Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Ambtenaar

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Aan de andere kant. Het laat ook de wanhoop zien van predikanten die zien dat er steeds meer mensen in hun gemeente hun mening hierover niet delen.
Hoezo wanhoop? Waarom zou een predikant moeten wanhopen omdat gemeenteleden in meer of mindere mate hun standpunten niet delen?
Daarom begrijp ik de initiatiefnemers wel. Maar van een groot aantal ondertekenaars kan ik er met mijn pet niet bij.
Ik heb geen enkel begrip voor dit initiatief.
Ik moest dit weekeinde steeds aan die dominee denken die meende dat de HSV het werk van de duivel was. Ik kan inmiddels begrijpen hoe iemand tot zo'n uitspraak komt.
Leg het mij eens uit dan. Een dergelijke predikant plaats ik namelijk direct in het hokje 'niet serieus nemen'.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

.
Laatst gewijzigd door Wandelende op 07 jan 2019, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
(~)
liz boer

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
liz boer schreef: Toch denk ik dat de Bijbel iets anders zegt over het volgen van de Heere Jezus dan een verklaring ondertekenen en dan met "eigen" mensen er over praten, ga uit in de heggen en steggen, geef een beker koud water, verbindt wonden, bezoek de gevangenen, verkondig het evangelie aan alle creaturen...
Wees een lichtend licht en blijf jezelf. Ik verkeer dagelijks in het gezelschap van mensen die helemaal nergens aan doen. Maar dat wil niet zeggen dat zij dan geen normen en waarden hebben!
Er wordt vaak een kloof getekend die altijd tussen de wereld en de christen zou liggen. Maar die kloof is niet overal even diep en breed, soms kun je zo overstappen!
Precies!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Wandelende
Inactief

Mara schreef:Er wordt vaak een kloof getekend die altijd tussen de wereld en de christen zou liggen. Maar die kloof is niet overal even diep en breed, soms kun je zo overstappen!
Over welk soort kloof heb je het?
(~)
liz boer

Bericht door liz boer »

Bezorgd schreef:
liz boer schreef:
Bezorgd schreef:
Wandelende schreef:De vraag is of het christendom persé positief in het nieuws moet komen in het huidige landschap van seculiere media. Het zou eerder wijzen op een grote mate van vervlakking binnen het christendom waardoor er positief over bericht kan worden. Volgens mij zijn positieve berichten dan eerder zorgelijk, dan dat christenen er blij mee zouden moeten zijn.
De andere oorzaak zou een landelijke, grote opwekking kunnen zijn, zodat seculiere media de Drie-enig God eer gaan bewijzen. Daarvan zijn echter nog geen tekenen te bespeuren. Dus ik begrijp niet zo goed waarom er positief bericht zou móeten worden. Joh. 16 vers 33 is toch duidelijk?

Eens, Gisteren onder het gehoor gezeten van een van de ondertekenaars, die preekte over het volgen van Jezus, en dat dat niet zonder vervolging gaat ondanks de vrijheid die we hier nog hebben en waar we dankbaar voor mogen zijn. Maar dat het in deze tijd wel eens meer en meer openbaar zou kunnen komen wat een haat er is als we er echt voor uitkomen wat het volgen van Jezus van ons vraagt.
Ik vermoedde zelfs dat de prediker tijdens deze uitspraak net als ik aan deze verklaring dacht , hoewel hij dat niet zei.
Toch denk ik dat de Bijbel iets anders zegt over het volgen van de Heere Jezus dan een verklaring ondertekenen en dan met "eigen" mensen er over praten, ga uit in de heggen en steggen, geef een beker koud water, verbindt wonden, bezoek de gevangenen, verkondig het evangelie aan alle creaturen...

Ik snap je punt niet zo. Jezus kon soms ook heel stellig en helder zijn.
Het een sluit het ander niet uit. En zon verklaring is er toch ook om aan andersdenkenden je standpunt weer te geven?
Jullie begrijpen het echt niet hè? Je standpunt weergeven? Red je daar mensen mee? Ik heb er grote moeite mee ook met het feit dat de lijst met de mensen die het ondertekend hebben offline is, hoe diep zit dat standpunt dan?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

@liz boer, dat is omdat er sommige personen zijn die zich hebben teruggetrokken. Daarom is de lijst offline gehaald. Hij zal vast deze week weer online komen hoor. Ik denk overigens wel dat er dan nog tientallen namen bij zullen staan.
Wandelende schreef:
Mara schreef:Er wordt vaak een kloof getekend die altijd tussen de wereld en de christen zou liggen. Maar die kloof is niet overal even diep en breed, soms kun je zo overstappen!
@Mara, als je met 'christen' een waar volgeling van Jezus bedoelt, stel ik deze vraag ook. Volgens mij ligt er dan juist een hemelsbreed verschil tussen de christen en de wereld.
Laatst gewijzigd door Jantje op 07 jan 2019, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Aan de andere kant. Het laat ook de wanhoop zien van predikanten die zien dat er steeds meer mensen in hun gemeente hun mening hierover niet delen.
Hoezo wanhoop? Waarom zou een predikant moeten wanhopen omdat gemeenteleden in meer of mindere mate hun standpunten niet delen?
Daarom begrijp ik de initiatiefnemers wel. Maar van een groot aantal ondertekenaars kan ik er met mijn pet niet bij.
Ik heb geen enkel begrip voor dit initiatief.
Ik moest dit weekeinde steeds aan die dominee denken die meende dat de HSV het werk van de duivel was. Ik kan inmiddels begrijpen hoe iemand tot zo'n uitspraak komt.
Leg het mij eens uit dan. Een dergelijke predikant plaats ik namelijk direct in het hokje 'niet serieus nemen'.
Ik bedoel niet dat ik er begrip voor heb, maar dat ik kan invoelen waarom mensen tot zulke daden komen.

Je ziet ook op dit forum dat er ook veel mensen zijn die dit initiatief van harte ondersteunen. Het is erg spijtig voor de direct betrokkenen dat nu uitgerekend het thema van homoseksualiteit is gekozen als nieuw sjibboleth. Aan de andere kant: alle homo's krijgen toch ook mee dat er veel commotie over is, dus dat er meerdere meningen over denkbaar zijn, kan toch weinig mensen meer ontgaan.

Dat laatste voegt niets toe, net zo goed als het voor Jantje niet uitmaakt in welke gemeente Kees Hendriksen zit.
Mara

Bericht door Mara »

Wandelende schreef:
Wat ik zei, normen en waarden.
Ik werk bij een oude dame die heel erg verdrietig is omdat haar kleinzoon heeft verteld dat hij homo is en nu een vriend heeft.
Ze zei tegen me dat ze er nog niet aan toe is om hen twee te ontvangen. Gelukkig komt kleinzoon wel, alleen, maar het voelt zo onnatuurlijk, zegt ze.
Ook had ik onlangs een verrassend ontdekkend gesprek over begraven, de rouwkleding die gedragen werd en een bloemstuk dat alleen planten en bloemen bevatte die in de Bijbel werden genoemd.
Het is allemaal niet altijd zo zwart wit Wandelende.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
liz boer

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:@liz boer, dat is omdat er sommige personen zijn die zich hebben teruggetrokken. Daarom is de lijst offline gehaald. Hij zal vast deze week weer online komen hoor. Ik denk overigens wel dat er dan nog tientallen namen bij zullen staan.

Dat gaan we zien dan
Mara

Bericht door Mara »

Jantje schreef: Over welk soort kloof heb je het?
@Mara, als je met 'christen' een waar volgeling van Jezus bedoelt, stel ik deze vraag ook. Volgens mij licht er dan juist een hemelsbreed verschil tussen de christen en de wereld.[/quote]

Ach Jantje, die kloof zit tussen diezelfde christenen ook, soms.
Zie maar hoe er zaken uitgevochten worden...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wandelende
Inactief

Mara schreef:
Wandelende schreef:
Wat ik zei, normen en waarden.
Ik werk bij een oude dame die heel erg verdrietig is omdat haar kleinzoon heeft verteld dat hij homo is en nu een vriend heeft.
Ze zei tegen me dat ze er nog niet aan toe is om hen twee te ontvangen. Gelukkig komt kleinzoon wel, alleen, maar het voelt zo onnatuurlijk, zegt ze.
Ook had ik onlangs een verrassend ontdekkend gesprek over begraven, de rouwkleding die gedragen werd en een bloemstuk dat alleen planten en bloemen bevatte die in de Bijbel werden genoemd.
Dan heb je het dus, relatief gezien, over algemeenheden. Dan ben ik het van harte met je eens.
Het is allemaal niet altijd zo zwart wit Wandelende.
Zeker niet. Straal ik dat dan uit?
(~)
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

liz boer schreef:
Bezorgd schreef:[q

Het een sluit het ander niet uit. En zon verklaring is er toch ook om aan andersdenkenden je standpunt weer te geven?
Jullie begrijpen het echt niet hè? Je standpunt weergeven? Red je daar mensen mee? Ik heb er grote moeite mee ook met het feit dat de lijst met de mensen die het ondertekend hebben offline is, hoe diep zit dat standpunt dan?
Nee ik begrijp je echt niet.
Als we werkelijk zouden verkondigen dat Jezus de Enige weg is van behoud en dat allen die niet in Hem geloven verloren gaan, moet je eens kijken wat voor haat daar op af komt.
Maar ook als we bijbelse normen en waarden, het leven tot de eer van God als uitgangspunt nemen. Dan komt er verzet, haat, onbegrip en vervolging. En begrijp me goed, ook ik ben vaak te bang voor een zuur gezicht.
Maar wee u wanneer alle mensen goed van u spreken.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
Jantje schreef:@Mara, als je met 'christen' een waar volgeling van Jezus bedoelt, stel ik deze vraag ook. Volgens mij ligt er dan juist een hemelsbreed verschil tussen de christen en de wereld.
Ach Jantje, die kloof zit tussen diezelfde christenen ook, soms.
Zie maar hoe er zaken uitgevochten worden...
Ja, dat is waar. Maar dat is geen hemelsbreed verschil. Dat verschil zal namelijk pas in de eeuwigheid openbaar komen. Vandaar mijn vraag ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
liz boer

Bericht door liz boer »

@bezorgd Nee ik begrijp je echt niet.
Als we werkelijk zouden verkondigen dat Jezus de Enige weg is van behoud en dat allen die niet in Hem geloven verloren gaan, moet je eens kijken wat voor haat daar op af komt.
Maar ook als we bijbelse normen en waarden, het leven tot de eer van God als uitgangspunt nemen. Dan komt er verzet, haat, onbegrip en vervolging. En begrijp me goed, ook ik ben vaak te bang voor een zuur gezicht.
Dat heeft nog steeds niets met een verklaring te maken...
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
liz boer schreef:
Bezorgd schreef:
Nee ik begrijp je echt niet.
Precies. In deze casus ben ik het zeer eens met @Bezorgd. Volgens mij zijn dit de eerste tekenen van de vervolging die aanstaande is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie