Luther schreef:Jantje schreef:Wat ik nou niet snap is dat er niemand van de ondertekenaars uitleg wil geven aan de media. De NOS heeft niemand te spreken gekregen. Waarom wil men dat niet in de publiciteit toelichten? Ik zou het zo doen, en desnoods vanavond ook nog bij Jinek gaan zitten. Als je dan zo'n verklaring uitgeeft, moet je niet schuchter achter de schermen blijven.
Inderdaad, Jantje, eens.
Maar ik vermoed dat men gezien de grote maatschappelijke en pastorale schade nu eerst intern zich aan het beraden is.
Dat het zó groot zou worden had niemand voorzien. dat de pastorale schade bij worstelde jongeren die Bijbels willen leven nu al zo schrijnend is, heeft men ooit beoogd.
Als het echt zo is, dat men dit niet voorzag, dan begin ik wel echt aan het gezonde verstand van de initiatiefnemers te twijfelen hoor.
Ik denk dat er iets heel anders is. Het blijkt dat de administratie niet op orde is en dat er lijsten met verkeerde namen circuleren. Ik kreeg hem gisteren al met enige verbazing toegestuurd.
En nu zijn natuurlijk sommige mensen die best een verklaring 'wel zijn, maar niet doen' hadden willen tekenen erg boos dat hun naam bezoedeld wordt met een verklaring als deze. Dat is dan niet het moment om op tv te komen.
Ik zou razend zijn. Maar dat geheel terzijde.