eilander schreef:Nu wordt het een soort moppentrommel. Ik geloof niet dat @Mara het zo bedoelde, eigenlijk.
Nee geen moppen.
Ik lees altijd met veel genoegen de stukjes van ds. Op 't Hof in de kerkbode.
Vaak zijn ze ernstig, maar soms zitten er zulke stukjes tussen, die getuigen dat hij een man is met humor en zelfrecflectie.
Een voorbeeld:
Een goed huwelijk bestaat in de eerste plaats en voornamelijk bij de gratie van echte liefde. Wel, ik kan naar waarheid getuigen dat mijn ex-vriendin en ik een goed huwelijk hebben. Wat een huwelijk nog heerlijker maakt, is als de echtelieden elkaar aanvullen. Ieder mens heeft zijn sterke én zwakke kanten. Wanneer de vrouw nu sterk is op de zwakke punten van de man, en omgekeerd, dan vormen ze samen een volledige sterkte. Dankzij de voorzienigheid Gods mogen mijn vrouw en ik een huwelijksleven hebben waarbij wij elkaar aanvullen en soms corrigeren. Bij dit laatste komt er wel eens rook uit de huwelijksschoorsteen, maar dit terzijde. Zelf ben ik een denker, mijn vrouw is een doener. Zelf ben ik verlegen, mijn vrouw weet nauwelijks wat dat is. Zelf ben ik een pessimist, mijn vrouw daarentegen is een optimiste. Zelf ben ik afwachtend, maar mijn vrouw is één en al doortastendheid. Ik heb twee linkerhandjes, mijn vrouw bezit twee gouden rechterhanden. Helaas kan ze door de voortschrijdende artrose daar steeds minder mee. Zelf ben ik een technisch onbenul, maar mijn eega blinkt uit door haar technisch inzicht en vernuft.
Deze is uit de Herv. Kerkbode van januari.