Ik heb zangavonden gehoord met meditaties van ds. G. Beens, ds. B.J. van Boven, (toen nog) stud. W. Mouw en ooit zelfs een zangavond met wijlen ds. F. Mallan. Dus ik weet waarover ik praat. Ik meen dat er zelfs een zangavond met eerstgenoemde op YouTube staat. Het mooie is dat je dan de kern hoort van Wet en Evangelie en het meestal heel eenvoudig is.BJD schreef:Bij het sausjes op een commerciële muziekavond “meditatie en opening door... en dan een klinkende naam” Nee, dan haak ik helemaal af..
Ik zie tegenwoordig zelfs refo muziekavonden met “hapje en drankjes” . Zijn ze er al avonden met een meet and Greet. Het zal me niet verbazen
En dat laatste is niet voor de commercie (intrede is er niet), maar puur voor de onderlinge contacten en netwerken.
Hoho, je vergeet de keuze van de samenzang: Psalmen (van Datheen) of liederen die op het randje (of er zelfs (ruimschoots) over) zijn van het gereformeerde gedachtengoed.merel schreef:@ jantje ad 1.
Dus als er tijdens een dienst een collecte gehouden wordt en men de liederen zingt met 1500 man en er een ds een meditatie houdt, is het goed. Dan moeten ze dat ook maar eens invoeren bij sela
Excuses. Daar voel ik me inderdaad ook minder thuis. Ik denk dat deze avonden inderdaad op één lijn zijn staan ten opzichte van de avonden van Sela e.d.Bezorgd schreef:Jantje, ik denk dat je niet goed leest.
Ik heb het over orgelavonden in het genre Martin Mans en Peter Wildeman
Die argumenten tref ik in ieder geval niet aan voor de door mij genoemde avonden.GJdeBruijn schreef:Jantje, ik denk dat je de essentie van de vraag van Bezorgd gemist hebt. Het gaat niet om orgel tegenover Sela maar om de moderne oppervlakigheid gericht op het sentiment dat ook in onze kringen aanwezig is. Als wij bepaalde argumenten gebruiken om zaken elders af te wijzen moeten we diezelfde argumenten ook voor onszelf laten gelden. En dan is vervolgens de vraag waar we dat aantreffen in onze eigen zuil en waar we voor onszelf de grenzen leggen als het gaat om de muziek die we maken.
Verder (zoals wel vaker) eens met broeder @Erasmiaan.