Dat is niet het eerste waar ik aan denk bij een kerstpakket. En zeker niet voor een ouder iemand.Erskinees schreef:Is toch leuk?
Christen en vuurwerk
Re: Christen en vuurwerk
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Tot nog toe was het altijd wijn, ganzenpaté en chocolaatjes, dat soort spul. Nooit eerder vuurwerk. Ik had liever het lekkers gehad.Erskinees schreef:Is toch leuk?
Gelukkig is het wel siervuurwerk.
Hopelijk was dit eens en nooit meer.
Een gekregen paard.....Dodo schreef:Tot nog toe was het altijd wijn, ganzenpaté en chocolaatjes, dat soort spul. Nooit eerder vuurwerk. Ik had liever het lekkers gehad.Erskinees schreef:Is toch leuk?

Ganzenpaté word ik ook niet blij van.
Mijn ouders kregen altijd een heel mooi kerstpakket, heel origineel. Toen mijn vader overleden was, kreeg mijn moeder een speciaal pakket dat echt samengesteld was voor een oudere alleenstaande dame. Dingen die ik me herinner:
Flesje advocaat en houdbare slagroom, kompleet met glaasjes en prachtige lepeltjes.
Mooie fleecedeken.
Omslagdoek in hele zachte tinten.
Schattig theeserviesje. Daar was nu echt over nagedacht.
Toen zij overleden was heb ik het bedrijf daar een compliment voor gegeven.
Re: RE: Re: Christen en vuurwerk
Bizar!Dodo schreef:Tot nog toe was het altijd wijn, ganzenpaté en chocolaatjes, dat soort spul. Nooit eerder vuurwerk. Ik had liever het lekkers gehad.Erskinees schreef:Is toch leuk?
Ik ben groot voorstander van een verbod op consumentenvuurwerk. Ieder jaar raken er mensen ernstig gewond of vallen er doden. Bovendien is het slecht voor de luchtkwaliteit.
- Dodo
Absoluut. En ik denk dat we er ook wel naar toe gaan. Elk jaar wordt de discussie over vuurwerk sterker.Ambtenaar schreef:Ik ben groot voorstander van een verbod op consumentenvuurwerk. Ieder jaar raken er mensen ernstig gewond of vallen er doden. Bovendien is het slecht voor de luchtkwaliteit.
Precies! Nog een paar jaar geduld... ;-) Sinds vorig jaar mag er pas vanaf 18:00 uur afgestoken worden, in veel plaatsen zijn inmiddels vuurwerkvrije zones. Sommige steden hebben het plan vanaf volgend jaar te gaan werken met een algeheel verbod, waarbij in sommige zones wél afgestoken mag worden, enz. Bovendien verandert de publieke opinie vrij rap, dus ik denk dat het niet heel lang meer gaat duren voor we gewoon overgaan op professionele shows en verder een verbod op consumentenvuurwerk.Dodo schreef:Absoluut. En ik denk dat we er ook wel naar toe gaan. Elk jaar wordt de discussie over vuurwerk sterker.Ambtenaar schreef:Ik ben groot voorstander van een verbod op consumentenvuurwerk. Ieder jaar raken er mensen ernstig gewond of vallen er doden. Bovendien is het slecht voor de luchtkwaliteit.
+1Ambtenaar schreef:Ik ben groot voorstander van een verbod op consumentenvuurwerk. Ieder jaar raken er mensen ernstig gewond of vallen er doden. Bovendien is het slecht voor de luchtkwaliteit.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Absoluut mee eens!
Wat ik ook een grote ergernis vind zijn de grote branden op de stranden en in sommige steden.
In Scheveningen gaat voor 200.000 euro! aan pallethout in de fik.
Elk jaar competitie van 2 wijken, elk jaar groter.
Wat is dat voor achterlijk gedoe?
Je kunt je suf blijven vergaderen als wereldtop, maar zolang er meer dan 200.00 vliegtuigen per dag (dat was een record) de lucht in gaan en dit soort luchtvervuilende aktiviteiten worden goedgekeurd, is het natuurlijk dweilen met de kraan heel ver open.
Wat ik ook een grote ergernis vind zijn de grote branden op de stranden en in sommige steden.
In Scheveningen gaat voor 200.000 euro! aan pallethout in de fik.
Elk jaar competitie van 2 wijken, elk jaar groter.
Wat is dat voor achterlijk gedoe?
Je kunt je suf blijven vergaderen als wereldtop, maar zolang er meer dan 200.00 vliegtuigen per dag (dat was een record) de lucht in gaan en dit soort luchtvervuilende aktiviteiten worden goedgekeurd, is het natuurlijk dweilen met de kraan heel ver open.
Tsja, omdat mensen er dom mee omgaan. Net als met auto’s en motoren. Veilig genoeg, behalve als je er gek mee doet.Ambtenaar schreef:Ik ben groot voorstander van een verbod op consumentenvuurwerk. Ieder jaar raken er mensen ernstig gewond of vallen er doden. Bovendien is het slecht voor de luchtkwaliteit.
Ik vind het leuk met mijn kids wat potjes af te steken. Gisteren wat sterrenregen gekocht. Beetje kleine dingetjes.
Ik vind de verontwaardiging over vuurwerk wat selectief. Hele jaar door wordt in de auto gereden, wordt kleding gekocht waarvan de oorsprong vaak amper bekend is, eten idem. Vuurwerk lijkt dan, net als voetbal met sport, een fijne stok om mee te slaan.
Precies.
Los van het feit dat vuurwerk gevaarlijk en slecht voor het milieu is, vindt ik dat je als ware christen geen vuurwerk kan afsteken waarom zou je geld uitgeven voor je eigen plezier van paar seconden. Het is totaal niet tot eer van God.
Kijk hoeveel geld er aan uitgegeven word daarin zie je al waar het hart naartoe uit gaat, jammer geven ze het niet uit aan de Bijbel of een theologische boek.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kijk hoeveel geld er aan uitgegeven word daarin zie je al waar het hart naartoe uit gaat, jammer geven ze het niet uit aan de Bijbel of een theologische boek.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Dodo
Je kunt beter iets doen dan niets. En vuurwerk is de meest nutteloze milieuvervuiling die er is.
Ik snap wel dat het leuk is voor een vader met een kind, om wat aan te klooien met vuurwerk. Mijn man heeft het eenmaal gedaan toen onze oudste rond de 6/7 was of zo. Maar die werd zo bang dat hij meteen naar binnen holde en met zijn handjes op zijn oren ging zitten.Zeeuw schreef: Tsja, omdat mensen er dom mee omgaan. Net als met auto’s en motoren. Veilig genoeg, behalve als je er gek mee doet.
Ik vind het leuk met mijn kids wat potjes af te steken. Gisteren wat sterrenregen gekocht. Beetje kleine dingetjes.
Dat was gelukkig meteen de laatste keer.
Het gaat niet alleen om die vuurpijltjes, dat mag van mij, maar de zooi die s'morgens - en nog dagen daarna - door de straten sliert en in de struiken. De mist die tussen de huizenblokken blijft hangen, zodat ik extra medicatie moet nemen om het niet zo benauwd te hebben. Mijn longen reageren heel erg op vuurwerk en kan dus ook niet meer naar de kerk op oudjaarsavond.
En daarna is de concentratie fijnstof megahoog, zeker als er mist is of het is windstil.
Fijnstof is de oorzaak van veel ernstige aandoeningen en niet alleen van de longen!
Er vallen doden, gewonden, ook soms bij de fabricage van het vuurwerk.
Is het dat allemaal waard??
1 Korinthiërs 6:12
Ik wilde bovenstaande bijbeltekst aanhalen met betrekking tot vuurwerk.
Hoewel er dingen zijn die niet in de bijbel beschreven staat zijn er genoeg teksten die ons aansporen de waarde van iets te toetsen aan zowel de schrift als het gezonde verstand.
Dat, en alle ellende en overlast die vuurwerk teweeg brengt zoals risico voor jezelf, een ander en onze medeschepselen zoals huisdieren doen van mij een luid ''NEE'' klinken.
Een ander expkliciet iets verbieden kan ik echter niet, ik raad het alleen ten zeerste af.
Ik had al eerder gereageerd, wellicht is er iets fout gegaan want ik zag mijn reactie nergens terug.''Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen zijn niet oorbaar; alle dingen zijn mij geoorloofd, maar ik zal onder de macht van geen mij laten brengen.''
Ik wilde bovenstaande bijbeltekst aanhalen met betrekking tot vuurwerk.
Hoewel er dingen zijn die niet in de bijbel beschreven staat zijn er genoeg teksten die ons aansporen de waarde van iets te toetsen aan zowel de schrift als het gezonde verstand.
Dat, en alle ellende en overlast die vuurwerk teweeg brengt zoals risico voor jezelf, een ander en onze medeschepselen zoals huisdieren doen van mij een luid ''NEE'' klinken.
Een ander expkliciet iets verbieden kan ik echter niet, ik raad het alleen ten zeerste af.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''