Hoed in eredienst?

Orchidee

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Orchidee »

Sorry maar ik zie het probleem niet.
Het is hoofdbedekking voor in de eredienst en als ik uit de kerk kom gaat hij af.
Ik heb nog nooit een natte baret gehad.
Op een paar druppels na misschien
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Een baretje van de c&a of h&m volstaat prima.
Kost geen 10€Afbeelding
Sorry, maar daar ga ik echt niet mee lopen. Eén regenbui erop en het is een vod.
Een paar jaar geleden heb ik een paar wollen mutshoedjes gekocht in verschillende kleurtjes.
Kostte geloof ik 15 euro op de markt en 2 voor 25 als ik me goed herinner.
Ik zet ze ook op als het sneeuwt of hagelt en ze blijven er super uitzien.
Als alternatief voor een duurdere wolvilten hoed.
Jij hebt het over de hoofdbedekking buiten. Ik neem tenminste aan dat het in de eredienst niet regent. Dan hebben jij en Orchidee het over verschillende situaties.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Voor buiten in de kou heb ik andere mutsjes/ baretten idd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

In Ridderkerk zit Hoed&Co. Daar kun je leuk hoeden shoppen tegen H&M-prijsjes, 't is duurzaam, de opbrengst is voor Woord&Daad en er is een meneer die fantastisch advies kan geven.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Sorry maar ik zie het probleem niet.
Het is hoofdbedekking voor in de eredienst en als ik uit de kerk kom gaat hij af.
Op een paar druppels na misschien Afbeelding
O, ik houd hem meestal op, zeker in de winter. In de zomer niet, staat zo raar op de fiets. ;)
Ditbenik schreef:ij hebt het over de hoofdbedekking buiten. Ik neem tenminste aan dat het in de eredienst niet regent.
Ik moet mezelf van huis naar de kerk en weer terug verplaatsen.
Dan valt er weleens een bui op je pet (uh hoed)
En er zijn gelegenheden waarbij je soms buiten een hoed draagt, op de begraafplaats, in de rouwstoet.
Zita schreef:In Ridderkerk zit Hoed&Co. Daar kun je leuk hoeden shoppen tegen H&M-prijsjes, 't is duurzaam, de opbrengst is voor Woord&Daad en er is een meneer die fantastisch advies kan geven.
Wat een goeie tip Zita. Bedankt. Het gaat druk worden daar. :)
Op het Kralingsveer zat een kledingwinkel die ook hoeden verkocht. Maar dat mocht op een gegeven moment niet meer, zei de eigenaresse.
Misschien hadden de concurrenten van net over de brug bezwaar gemaakt? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Voor de oorlog?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:In het AD Magazine is een rubriek: Goeie Zaak.
Hoe de Nederlandse zelfstandige winkelier overeind blijft tussen de grote winkelketens.
Deze keer waren ze bij het Matelootje in Gouda geweest.
De klantenkring blijkt voor ongeveer 70% te bestaan uit vrouwen uit de ger. gezindte, het overige percentage vrouwen
koopt een hoed voor een gelegenheid, niet persé kerkgerelateerd dus.

Het is een leuke rubriek, die laat zien hoeveel speciaalwinkeltjes er nog zijn en het zijn er best veel.
De bijlage zit ook bij de regionale versie van het AD. Hier heet die Tubantia. Verder 100 % hetzelfde.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

Ik zoek een zwarte vilten hoed, cowboy model. Niet zo'n slappe van de H&M of Primark, maar ook geen dure.
De zwarte hoed die ik momenteel draag wordt te wijd, ik denk dat mijn haar in de loop der jaren wat dunner is geworden. Hij heeft de neiging te ver over mijn voorhoofd te zakken. Beetje irritant, vooral als ik een staart of knotje draag.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

helma schreef:Ik zoek een zwarte vilten hoed, cowboy model. Niet zo'n slappe van de H&M of Primark, maar ook geen dure.
De zwarte hoed die ik momenteel draag wordt te wijd, ik denk dat mijn haar in de loop der jaren wat dunner is geworden. Hij heeft de neiging te ver over mijn voorhoofd te zakken. Beetje irritant, vooral als ik een staart of knotje draag.
Ik heb er nog wel 1 liggen :). Een paar jaar terug kwamen we bij een kerk aan en bleek dat mijn vrouw haar hoofdbedekking vergeten was. Bij de deur heb ik mijn hoed afgedaan en zij heeft hem opgezet. De hoed is er al aan gewend dus :)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Jij een hoed?!?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
helma

Bericht door helma »

Ditbenik schreef:
helma schreef:Ik zoek een zwarte vilten hoed, cowboy model. Niet zo'n slappe van de H&M of Primark, maar ook geen dure.
Ik heb er nog wel 1 liggen :). Een paar jaar terug kwamen we bij een kerk aan en bleek dat mijn vrouw haar hoofdbedekking vergeten was. Bij de deur heb ik mijn hoed afgedaan en zij heeft hem opgezet. De hoed is er al aan gewend dus :)
Prima, als jij en/of je vrouw hem niet meer nodig hebben hou ik me aanbevolen :) :hi
merel

Bericht door merel »

Mara schreef:
O, ik houd hem meestal op, zeker in de winter. In de zomer niet, staat zo raar op de fiets. ;)
.
O, ik draag juist zomers vaak een hoed ( ook op de fiets). Dat is dan alleen een zonnehoed.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Jantje schreef:Jij een hoed?!?
Ik een hoed ja. Al sinds 1999. Wat is daar op tegen dan?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ditbenik schreef:
Jantje schreef:Jij een hoed?!?
Ik een hoed ja. Al sinds 1999. Wat is daar op tegen dan?
Ik ook hoor, vandaag nog weer een nieuwe gekocht. Collectie is uitgebreid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Bij ons op de markt staat een kraam met hoeden voor dames, heren en kinderen. Zeg maar cowboyhoed model, riet, vilt en allerlei petten. Van stemmig tot vrolijk.. En ook allerlei soorten baretjes, mutsjes enz. Aangezien de dames in de meerderheid zijn in ons huishouden :super
Gaan jaren mee. En mijn portemonnee ook :yahoo

O ja collectie is ook passend bij de Ottevanger collectie. ;)
Het ligt er maar aan waar je je prioriteiten stelt...
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 29 jan 2019, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie