eilander schreef:Adje schreef:
Heb ik iets gezegd over wat je verkeerd gedaan heb?
Of trek je nu zelf bepaalde conclusies?
Je schreef onderstaand:
eilander schreef:Ik sluit me bij @Valcke aan.
Als ik de bijdrage van @helma lees, zie ik dat ook juist terug. Daarom zou ik onverkort willen vasthouden aan het feit dat de Bijbel nu juist wél antwoord geeft, ook op deze vragen.
Ik heb bijzonder veel respect voor @helma, dat ze nu juist precies aanwijst hoe je in deze hebt te handelen: biddend Gods Woord onderzoeken. Geen refoforum, geen refoweb, geen ervaringsverhalen kunnen kunnen hier tegen op.
Ik bid dat de Heere jullie wijsheid, kracht en genade geeft, @helma!
Ook wij hebben destijds biddend besluiten moeten nemen waarvan we nooit hadden gedacht dat wij die ooit eens zouden moeten nemen.
In de Bijbel lees ik niet dat je de partner van, in ons geval onze zoon, niet in je huis mag ontvangen.
Iets heel anders is of je een homoseksuele relatie goedkeurt, dat is een ander verhaal.
Onze zoon zou heel gek op gekeken hebben als we dat hadden gedaan. Wel was hij heel bang dat hij (en zijn partner) buiten de familiekring zou worden gezet.
Wij zijn al zoekend en biddend tot het besluit gekomen om de partner van onze zoon in ons gezin op te nemen.
Dan komt het pijnlijk over als je bovenstaande dik gedrukte letters leest! Alsof je zelf aangaande dit onderwerp geen letter in de Bijbel hebt gelezen!
Dan zal ik over eigen vragen en worstelingen die ik nog steeds heb maar niet spreken. Ik hoef ook niet te oordelen, dat schreef ik vanmorgen vroeg al onder dit topic in een posting. Bij het plaatsen van een gedeelte in die posting dacht ik ook aan de bede van David, die @Valcke plaatste.
Ik heb overigens het vermoeden dat de posting van Helma een reactie was op mijn posting.
Diverse vragen daarin staan nog open, daar heb ik echter nog geen reactie op gelezen.