Gele-hesjes protesten

parsifal

Re: Gele-hesjes protesten

Bericht door parsifal »

Wandelende schreef:
parsifal schreef:Ondertussen chaos in Parijs. Ik vraag me af of de regelmatige rellen daar te maken hebben met een cultuur waarin (een geweldadige) revolutie verheerlijkt wordt.
In ieder geval zal binnenkort een stedentrip naar Parijs (tijdelijk) spotgoedkoop zijn. Wellicht krijgen we overal weer van die mooie donkerrode Thalys-reclames te zien.
Ik denk dat de autohandelaren daar binnenkort ook weer goede zaken doen. Toch houd ik meer van constructieve protesten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Een collega van mij zit nu in Parijs. Maar daar word je niet blij van. Zelfs Versailles is gesloten.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

parsifal schreef:
Wandelende schreef:
parsifal schreef:Ondertussen chaos in Parijs. Ik vraag me af of de regelmatige rellen daar te maken hebben met een cultuur waarin (een geweldadige) revolutie verheerlijkt wordt.
In ieder geval zal binnenkort een stedentrip naar Parijs (tijdelijk) spotgoedkoop zijn. Wellicht krijgen we overal weer van die mooie donkerrode Thalys-reclames te zien.
Ik denk dat de autohandelaren daar binnenkort ook weer goede zaken doen. Toch houd ik meer van constructieve protesten.
Inderdaad.
In principe houd ik helemaal niet van protesten. En als het nodig is dan graag alleen voor principiele zaken.
(~)
TSD

Bericht door TSD »

Helemaal mee eens.

Toch blijf ik het wel een veeg teken vinden. Het heeft iets verontrustends in zich. Misschien valt het mee, maar ik ben benieuwd hoe dit soort 'burgerinitiatieven' in de West-Europese landen zich gaan ontwikkelen als de lasten de komende jaren (o.a. door klimaatdoelen) verder gaan stijgen. Laat staan wanneer de economie (en dat gaat vroeg of laat een keer gebeuren) weer gaat sputteren.
liz boer

Bericht door liz boer »

huisman schreef:
Posthoorn schreef:
huisman schreef:...en zijn Bijbels gezien rijk....Geef ons heden ons dagelijks brood. Dus geen gele hesjes voor die verwende vetgemeste varkens.

Spreuken 30
8 IJdelheid en leugentaal doe verre van mij; armoede of rijkdom geef mij niet; voed mij met het brood mijns bescheiden deels;
9 Opdat ik, zat zijnde, U dan niet verloochene, en zegge: Wie is de HEERE? of dat ik, verarmd zijnde, dan niet stele, en den Naam mijns Gods aantaste.
Bah, huisman, wat een reactie! Er zijn écht mensen in Nederland die de eindjes niet aan elkaar geknoopt krijgen.Terwijl ik weet dat jij met relatief weinig uren werken per week een flink salaris hebt.
1. Het ging over mensen die niet onder de minima vallen maar een paar toeslagen missen.
2. Het ging over de gele hesjes en in bv Frankrijk maken die zich druk over accijns op benzine......dan heb je op zijn minst één auto.

Verder bagataliseer ik de echte armoede in ons land beslist niet maar dat zijn de mensen die zich niet laten horen.
Niet de demonstranten of de forummers op dit forum.

De wereld is een dorp geworden en in dat dorp sterven er kinderen elke dag van de honger. Kijk wat er in Jemen gebeurd en hoe de vetgemeste westerse wereld wegkijkt.

Sorry maar dan zie ik de armoede in ons land in een breder perspectief.
En wat doe je daadwerkelijk tegen armoede in en buiten ons land?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
refo

Bericht door refo »

:livre
huisman

Bericht door huisman »

liz boer schreef:
huisman schreef:

1. Het ging over mensen die niet onder de minima vallen maar een paar toeslagen missen.
2. Het ging over de gele hesjes en in bv Frankrijk maken die zich druk over accijns op benzine......dan heb je op zijn minst één auto.

Verder bagataliseer ik de echte armoede in ons land beslist niet maar dat zijn de mensen die zich niet laten horen.

De wereld is een dorp geworden en in dat dorp sterven er kinderen elke dag van de honger. Kijk wat er in Jemen gebeurd en hoe de vetgemeste westerse wereld wegkijkt.

Wij van defensie geven zelfs ons leven voor bestrijding van onrecht en bevrijding van terreur . Misschien vind jij geld geven of demonstreren in een geel hesje belangrijker maar ik ken diverse collega’s die niet zijn thuisgekomen van een uitzending.
Zij hadden ook aan de zijlijn ach en wee kunnen roepen maar ze hebben hun leven gegeven voor een rechtvaardiger wereld.

Ik blijf dus volkomen staan achter wat ik schreef.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Het wordt zo een rare discussie. Mensen mogen geen gele hesjes dragen, omdat Huisman militairen kent (kende, neem ik aan) die niet zijn thuisgekomen na een missie.
Het is nogal gemakkelijk om met een beroep dat ontzettend veel meer dan gemiddeld betaalt tegen anderen te zeggen dat ze het goed hebben.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Wij van defensie geven zelfs ons leven voor bestrijding van onrecht en bevrijding van terreur . Misschien vind jij geld geven of demonstreren in een geel hesje belangrijker maar ik ken diverse collega’s die niet zijn thuisgekomen van een uitzending.
Zij hadden ook aan de zijlijn ach en wee kunnen roepen maar ze hebben hun leven gegeven voor een rechtvaardiger wereld.

'Wij van defensie' protesteren ook vrij regelmatig Huisman. Als Zeeuw volg ik bv de discussie over de marinierskazerne. Zelfs sociale media wordt er voor gebruikt.
Wat verder uiteraard onverlet laat dat het treurig is wanneer men niet thuiskomt van een uitzending. Over het nut en de daadwerkelijke goedheid ipv politieke bedoelingen van een uitzending laat ik me overigens in een ander topic graag door je overtuigen.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:
liz boer schreef:
huisman schreef:

Bij ons staan regelmatig op zondagavond mensen aan de deur die vragen om brood voor hun kinderen. Iedere maandag komt er weer € 40,-- van de bewindvoerder, maar ze willen op maandagochtend hun kinderen niet zonder brood naar school sturen. In jouw redenering kan ik daar mee wegkomen door te zeggen dat we de armoede in ons land in breder perspectief zien. 'Ga heen en wordt warm'.
Heel flauw trouwens om te gaan roepen over het geven je leven om anderen de mond te snoeren. ik vind het ook erg hoogmoedig klinken trouwens, maar dat zal aan mij liggen.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

refo schreef:Het wordt zo een rare discussie. Mensen mogen geen gele hesjes dragen, omdat Huisman militairen kent (kende, neem ik aan) die niet zijn thuisgekomen na een missie.
Het is nogal gemakkelijk om met een beroep dat ontzettend veel meer dan gemiddeld betaalt tegen anderen te zeggen dat ze het goed hebben.

Ja heb er ook een beetje raar gevoel bij.
Maar niet alleen bij Huisman, het speelt breder in onze gezindte. Mensen die dik boven modaal verdienen en toch iets menen te kunnen roepen over vermeende armoede en dat bagatalliseren.
Het komt op zijn minst niet goed over. Maar ik denk zelfs dat men niet weet waar men over spreekt. Die werelden liggen zover uit elkaar.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Bezorgd schreef:
refo schreef:Het wordt zo een rare discussie. Mensen mogen geen gele hesjes dragen, omdat Huisman militairen kent (kende, neem ik aan) die niet zijn thuisgekomen na een missie.

Ja heb er ook een beetje raar gevoel bij.
Maar niet alleen bij Huisman, het speelt breder in onze gezindte. Mensen die dik boven modaal verdienen en toch iets menen te kunnen roepen over vermeende armoede en dat bagatalliseren.
Het komt op zijn minst niet goed over. Maar ik denk zelfs dat men niet weet waar men over spreekt. Die werelden liggen zover uit elkaar.
Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt Bezorgd. In mijn vorige woonplaats kende ik deze problemen ook niet echt. In mijn huidige woonplaats maak ik deze ellende vrijwel dagelijks mee. Veel schrijnende gevallen, veel leed in gezinnen, met alle gevolgen van dien. Daar hebben we binnen onze kerken eigenlijk helemaal geen zicht op, maar die wereld van gebrokenheid en armoede is er wel degelijk.
liz boer

Bericht door liz boer »

huisman schreef:
liz boer schreef:
huisman schreef:

Als je mijn andere berichten gelezen hebt, zou je weten dat ik walg van de gele hesjes. Dat jij van defensie je leven geeft wekt mijn lachlust op.
Als er collega's niet thuiskomen van een missie heeft er niets mee te maken.
Je doet niets voor mensen die het minder hebben in Nederland.
Ook niet als je geld geeft aan bijv. Woord en Daad.
Hier in Rotterdam zie je de mensen.
Ik nam vroeger extra brood en drinken mee omdat op het station een buitenslaper was, ook neem ik extra fruit en komkommer mee naar mijn werk omdat daar mensen werken die niets hebben en hun leven weer op de rit moeten krijgen.

Ik word nu van twee kanten beschuldigs als je de moeite neemt om terug te bladeren, door de gele hesjes aanhangers en door mensen die jou mening hebben.... :bobo
Laatst gewijzigd door liz boer op 10 dec 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Deze discussie verdient langzamerhand een gele kaart i.p.v. een geel hesje.
(~)
liz boer

Bericht door liz boer »

Wandelende schreef:Deze discussie verdient langzamerhand een gele kaart i.p.v. een geel hesje.
:haha
Plaats reactie