- de limiet van sappen en dranken wordt naar beneden bijgesteld (lekker handig met die warmte) op de verpleegafdelingen
- bepaald personeel mag beslist niet meer overwerken.
Nou, als dat geen zoden aan de dijk zet?

Ach, als je water onbeperkt mag drinken, hoeft dat eerste geen probleem te zijn.Mara schreef:Vanmorgen twee maatregelen gehoord, die ter bezuiniging zijn ingevoerd in een ziekenhuis:
- de limiet van sappen en dranken wordt naar beneden bijgesteld (lekker handig met die warmte) op de verpleegafdelingen
- bepaald personeel mag beslist niet meer overwerken.
Nou, als dat geen zoden aan de dijk zet?
Bertiel schreef:ik hoor nog wel van de oudere generaties de verhalen hierover, evenals levertraan en "pijlstaartolie" (uitgekookte pijlstaartroglevers...) Maar de meeste die het gebruikten leven niet meer
... wat ook wel logisch is, als het al sinds 1696 gebruikt wordt.Bertiel schreef:Maar de meeste die het gebruikten leven niet meer
Trouw wijdde in 1995 een heel artikel er aan:Bertiel schreef:ik hoor nog wel van de oudere generaties de verhalen hierover, evenals levertraan en "pijlstaartolie" (uitgekookte pijlstaartroglevers...) Maar de meeste die het gebruikten leven niet meer
Trekzalf moet je op een opkomende steenpuist doen. Daarom de naam: trekzalf.Bertiel schreef:trekzalf gebruik ik soms ook nog wel bij kloven.
Prima spul
Kamferspiritus voor kloven??Mara schreef:Trekzalf moet je op een opkomende steenpuist doen. Daarom de naam: trekzalf.Bertiel schreef:trekzalf gebruik ik soms ook nog wel bij kloven.
Prima spulVoor kloven is er kamferspiritus.
Als je dat niet kunt krijgen is er dr Swaab Glyca handcreme, je ruikt het al als je het potje opendraait.
Maar er zijn ook mensen die uierzalf gebruiken.
Ja advies van mijn schoonvader.Posthoorn schreef: Kamferspiritus voor kloven??