Verandering van kerkverband

Ben je wel eens veranderd van kerkverband?

Nee, nog nooit.
57
55%
Van (V)OGGiN/GGiN naar GG
3
3%
Van GG naar HHK
5
5%
Van GG naar PKN
2
2%
Van GG naar CGK
9
9%
Van GG/HHK/CGK/PKN naar Evangelisch/Pinkstergemeente
0
Geen stemmen
Van GG/HHK/CGK/PKN naar Reformatorische Baptistengemeente
1
1%
Van HHK/CGK/PKN naar GG
2
2%
Van GG naar (V)OGGiN/GGiN
1
1%
Overig
23
22%

Totaal aantal stemmen: 103

Wandelende
Inactief

Re: Verandering van kerkverband

Bericht door Wandelende »

Mannetje schreef:
Wandelende schreef:Zo. Het is allemaal weer eens mooi gezegd.
En wat wil je daar mee zeggen?
Dat de diverse meningen allemaal weer eens aan de orde zijn gekomen.
(~)
aline1984
Verbannen

Bericht door aline1984 »

Hm, inderdaad. Ik vind het niet het mooiste topic. Zelf heb ik er moeite mee als mensen om zich heen slaand vertrekken. Het is akelig als dat met vrome praatjes of pijnbetuigingen gebeurt. Maar als ze dat allemaal niet doen en rustig hun stek zoeken en vinden, denk ik: Voor elk wat wils. De toekomst zal leren of we goed zaten of niet.
Zelf ben ik van een steeds meer verlinksende GG naar een rechtse HHK gegaan. Ook die optie is er dus nog. Maar ik heb dat wel op een nette manier gedaan. Ik geef mezelf er een :hi voor. Al ben ik ook van mening dat een ambtsdrager in functie een zwarte hoed zou sieren. Maar dat is zijn verantwoording. Mijn dopje gaat even af voor mijn spiegel. Als jullie je hoed ook voor me willen afnemen, zou dat me op deze vrijdagavond zomaar een goed gevoel geven. Applaus graag.
liz boer

Bericht door liz boer »

aline1984 schreef:Hm, inderdaad. Ik vind het niet het mooiste topic. Zelf heb ik er moeite mee als mensen om zich heen slaand vertrekken. Het is akelig als dat met vrome praatjes of pijnbetuigingen gebeurt. Maar als ze dat allemaal niet doen en rustig hun stek zoeken en vinden, denk ik: Voor elk wat wils. De toekomst zal leren of we goed zaten of niet.
Zelf ben ik van een steeds meer verlinksende GG naar een rechtse HHK gegaan. Maar wel op een nette manier. Ik geef mezelf er een :hi voor. Al ben ik ook van mening dat een ambtsdrager in functie een zwarte hoed zou sieren. Maar dat is zijn verantwoording. Mijn dopje gaat even af voor mijn spiegel. Als jullie je hoed ook voor me willen afnemen, zou dat me op deze vrijdagavond zomaar een goed gevoel geven. Applaus graag.
Eigen roem? Je slaat hier ook flink om je heen dus ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
aline1984
Verbannen

Bericht door aline1984 »

Ik had graag dat je je petje voor me afneemt, ja. De een achte de ander uitnemender... En ik geef je graag de kans om dat te doen.
Laatst gewijzigd door aline1984 op 30 nov 2018, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
liz boer

Bericht door liz boer »

aline1984 schreef:Ik had graag dat je je petje voor me afneemt, ja. De een achte de ander uitnemender...
:haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
helma

Bericht door helma »

Nou, vooruit. Applaus. :garde
aline1984
Verbannen

Bericht door aline1984 »

Dit is één van de mooiste dingen die me kunnen overkomen!
helma

Bericht door helma »

aline1984 schreef:Dit is één van de mooiste dingen die me kunnen overkomen!
:love
egoe

Re: RE: Re: Verandering van kerkverband

Bericht door egoe »

Overigens is onze ervaring dat de prediking in onze hervormde gemeente nu scherper is dan in onze oud-gereformeerde gemeente toen. En ook huisbezoeken waren toen veel minder op het persoonlijk kennen van de Heere Jezus gericht. Toen kwam je er nog makkelijk van af...
Dus we moeten wel iets dieper kijken dan alleen naar de papieren theorie: een move van heel rechts naar een PKN-gemeente... dat kan niet goed zijn...[/quote]
@eilander, geheel onze ervaring!
aline1984
Verbannen

Bericht door aline1984 »

Nee, jongens, nu even stoppen. Hier gaat zo'n suggestie vanuit. Dat het in de OGGiN niet scherp genoeg en niet eerlijk en te berustend is, en dat het in bepaalde PKN-gemeenten beter is. Daar druipt ook zelfgenoegzaamheid uit. Een geintje is leuk, maar even niet meer deze vrome betuigingen.
Of wil je nu dat Eilander iets dichter tegen je aan komt schurken, je in je digitale ogen kijkt, en zegt: Ja hè, Egoe?
eilander
Moderator

Re: RE: Re: Verandering van kerkverband

Bericht door eilander »

aline1984 schreef:Nee, jongens, nu even stoppen. Hier gaat zo'n suggestie vanuit. Dat het in de OGGiN niet scherp genoeg en niet eerlijk en te berustend is, en dat het in bepaalde PKN-gemeenten beter is. Daar druipt ook zelfgenoegzaamheid uit. Een geintje is leuk, maar even niet meer deze vrome betuigingen.
Of wil je nu dat Eilander iets dichter tegen je aan komt schurken, je in je digitale ogen kijkt, en zegt: Ja hè, Egoe?
Huh? Ik mag mijn mening niet gewoon geven?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

aline1984 schreef:Nee, jongens, nu even stoppen. Hier gaat zo'n suggestie vanuit. Dat het in de OGGiN niet scherp genoeg en niet eerlijk en te berustend is, en dat het in bepaalde PKN-gemeenten beter is. Daar druipt ook zelfgenoegzaamheid uit. Een geintje is leuk, maar even niet meer deze vrome betuigingen.
Geintje? Voor iedereen die dit onderschreef is het bittere ernst en eigen ervaring.
aline1984
Verbannen

Bericht door aline1984 »

Nee, wij nemen onszelf bij al die overgangen veel te serieus, denk ik.
refo

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef:Ik zie overigens niet in waarom een kerk geen homogene groep zou mogen zijn. Homogeniteit heeft niets met evenwichtigheid te maken. Ik verlang ernaar om tot een kerk te behoren zonder theologische twistingen en zonder nieuwerwetse opvattingen over zaken die onder ons lang volkomen zekerheid hadden. Homogeniteit is kracht.
Dit is, met alle respect, een kerkscheurende mening. Het stelt de eigen ik in het middelpunt en alleen wie hetzelfde als ik denkt, mag mee.

Op de jongste dag zullen Remonstranten en Gereformeerden met beschaamde kaken staan: uiteindelijk bleek het toch door beide leerstromingen verkeerd weergegeven.

De Heere Jezus zegt Zelf dat het mogelijk is dat je anderen verhindert in te gaan. Ik heb het idee dat dat in de GG aan de orde is. Als tegenhanger van Remonstrantse leer, maar eigenlijk nog tragischer.

Wat heeft onder ons volkomen zekerheid? Uiteindelijk niets. Daarvan getuigen de duizenden boeken die verschijnen. De HC is een leerboek voor de jeugd. Niettemin moeten tientallen predikanten commentaren schrijven, waaruit wij dan weer een boek naar smaak uitzoeken.

We denken wel dat God in ons kamp is, maar is dat wel zo. Onze leerstromingen worden vooral in dit kleine hoekje van de aardbol gedeeld. De rest van de miljard christenen is op z'n best Remonstrant. Een beetje bescheidenheid lijkt me wel op de plaats.
merel

Bericht door merel »

Van welk kerkverband ben jij lid Aline?
Plaats reactie