Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet [2]
Zojuist de, in het andere topic genoemde, preek beluisterd. https://www.kerkomroep.nl/?mp=10108#/kerken/10108.
Preek past bij een nieuwjaarsdienst. Ik denk wel dat er reactie op zal komen. Ik ben gewend dat er meer ‘afsnijdend’ en ‘het is van tweeën één’ wordt gepreekt. Ik ga direct de oudejaarsdienst luisteren en ben er erg benieuwd naar.
Preek past bij een nieuwjaarsdienst. Ik denk wel dat er reactie op zal komen. Ik ben gewend dat er meer ‘afsnijdend’ en ‘het is van tweeën één’ wordt gepreekt. Ik ga direct de oudejaarsdienst luisteren en ben er erg benieuwd naar.
Bedoelt u de preek over Jozua 5:14a? Die heb ik ook beluisterd. Misschien moeten we even wachten op Jantje.Zeeuw schreef:Zojuist de, in het andere topic genoemde, preek beluisterd. https://www.kerkomroep.nl/?mp=10108#/kerken/10108.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
De bedoeling was dat we het in dit draadje zouden doen.helma schreef:Misschien kan hier de Nieuwjaarspreek van ds Simons besproken worden?
https://www.kerkomroep.nl/?mp=10108#/kerken/10108
Dinsdag 1 januari 2019 - 9.30 uur
Voorganger: Ds. A. Simons
Zingen:
Psalm 24 : 5
Psalm 34 : 4
Psalm 62 : 1, 4 en 8
Psalm 63 : 4
Psalm 150 : 2
Schriftlezing:
Jozua 5 : 13 - 15
Jozua 6 : 1 - 20
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Klopt. Vandaar mijn reactie hier.Jantje schreef:De bedoeling was dat we het in dit draadje zouden doen.helma schreef:Misschien kan hier de Nieuwjaarspreek van ds Simons besproken worden?
https://www.kerkomroep.nl/?mp=10108#/kerken/10108
Dinsdag 1 januari 2019 - 9.30 uur
Voorganger: Ds. A. Simons
Zingen:
Psalm 24 : 5
Psalm 34 : 4
Psalm 62 : 1, 4 en 8
Psalm 63 : 4
Psalm 150 : 2
Schriftlezing:
Jozua 5 : 13 - 15
Jozua 6 : 1 - 20
Die bedoelden wel.
Even een woord vooraf.
We zien er zeer tegenop. Zeer bang dat het verkeerd valt. Zouden de lezers er rekening mee willen houden dat ik geen theoloog ben, en dat het beslist (daar leg de nadruk op) niet is bedoelt om de prediker te bekritiseren. Enkel de zuiverheid van de prediking. Laten we niet hoog gevoelend zijn maar vrezen.
Even een woord vooraf.
We zien er zeer tegenop. Zeer bang dat het verkeerd valt. Zouden de lezers er rekening mee willen houden dat ik geen theoloog ben, en dat het beslist (daar leg de nadruk op) niet is bedoelt om de prediker te bekritiseren. Enkel de zuiverheid van de prediking. Laten we niet hoog gevoelend zijn maar vrezen.
Houd het eenvoudig bij de feiten, DIA. En als je er niets over zeggen kunt, zeg dan gewoon dat het anders is dan je gewend bent maar dat je er niets onbijbels in gevonden hebt. Of iets dergelijks.-DIA- schreef:Die bedoelden wel.
Even een woord vooraf.
We zullen het proberen. Ik heb wat notities gemaakt, wat ik doorgaans wel gewend ben. Over het algemeen is het een moeilijke zaak om kritisch te moeten luisteren. Toch vereist de waarheid dat wel. Naar ik meen.eilander schreef:Houd het eenvoudig bij de feiten, DIA. En als je er niets over zeggen kunt, zeg dan gewoon dat het anders is dan je gewend bent maar dat je er niets onbijbels in gevonden hebt. Of iets dergelijks.-DIA- schreef:Die bedoelden wel.
Even een woord vooraf.
Er is een ander topic geopend: Mogelijk dat het goed is om voorgaande reacties mede te verplaatsen?
-
- Verbannen
Ik heb de preek ook beluisterd, ik vond het een Bijbelse-Schriftuurlijke preek, inderdaad vanzelfsprekend ook naar de gelegenheid van het moment. Het was vooral een belofte voor het nieuwe jaar en een bemoediging voor Gods volk en ik heb er geen on-Bijbelse uitspraken in kunnen ontdekken, enkel misschien dat de toepassing iets gemist werd.Zeeuw schreef:Zojuist de, in het andere topic genoemde, preek beluisterd. https://www.kerkomroep.nl/?mp=10108#/kerken/10108.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Voor de goede orde even dit. Het lijkt me goed om op elkaar te wachten, dat voorkomt verwarring, als er meerdere berichten tegelijk komen. Nog een tip: Reageer niet impulsief, denk eerst even na, dat lijkt me beter.
Wachten we eigenlijk op elkaar?
Jij hebt inmiddels 5 berichten geplaatst, die vooral niet op de preek ingaan. Dus ik ben erg benieuwd naar jouw mening DIA.-DIA- schreef:Wachten we eigenlijk op elkaar?
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 02 jan 2019, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wandelende
- Inactief
Jantje is al begonnen, toch?-DIA- schreef:Wachten we eigenlijk op elkaar?
(~)
Ik heb de oudejaarsavond preek wel beluisterd die van nieuwsjaarsdag nog geen gelegenheid voor gehad. Voor de mensen uit de Gereformeerde Gemeente , ds. Simons dacht in het gebed ook aan ds Zondag. Beide hebben vorig jaar hun dochter verloren zoals we weten. Aangrijpende prediking uit Job, zeker gezien wat ds Simons zelf heeft meegemaakt het afgelopen jaar.-DIA- schreef:We zullen het proberen. Ik heb wat notities gemaakt, wat ik doorgaans wel gewend ben. Over het algemeen is het een moeilijke zaak om kritisch te moeten luisteren. Toch vereist de waarheid dat wel. Naar ik meen.eilander schreef:Houd het eenvoudig bij de feiten, DIA. En als je er niets over zeggen kunt, zeg dan gewoon dat het anders is dan je gewend bent maar dat je er niets onbijbels in gevonden hebt. Of iets dergelijks.-DIA- schreef:Die bedoelden wel.
Even een woord vooraf.
Laatst gewijzigd door Gonen op 02 jan 2019, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De eeuwige God zij u een woning, en van onder eeuwige armen
Deuteronomium 33:27a
Deuteronomium 33:27a
-
- Verbannen
Inderdaad. Ik sluit me overigens ook aan bij @Gonen. Ik heb het gebed niet beluisterd, maar wel ook díe preek. Daar kan ik ook niks op aanmerken. Echt werkelijk waar niet.Wandelende schreef:Jantje is al begonnen, toch?-DIA- schreef:Wachten we eigenlijk op elkaar?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje