Wat doen we vandaag?

Zeeuw

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:@Huisman heeft weleens wat uitgelegd wb zijn "vrije" zondag.
Hij heeft collega's die het geen probleem vinden dat hij zondags (zoveel mogelijk) thuis is dacht ik.
Verbeter en/of corrigeer me maar @HuismanAfbeelding
Zijn toch ook gewoon afspraken die je samen maakt? Ik vind het juist wel tof dat je in een 24/7 bedrijf nog naar je principes mag/kan leven.
Mara

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:@Huisman heeft weleens wat uitgelegd wb zijn "vrije" zondag.
Hij heeft collega's die het geen probleem vinden dat hij zondags (zoveel mogelijk) thuis is dacht ik.
Verbeter en/of corrigeer me maar @HuismanAfbeelding
Zijn toch ook gewoon afspraken die je samen maakt? Ik vind het juist wel tof dat je in een 24/7 bedrijf nog naar je principes mag/kan leven.
Deze vrouw moet wel haar plaats 24/7 innemen. Ik heb hier heel veel respect voor!

Haar eerste jaar bij de marine, zes jaar geleden, was „pittig”, vertelt ze. „Ik heb erg getwijfeld of ik zou blijven of vertrekken.” Gesprekken met vlootpredikant ds. Johan Trouwborst hebben haar geholpen. „Het is belangrijk dat christenen hun plaats innemen. Oók aan boord.”

De luitenant ter zee kan aan boord niet naar de kerk, niet altijd bidden voor haar eten. „De vraag is dan hoe ik mijn christen-zijn toch vormgeef.” Judith Boone probeert te laten zien wat het christen-zijn inhoudt. „Niet met zware woorden. Ook niet met mooie woorden, dat lukt niet. Maar gewoon laten zien. Niet bang zijn. In het vertrouwen dat God door mij heen wil werken. Maar ook in het besef dat ik het van mezelf niet kan.”

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/lu ... 6ngG5Uhk9A
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

18 december.. .vandaag is het 38 jaar geleden dat de abortuswet met 1 stem meerderheid werd aangenomen.
Vanavond stonden we met een groepje mensen bij de abortuskliniek in Arnhem om al de levens te gedenken die sinds die tijd afgebroken werden in de moederschoot. Ruim 30.000 per jaar.. Onvoorstelbaar als je optelt om hoeveel kindjes dat gaat in 38 jaar tijd.

Kyrie eleison
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Cake gebakken en versierd voor het kerstdiner van de kinderen op school. Zo nog even pannenkoeken bakken.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Mijn laatste lessen van 2018 gegeven. :)
- Niet meer zo actief -
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Nu al?
Iig: fijne vakantie!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:Nu al?Afbeelding
Iig: fijne vakantie!Afbeelding
Vakantie is het nog niet. Morgen nog wel kerstviering etc. En het nakijkwerk is nog niet klaar...

Maar, alvast bedankt!
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Eerst werken, daarna kinderen halen, eten koken, (kerst) boodschappen halen en aansluitend voor 4 klassen bananenbrood bakken. Druk programma vandaag!
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Gistermiddag had de jongste kerstviering van school, waar ik niet bij was ivm werk.

Vandaag werk ik een halve dag. Vanmiddag ga ik voor de oudsten naar de kerstviering van de school (groep 3 en ouder) in de kerk van de Gereformeerde Gemeente.

Ik ben dankbaar voor onze Reformatorische school die uitgaat van de Gereformeerde Gemeente. Het is een school met goed onderwijs, een open sfeer en ik weet dat veel leerkrachten het behoud van het kind op het oog hebben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:Gistermiddag had de jongste kerstviering van school, waar ik niet bij was ivm werk.

Vandaag werk ik een halve dag. Vanmiddag ga ik voor de oudsten naar de kerstviering van de school (groep 3 en ouder) in de kerk van de Gereformeerde Gemeente.

Ik ben dankbaar voor onze Reformatorische school die uitgaat van de Gereformeerde Gemeente. Het is een school met goed onderwijs, een open sfeer en ik weet dat veel leerkrachten het behoud van het kind op het oog hebben.
Het was weer mooi om daar te zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
J.C. Philpot

Maanenschijn schreef:Het was weer mooi om daar te zijn.
Inderdaad!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
J.C. Philpot

We kijken nu met de kinderen in de grote kerststal in de st jan in Den Bosch. Jaarlijkse traditie.

George Whitefield
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Na een paar uurtjes keuken nu verder met de kerstpuzzel uit onder de vijgenboom. 87 vragen vanuit de bijbel. Antwoord met vindplaats uiteraard. Gisteren de eerste zeventig al gevonden maar de tekst weet ik nog steeds niet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:Na een paar uurtjes keuken nu verder met de kerstpuzzel uit onder de vijgenboom. 87 vragen vanuit de bijbel. Antwoord met vindplaats uiteraard. Gisteren de eerste zeventig al gevonden maar de tekst weet ik nog steeds niet
70 is Daniel. Knap dat je eraan begint. Ik heb er wel naar gekeken maar verder kom ik niet..
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dank je. Deze had ik nog niet!
Ieder jaar leuk om te doen. Helaas is de boekenbon nog ieder jaar aan Mn neus voorbij gegaan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie