Zeker. Vergeleken met de Multipla is zelfs een Lohan mooirefo schreef:De nieuwe Logan is best een fraaie auto.Erskinees schreef:Dacia's verdienen wat mij betreft niet bepaald een schoonheidsprijs. Het oog wil ook wat.

Zeker. Vergeleken met de Multipla is zelfs een Lohan mooirefo schreef:De nieuwe Logan is best een fraaie auto.Erskinees schreef:Dacia's verdienen wat mij betreft niet bepaald een schoonheidsprijs. Het oog wil ook wat.
Een nieuwe Alto of Panda is net zo duur dan een tweedehands Volvo of Volkswagen, ligt er natuurlijk aan hoe oud.eilander schreef:Waarom kopen mensen een nieuwe (en dan bedoel ik echt een nieuwe) auto, vraag ik me weleens af. Als ik daarvoor het geld had, zou ik toch nog altijd een auto kopen die een jaar oud is ofzo. Dan is in elk geval de kop eraf, en de onderhoudskosten zijn nog steeds te verwaarlozen, denk ik.
Ja, zo kun je wel doorgaan natuurlijk. Twee nieuwe Volvo's zijn even duur als een tweedehands Maybach (of zoiets, ik heb me er niet in verdiept). Ik denk ook dat er niet zoveel mensen zitten te dubben of ze nu een tweedehands Volvo nemen of een nieuwe Alto. En ook bij een nieuwe Alto vraag ik me dan af: waarom een nieuwe?ejvl schreef:Een nieuwe Alto of Panda is net zo duur dan een tweedehands Volvo of Volkswagen, ligt er natuurlijk aan hoe oud.eilander schreef:Waarom kopen mensen een nieuwe (en dan bedoel ik echt een nieuwe) auto, vraag ik me weleens af. Als ik daarvoor het geld had, zou ik toch nog altijd een auto kopen die een jaar oud is ofzo. Dan is in elk geval de kop eraf, en de onderhoudskosten zijn nog steeds te verwaarlozen, denk ik.
Ik mag auto's uitkiezen als lease auto, dus nieuw, maar zal zelf niet snel een nieuwe kopen.
Maar een Alto van een maand oud is nog altijd voordeliger in aanschaf dan een Alto gloednieuw uit de showroom. Dat punt bedoelt @eilander, vermoed ik.DDD schreef:Een nieuwe Alto is ongeveer even duur in gebruik als een tweedehands van een jaar oud, heb ik wel eens begrepen van de Consumentenbond of de ANWB. Dus je ziet dat mensen bij zulke auto's die voornamelijk prive en om praktische redenen gebruikt worden, 'rationelere' keuzes maken.
Juist.Wandelende schreef:Maar een Alto van een maand oud is nog altijd voordeliger in aanschaf dan een Alto gloednieuw uit de showroom. Dat punt bedoelt @eilander, vermoed ik.DDD schreef:Een nieuwe Alto is ongeveer even duur in gebruik als een tweedehands van een jaar oud, heb ik wel eens begrepen van de Consumentenbond of de ANWB. Dus je ziet dat mensen bij zulke auto's die voornamelijk prive en om praktische redenen gebruikt worden, 'rationelere' keuzes maken.
Dat is net zoiets als een 'een christen mag wel een huis hebben maar hij mag het niet mooi vinden. 'Habitat schreef:Een christen kan een auto hebben, maar niet een "liefhebber" zijn van auto's.
Eens. Ik zie om me heen echtparen die ‘uit de kinderen zijn’ kasten van 1000 m3 neerzetten. M.i. niet je eerste levensbehoefte.Bezorgd schreef:Ik begrijp Habitat wel.
Als ik zie wat er aan auto's wordt uitgegeven in onze gezindte vraag ik me echt af of dat verantwoord is.
En om een eerste levensbehoefte, een huis, te vergelijken met een auto, gaat niet op.
Al vind je daar ook veel doorgeslagen materialisme.
Een stuk bezinning op dit punt is goed denk ik.
Die is een heel stuk duurder en luxer, wat mij betreft niet in dezelfde categorie als de logan mcv.refo schreef:Dat is nu de Lodgy.Floppy schreef:Dacia Logan MCV 7 zitter; nieuw gekocht in 2010.
Simpel en bijzonder doeltreffend. Jammer dat ze 'm niet meer maken (in 7 zits).
Mijn portomonnee wil ook wat...Erskinees schreef:Dacia's verdienen wat mij betreft niet bepaald een schoonheidsprijs. Het oog wil ook wat.