parsifal schreef:Wim Anker schreef:Gezwam. Goddeloos gezwam.
Goddeloos nog wel. Het is alleen niet helemaal duidelijk wat het gezwam precies is waar je op doelt-
Ik doel met name, mede nadenkend over de denklijn van Ad, op de vele, vele doden die zullen vallen omdat wij ons geld aan de klimaatmoloch besteden. De tekst: "Ik wil barmhartigheid, geen offerande" geeft het goed weer.
parsifal schreef:Wim Anker schreef:Er komen honderden miljarden beschikbaar voor het "klimaat". Laten we dat geld maar steken in het uitroeien van de armoede wereldwijd. De klimaatreligie gaat miljoenen doden kosten.
Welke plannen heb je om die armoede uit te roeien? Is het in Bangladesh of in steden als Jakarta niet vrij relevant voor de armoedebestrijding dat men probeert de zeespiegel niet te veel te laten stijgen? Is het tegengaan van ontbossing niet goed voor armoedebestrijding op de lange duur? De twee tegen elkaar uitspelen is nonsens.
De voorgestelde maatregelen hebben minimale effectiviteit voor het welzijn! van de wereldbevolking. Er zijn vele, vele, vele effectievere maatregelen te bedenken die EN het welzijn bevorderen EN - voor de believers - CO2 reductie bewerkstelligen.
parsifal schreef:Wim Anker schreef:Willen we wat voor het klimaat?
1. Per persoon mag er per jaar 1x gevlogen worden. Niet ruil- of verkoopbaar als er van dat recht geen gebruik wordt gemaakt.
2. De zondag wordt een collectieve vrije dag.
3. De max snelheid gaat naar 100 km uur in NL
4. Innoveer en ondersteun en subsidieer dat. En als oplossingen beter zijn dan de huidige komen ze vanzelf op de markt.
Heel veel van die dingen zijn heel goede ideeen. Al weet ik niet of het niet vliegen of 2 keer vliegen mag zijn. Of dat de afstand ook nog mee moet tellen. Volgens mij zijn de kosten van innovatie trouwens meegenomen in de "kosten van klimmatplannen.
Nee, die kosten niet. Maar al deze dingen die jij "goede" ideeën noemt zijn zelfs niet bespreekbaar. Men praat over uitbreiding Schiphol (in zee of in Lelystad), groeiende economieën. Er is totaal geen neiging om überhaupt b.v. de kerosine te belasten. Mijn opmerkingen goede ideeën noemen en de huidige klimaatlobby steunen is een gotspe.
parsifal schreef:Wim Anker schreef:
Probleem opgelost..... Hebben we al die miljarden over voor armoedebestrijding.
De energie wende in Duitsland heeft niets (lees: Niets!) opgeleverd qua C02 reductie.
Dat weet ik zo net nog niet. En Duitsland er bij halen hier is bedrieglijk. Zij zijn afgestapt van kernenergie en dat was niet met het doel om CO2 reductie te bereiken.
Lees eens wat. Dan weet je het wel. En waarom is het bedrieglijk? Ze zijn naar groene energie gegaan (wat doet de reden ertoe in deze casus?) en dat heeft ook voor het klimaat niks, niemendal opgeleverd. Hier willen we naar groene energie en dat zal dan wel wat opleveren? Zoals Einstein al zei: "Een idioot is iemand die hetzelfde doet en een ander resultaat verwacht". @Ambtenaar volgt dezelfde domme redenering. "In Duitsland wilden ze geen CO2 reductie bereiken dus daarom is het ook niet gekomen".
parsifal schreef:Wim Anker schreef:
Maar dat wil de elite niet. Die willen, zoals Rob Jetten, best een hoge vliegtax betalen zodat zij maar raak kunnen vliegen. Zij verdienen genoeg.
Ha, die vervelende elite weer. Er zijn ook gewoon mensen die echt minder gaan vliegen of landen waar men druk zet op overheidspersoneel om niet te vliegen (In Zweden krijgen we als universiteitsmedewerkers in ieder geval extra vragen over binnenlandse vliegreizen - en ja bij Stockholm-Umeå of Stockholm Luleå bespaar je aardig wat tijd met het vliegtuig).
Jaja. vragen krijgen, lekker wat papier, tijd en geld verprutsen door aan te geven dat je de zorgen deelt, het initiatief fijn vind enzo en dan uitlegt dat het toch echt niet anders kan. Kenmerk van de klimaatreligie, hypocrisie. Wat denk je van videoconference? Waarom niet als doel om dit jaar de helft minder te vliegen en volgend jaar weer? Wordt er überhaupt dit jaar minder gevlogen bij de universiteit als gevolg van de vragen?