Ik denk dat je kippig bent.DDD schreef:Ik ben misschien kippig, maar ik heb toch meerdere boeken van Siebelink gelezen waarin de zonde echt geen bijzonder thema was.Valcke schreef:Dat laatste snap ik ook wel. Maar ik begrijp niet waarom het zo belangrijk is om tijd te steken in het lezen van zulke boeken. Wanneer je graag wilt weten hoe anderen denken, kunnen we naar ik geloof beter een gesprek voeren, dan romans lezen met vloeken, seks en spot (zoals bij de auteurs die ik noemde).Mara schreef:Je gooit alle auteurs op 1 hoop en dat is onterecht. Ze schrijven echt allen vanuit een andere invalshoek, beleving, en intentie.
Ik vind het ook onmogelijk om het lezen van zulke boeken te verantwoorden naar mijn eigen kinderen toe; maar ook voor mijzelf (en voor de Heere) kan ik dit niet verantwoorden. Boeken te lezen van verzonnen gebeurtenissen waarin de zonde het hoofdonderwerp is. Misschien geldt dat niet op deze wijze voor Franca Treur, maar dat geldt wel voor 't Hart en Siebelink.
Hoewel ik maar enkele boeken van hem heb ingezien (en 1 bundel op de middelbare school gelezen), waren er altijd zaken rond seks en ook soms een vloek. Alles went natuurlijk en wanneer wij zulke boeken lezen, verbazen we ons dan nog dat onze kinderen nog veel meer doen? Ze hebben nooit de vreemdelingschap bij hun ouders gezien.