Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Nasrani

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Nasrani »

DDD schreef:Ik wil best bidden dat de schade nog wat beperkt wordt. Maar als je je laat meeslepen in een onjuist geformuleerde en extreme verklaring, moet je niet gek opkijken als er ook uit eigen kring felle kritiek komt. Er is namelijk niet veel gezond verstand voor nodig om te voorspellen dat woorden over dit onderwerp op een goudschaaltje gewogen moeten worden.

In dit geval zou het kunnen zijn dat dr. Klaassen werkelijk niet begrijpt wat er in zo'n verklaring staat. Maar voor iemand met zo'n opleiding is dat toch niet slim.

Ik vind het een beetje goedkoop om dan interne kritiek op bovenstaande wijze af te doen. Ik wil best bidden voor sprekers in de media, ook als ze een standpunt brengen waar ik het niet mee eens ben, zoals in dit geval. Om te bidden dat ze hun dwaasheden niet verder etaleren en dat er in ieder geval iets van de liefde van Christus door zal klinken in hun bijdrage.

Maar laat men dan de critici niet verwijten dat zij problemen hebben met de gang van zaken, want dat is mijns inziens de omgekeerde wereld.
Lekker goedkoop om dr. Klaassen zo weg te zetten.
Nou ik ken er wel meer die dwaasheid roepen.... ;)

En ja ik hoop ook dat de liefde van Christus er in door klinkt.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
eilander
Moderator

Re: RE: Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door eilander »

DDD schreef:Ik wil best bidden dat de schade nog wat beperkt wordt. Maar als je je laat meeslepen in een onjuist geformuleerde en extreme verklaring, moet je niet gek opkijken als er ook uit eigen kring felle kritiek komt. Er is namelijk niet veel gezond verstand voor nodig om te voorspellen dat woorden over dit onderwerp op een goudschaaltje gewogen moeten worden.

In dit geval zou het kunnen zijn dat dr. Klaassen werkelijk niet begrijpt wat er in zo'n verklaring staat. Maar voor iemand met zo'n opleiding is dat toch niet slim.

Ik vind het een beetje goedkoop om dan interne kritiek op bovenstaande wijze af te doen. Ik wil best bidden voor sprekers in de media, ook als ze een standpunt brengen waar ik het niet mee eens ben, zoals in dit geval. Om te bidden dat ze hun dwaasheden niet verder etaleren en dat er in ieder geval iets van de liefde van Christus door zal klinken in hun bijdrage.

Maar laat men dan de critici niet verwijten dat zij problemen hebben met de gang van zaken, want dat is mijns inziens de omgekeerde wereld.
Wat een irritante bijdrage, sorry. Notabene suggereren dat ds. Klaassen niet wist wat hij deed toen hij deze verklaring tekende.
Een ander standpunt huldigen kan, maar dan dat van een ander dwaasheid noemen getuigt niet van het serieus nemen van je opponent, maar van arrogantie.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Wat mij opviel is dat hij afstand nam van de verklaring zoals gedefinieerd.
Bijzonder. Ik geloof er ook niets van, hij is notabene een iniatiefnemer.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Hoor ik nu goed dat Kees van der Staaij het wel met de strekking eens is maar de verklaring niet heeft getekend?
(~)
liz boer

Bericht door liz boer »

Ik neem afstand van de verklaring oa hierom:
WIJ BEVESTIGEN dat de genade van God in Christus zowel vergeving als levensveranderende kracht geeft, en dat deze vergeving en kracht een volgeling van Jezus in staat stellen om zondige verlangens te doden en te leven op een wijze die de Heere waardig is.
Zijn we blind voor onze eigen zonden ook na ontvangen genade?
Rom 7 : 18 Want ik weet dat in mij, dat is in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet.
2 sam 12:
5 Toen ontstak Davids toorn zeer tegen dien man, en hij zeide tot Nathan: Zo waarachtig als de HEERE leeft, de man die dat gedaan heeft, is een kind des doods.

7 Toen zeide Nathan tot David: Gij zijt die man.
Ef. 6:11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
Ik zeg niet dat we niet moeten opkomen voor God en Zijn Woord, maar niet op deze manier... dit dient geen enkel doel...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Bij zoveel seculiere vijandschap zouden alle liefhebbers van Gods Woord de gelederen moeten sluiten.
Valcke

Bericht door Valcke »

liz boer schreef:Ik neem afstand van de verklaring oa hierom:
WIJ BEVESTIGEN dat de genade van God in Christus zowel vergeving als levensveranderende kracht geeft, en dat deze vergeving en kracht een volgeling van Jezus in staat stellen om zondige verlangens te doden en te leven op een wijze die de Heere waardig is.
Zijn we blind voor onze eigen zonden ook na ontvangen genade? (...)
Wat jij zegt - vanaf de tweede zin in je post - staat ook in de verklaring. Bizar en koud, hoor, om afstand te nemen van de verklaring waarin - zeker in het naschrift - zulke liefdevolle passages staan. Je kunt erover twisten of deze verklaring het juiste instrument is geweest, maar het is bizar om te beweren dat de in de verklaring niet liefdevol geschreven wordt en met bewustzijn van de verbrokenheid door de zonde, die ieder mens raakt en niet slechts één groep.
Nasrani

Bericht door Nasrani »

Rom 7 : 18 Want ik weet dat in mij, dat is in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet.
2 sam 12:
5 Toen ontstak Davids toorn zeer tegen dien man, en hij zeide tot Nathan: Zo waarachtig als de HEERE leeft, de man die dat gedaan heeft, is een kind des doods.

Ef. 6:11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
Ik zeg niet dat we niet moeten opkomen voor God en Zijn Woord, maar niet op deze manier... dit dient geen enkel doel...
Is Ef. 6 dan niet waar het om gaat in het artikel?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
refo

Bericht door refo »

2 sam 12:

Eén van de initiatiefnemers schreef in 2011 op dit forum: "Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen" (zoals Paulus, bekeerd zijnde, nog uitroept) staat haaks op een heilig leven wat binnen handbereik is.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:Wat mij opviel is dat hij afstand nam van de verklaring zoals gedefinieerd.
Misschien moet je dan eens terugluisteren wat Dr. Klaassen te zeggen had.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Ik krijg overigens wel steeds meer het idee dat het een overhaaste actie is geweest zonder breedvoerige en diepgaande discussie en bezinning.
(~)
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:
Misschien moet je dan eens terugluisteren wat Dr. Klaassen te zeggen had.
Waar kan ik dat horen?

@Eilander:
Beweren dat homoseksualiteit normaal gesproken te 'genezen' is in de middellijke weg, vind ik dwaas.

Mensen die dit niet geloven maar desondanks een verklaring tekenen waar weldenkende mensen dat rechtstreeks uit afleiden, vind ik op zijn zachtst gezegd niet slim. Laten we hopen dat dat laatste voor dr. Klaassen geldt. Ik zie geen enkele reden om zulke domheid naar buiten toe te verdedigen, integendeel.

@Huisman:
Die kritiek blijft grotendeels binnenskamers, afgezien van het artikel van dr. Arnold Huijgen en dr. Maarten Kater, maar aan de randen zie je dat dr. Stefan Paas toch duidelijke uitspraken doet.
Roeline
Inactief

Bericht door Roeline »

Wandelende schreef:Ik krijg overigens wel steeds meer het idee dat het een overhaaste actie is geweest zonder breedvoerige en diepgaande discussie en bezinning.
Inderdaad, luister maar eens terug hoe Van der Staaij's handtekening eronder is beland. Zojuist tussen 18.30 en 19.00 uur op Radio 1.
Valcke

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Verder is het jou bekend dat ik geen bezwaar heb tegen homoseksualiteit onder dezelfde voorwaarden als heteroseksualiteit en is het ook bekend dat dit standpunt volgens de moderatoren niet past binnen de drie formulieren en daarom op dit forum sinds enige tijd niet mag worden verdedigd.
DDD schreef:... als je je laat meeslepen in een onjuist geformuleerde en extreme verklaring ...
Ik maak er bezwaar tegen dat DDD toch blijft doen wat hem kennelijk door de moderators is verboden. Wanneer hij hier een verbod heeft om zijn opvattingen over dit onderwerp te verdedigen, dan ook niet in dit topic. Zodra we hem namelijk erop bevragen waarom dit een onjuist geformuleerde verklaring is, zal hij zeggen dat dit uitlokking is...

Ik meen dit zeer serieus. We zijn hier gebonden aan de Schriftvisie zoals verwoord in de belijdenissen en daarbinnen passen de opvattingen van DDD die alle Bijbelteksten over dit onderwerp aan de kant schuift, volstrekt niet.
Calvin

Bericht door Calvin »

eilander schreef:Bij zoveel seculiere vijandschap zouden alle liefhebbers van Gods Woord de gelederen moeten sluiten.
Meen je dat nou?
De hele ophef kun je samenvatten als volgt:

Wat je zaait zal je oogsten.

Ik heb met verbijstering het nieuws gevolgd. Afgezien dat er met de verklaring zelf zoveel mis is dat je het rustig een vod kan noemen vind ik het bizar hoe de ondertekenaars op zaterdag de boel gaan versturen en zich zondag achter de kerkmuren schuil houden. Laf gewoon.

En als je het interview van de NOS naluistert met initiatiefnemer meneer Klaassen wordt ik echt boos. 'Nee, het gaat niet om tegen homo's te zijn maar we willen voor onze achterban duidelijkheid bieden.' Hou dan je verklaring achter je veilige kerkmuur! Het is van de zotte om zo geen verantwoordelijkheid willen nemen voor wat je doet. Hetzelfde geld voor dhr. van der Staaij met zijn nietszeggende verklaring op maandagochtend. Beschamend.

Nee, laten we als Christenen de gelederen sluiten en dit soort opruiende verklaringen met de ondertekenaars lekker zwemmen in de terechte seculiere ophef.
Plaats reactie