, kan verhinderen dat God ons in genade aanneemt en ons zo deze hemelse spijs en drank waardig en deelachtig maakt.’

Ik lees niet over mensen die, aan deze zijde van het graf, in zichzelf heilig zijn. Ze zijn dit, door het offer van de Heere Jezus, wel door Hem.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 31 jul 2019, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Orchidee schreef:Je zal als gezin met opgroeiende kinderen/pubers pastoraal bezoek krijgen en er word even zo zwart wit gezegd:
Netflix en de tv eruit anders ga je verloren Afbeelding
Sorry ik vind het zelf ook grof klinken, maar in feite word dat hier wel gezegd door sommigen.Afbeelding
Waarom mag je niet wijzen op het is of God met geheel je hart, met geheel je verstand en met alle krachten dienen of het is een leven in de zonde?
liz boer

Bericht door liz boer »

huisman schreef:
liz boer schreef:
huisman schreef:

Dat zeg ik toch?
Dan kun jij het koninkrijk toch ook niet beërven?
Met kliksafe?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

MOET je de christenreis in jouw opinie ook kennen en lezen?
Ik weet genoeg christenen die dat boek echt niet zullen lezen of gelezen hebben.
Lijkt mij niets mis mee en geen verplichting om alles uit dat boek maar te weten.
Ik persoonlijk vind het een knap geschreven boek hoor, maar het blijft voor mij een boek.
Plaats reactie