maar niet als het van de EO komt, blijkbaarJantje schreef:Ik snap er ook niks van. En normaal gesproken ben ik toch wel in voor een (geoorloofd) lolletje.

maar niet als het van de EO komt, blijkbaarJantje schreef:Ik snap er ook niks van. En normaal gesproken ben ik toch wel in voor een (geoorloofd) lolletje.
Ik snap de humor niet. Want ik zou me gewoon laten helpen door een Roomse (refererend aan het andere draadjeHendrikus schreef:maar niet als het van de EO komt, blijkbaarJantje schreef:Ik snap er ook niks van. En normaal gesproken ben ik toch wel in voor een (geoorloofd) lolletje.
Mannetje schreef:Dat snap ik wel, maar ik snap niet waarom het humor is.
hahahahaMara schreef:
Ik hoop dat een grapje mag hier.
Raar standpunt hoor. Een dominee die meent dat zijn eigen kerkverband vast wel het beste is, moet nog een heleboel leren en afleren, zou ik menen.Geytenbeekje schreef:Op belijdenis cath. Zei onze dominee;kerkganger schreef:Exact!Geytenbeekje schreef:EN denken dat de eigen kerkverband het beste is.kerkganger schreef:Het plaatje doelt waarschijnlijk op de kerkelijke eenheid in Nederland, die soms ver te zoeken is. Ook onder ons. We denken teveel in kerkverbanden.
Als jullie een nog Bijbelsere kerkverband vinden dan is het jullie plicht om daar heen te gaan dus stiekem vind ik de HHK ook wel ´het beste´anders was ik er niet meer lid
Mooi dat dit zo kan.Afgelopen zondag werd het al afgekondigd: er is recent een overleg geweest met de kerkenraad van de CGK alhier. In verband met een ingrijpende verbouwing van hun kerkgebouw vanaf april tot en met (naar verwachting om en nabij) oktober van dit jaar kunnen zij in die tijd geen gebruik maken van hun kerkgebouw. Het verzoek vanuit de CGK is om in die periode gebruik te maken van ons kerkgebouw. (...) Die diensten op de tweede feestdagen en in de doordeweekse diensten zoals Goede Vrijdag en Hemelvaartsdag worden mogelijk gezamenlijk in één dienst gehouden. (...) In datzelfde overleg is ook besloten om met enige regelmaat van kansel te ruilen in die zin dat ds. Procee hier en ik in de CGK alhier hoop voor te gaan. Bijzonder om elkaar zo over kerkmuren heen te mogen ontmoeten onder de bediening van het Woord.
Prachtig!Ad Anker schreef:Onder kerkelijke berichten HHG Middelharnis:
Mooi dat dit zo kan.Afgelopen zondag werd het al afgekondigd: er is recent een overleg geweest met de kerkenraad van de CGK alhier. In verband met een ingrijpende verbouwing van hun kerkgebouw vanaf april tot en met (naar verwachting om en nabij) oktober van dit jaar kunnen zij in die tijd geen gebruik maken van hun kerkgebouw. Het verzoek vanuit de CGK is om in die periode gebruik te maken van ons kerkgebouw. (...) Die diensten op de tweede feestdagen en in de doordeweekse diensten zoals Goede Vrijdag en Hemelvaartsdag worden mogelijk gezamenlijk in één dienst gehouden. (...) In datzelfde overleg is ook besloten om met enige regelmaat van kansel te ruilen in die zin dat ds. Procee hier en ik in de CGK alhier hoop voor te gaan. Bijzonder om elkaar zo over kerkmuren heen te mogen ontmoeten onder de bediening van het Woord.
Het is mooi... maar wat zou het zijn dat sommige kerken toch wellicht niet meekunnen met zoiets? Koppigheid? Ik vraag maar... we weten, denk ik, allen wel beter.Ad Anker schreef:Onder kerkelijke berichten HHG Middelharnis:
Is inderdaad koppigheid, althans als je het hebt over deze twee kerken/predikanten.-DIA- schreef:Het is mooi... maar wat zou het zijn dat sommige kerken toch wellicht niet meekunnen met zoiets? Koppigheid? Ik vraag maar... we weten, denk ik, allen wel beter.Ad Anker schreef:Onder kerkelijke berichten HHG Middelharnis:
Ik laat Middelharnis even rusten. Maar zou dat op elke plaats zo zijn? Kan een behoudende Ger. Gem. of andere kerk zomaar met iedere HHK of CGK samen?Luther schreef:Is inderdaad koppigheid, althans als je het hebt over deze twee kerken/predikanten.-DIA- schreef: Het is mooi... maar wat zou het zijn dat sommige kerken toch wellicht niet meekunnen met zoiets? Koppigheid? Ik vraag maar... we weten, denk ik, allen wel beter.
Die reactie begrijp ik niet. De HHK en CGK hebben elkaars voorgangers bevoegd verklaard. Dan kun je toch moeilijk zeggen dat die twee kerken hierin koppig zijn? Dat niet iedere plaatselijke HHGemeente of CGKerk hierin mee gaat, is een andere verhaal. Maar hoe je dan kunt zeggen dat degenen die dat wel doen koppig zijn, begrijp ik werkelijk niet. Het is binnen de HHK aan de kerkenraad van de plaatselijke gemeente om voorgangers uit te nodigen en niet aan de plaatselijke predikant. Dus waarom je die beide predikanten uit Middelharnis nu van koppigheid beschuldigt, begrijp ik werkelijk niet. Los daarvan vind ik zo'n persoonlijke publieke aanval op twee predikanten niet netjes.Luther schreef:Is inderdaad koppigheid, althans als je het hebt over deze twee kerken/predikanten.-DIA- schreef:Het is mooi... maar wat zou het zijn dat sommige kerken toch wellicht niet meekunnen met zoiets? Koppigheid? Ik vraag maar... we weten, denk ik, allen wel beter.Ad Anker schreef:Onder kerkelijke berichten HHG Middelharnis:
Inderdaad!Jongere schreef:Volgens mij bedoelde Luther het tegenovergestelde; zie even de vraag waar hij op reageert.
Exact!Jongere schreef:Volgens mij bedoelde Luther het tegenovergestelde; zie even de vraag waar hij op reageert.