Waarom denk je dat? (dikgedrukt)merel schreef:dat is volgens mij een hele andere situatie Mara!
Ik deel het standpunt van Adje volkomen. Ik denk ook dat dat de meest christelijke weg is. Ik heb deze situatie van dichtbij meegemaakt en de ouders van deze dochter kunnen op deze wijze nog spreken over het geloof met haar en laten haar niet los. Ik vind het juist verschrikkelijk om een kind de deur te wijzen als hij/zij homoseksueel is. Dat ken en mag niet. Ook de partner zou bij ons welkom zijn.
Wat doe je dan met een kind dat samenwoont? Ook de deur wijzen? Of met een kind dat nog wel naar de kerk gaat, maar onverschillig is, of zondigt tav een van de andere geboden van God? Dan mag je niemand namelijk meer binnen laten. Ik denk dat dat niet de bedoeling is.
Wat zou jij dan doen met de bijbelgedeeltes die in het begin genoemd zijn?
En wat het 2e deel van je posting betreft, in sommige postings is hier al een antwoord op gegeven.
En het gaat er niet om dat je geen zondaren wil ontvangen maar dat je verantwoordelijk bent voor iemand die in jouw huis 'de zonde mee naar binnen neemt', op welk gebied dan ook.
De beginvraag was min of meer of de tucht die in de gemeente hoort te zijn op het gebied van zonden ook in je gezin telt, zo nee, waarom niet. Zo ja, maar hoe.