Opleidingsniveau

Wat is de hoogst genoten opleiding?

Basisschool
1
1%
Voortgezet onderwijs
0
Geen stemmen
MBO
15
20%
HBO
22
29%
Universiteit
28
37%
VMBO/MAVO
4
5%
HAVO
1
1%
VWO
1
1%
Anders
3
4%

Totaal aantal stemmen: 75

Wandelende
Inactief

Re: Opleidingsniveau

Bericht door Wandelende »

Mannetje schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Het is echt niet waar dat schoonmakers niet ontzettend veel plezier in hun werk kunnen hebben. Dat hangt er maar net van af hoe je als werkgever met hen omgaat.

Ik vind de opmerkingen daarover echt een beetje onaangenaam.
Helemaal mee eens, elke dag maak ik een praatje met een aantal van hen en die hebben veel plezier in hun werk.
Doe ze de groeten!
Ik vermoed dat jij "Doe ze de groeten!" rechtstreeks bedoeld, maar in deze zin ligt nog een waarheid. Alleen in het groeten van de schoonmakers/-maaksters ligt al een basis voor hun plezierige werksfeer. Ik probeer hun werk een beetje extra te waarderen, omdat ik de indruk heb dat het niet altijd in die mate ook uitgesproken gewaardeerd wordt.
(~)
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Helemaal eens! Bedank even als ze je prullenbak legen.

Een directeur kan vaak wel een maand gemist worden, een docent een week, maar de schoonmaker geen dag.
- Niet meer zo actief -
ejvl

Bericht door ejvl »

@Wim Anker, ik ben redelijk hoog opgeleid en deed al op heel jonge leeftijd, en ook terwijl ik al een goede baan had en getrouwd was, op zaterdag en enkele avonden per week werk als hovenier en stratenmaker.
Echt wel leuk werk hoor. Laatst nog een keer op zaterdag meegeweest met een stratenmaker.
Natuurlijk is het niet altijd leuk en best zwaar, maar m'n dagelijkse werk is ook niet altijd leuk.
Ik vind dergelijke beroepen best leuk om te doen in elk geval.
Als ik nu ontslagen zou worden en niet direct ander werk zou vinden, zou ik dat zo weer gaan doen.
Isala

Bericht door Isala »

Wim Anker schreef:Hoe hoger opgeleid een samenleving, hoe beter.
Als iedereen naar het HBO of de Uni zou kunnen (en gaan) zou de wereld een stuk minder problemen kennen.
Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te weten dat dit niet waar is.
Hora est!
liz boer

Bericht door liz boer »

Isala schreef:
Als iedereen naar het HBO of de Uni zou kunnen (en gaan) zou de wereld een stuk minder problemen kennen.
Ik denk idd dat Wim moet bijleren.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Roeline
Inactief

Bericht door Roeline »

Isala schreef:
Inderdaad!
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Roeline schreef:
Isala schreef:
Inderdaad!
Ik weet het niet.
Als LBO 'er herken ik het wel.
Zelf heb ik nog geregeld spijt dat ik niet heb doorgeleerd.
Het niet doorleren van jongeren heeft niet altijd te maken met intellect, niet zelden is het een gebrek aan motivatie, doorzetting en zelfdiscipline.
Deze competenties zijn dus meer aanwezig bij hoger opgeleiden.
Daarnaast, in meningsvorming , discussies etc, zie je vaak dat hogeropgeleiden zaken genuanceerder benaderen en meer respect kunnen opbrengen voor andere meningen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bezorgd schreef:
Roeline schreef:
Isala schreef:
Inderdaad!
Ik weet het niet.
Als LBO 'er herken ik het wel.
Zelf heb ik nog geregeld spijt dat ik niet heb doorgeleerd.
Het niet doorleren van jongeren heeft niet altijd te maken met intellect, niet zelden is het een gebrek aan motivatie, doorzetting en zelfdiscipline.
Deze competenties zijn dus meer aanwezig bij hoger opgeleiden.
Daarnaast, in meningsvorming , discussies etc, zie je vaak dat hogeropgeleiden zaken genuanceerder benaderen en meer respect kunnen opbrengen voor andere meningen.
De opleidingen zijn wel veranderd. Ik spreek veel welgemanierde vmbo’ers en kakkerige vwo’ers en alles daartussen. Vwb dat laatste geldt wellicht dat de eerste gewoon meer gewend zijn te discussiëren. Ik doe het bv vaak voor mijn werk, terwijl mijn zwagers op een vrachtwagen rijden. Dan is het gewoon een kwestie van vlieguren.
TSD

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef: (...)
(...) Vwb dat laatste geldt wellicht dat de eerste gewoon meer gewend zijn te discussiëren. Ik doe het bv vaak voor mijn werk, terwijl mijn zwagers op een vrachtwagen rijden. Dan is het gewoon een kwestie van vlieguren.
Hmm... dus hoe meer refo's zich aanmelden op refoforum, meediscussieren en daardoor vlieguren maken, hoe meer ze respect op kunnen brengen voor andere meningen en hoe genuanceerder ze zaken gaan benaderen?
:D
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

liz boer schreef:
Isala schreef:
Dat klopt. Veel zelfs.
Overigens een mooie contradictio in terminis, en daarmee een sterke onderbouwing van mijn stellingname. :humhihi
Protegé

Bericht door Protegé »

Door ziekte ben ik een echte klassieke 'stapelaar' :D :

Mavo - Havo - Hbo - Hbo-master - een semesterlang verdiepingsprogramma aan een buitenlandse universiteit - een verdiepingsjaar aan een Nederlandse universiteit.
liz boer

Bericht door liz boer »

Wim Anker schreef:
liz boer schreef:
Isala schreef:
Dat klopt. Veel zelfs.
Overigens een mooie contradictio in terminis, en daarmee een sterke onderbouwing van mijn stellingname. :humhihi
:haha
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef: (...)
(...) Vwb dat laatste geldt wellicht dat de eerste gewoon meer gewend zijn te discussiëren. Ik doe het bv vaak voor mijn werk, terwijl mijn zwagers op een vrachtwagen rijden. Dan is het gewoon een kwestie van vlieguren.
Hmm... dus hoe meer refo's zich aanmelden op refoforum, meediscussieren en daardoor vlieguren maken, hoe meer ze respect op kunnen brengen voor andere meningen en hoe genuanceerder ze zaken gaan benaderen?
:D
Dat zou je hopen he. Tis ook een kwestie van karakter. Maar ik kan meestal makkelijker de nuance vinden, omdat mijn werk vooral tussen partijen staan betekent.
Mara

Bericht door Mara »

Roeline schreef:
Isala schreef:
Inderdaad!
Als dat bewaarheid zou worden, dan kom je dus later in een verpleeghuis terecht, waar een apparaat de vloer boent, een robot je eten komt geven, een andere robot je billen komt wassen.
Tussendoor zeemt een dubbelzijdig magnetisch apparaat de ramen, legen de prullenbakken zich door te rijden naar een verzamelbak en zich daar om te kiepen.
He echt gezellig, al die robotjes.
En intussen zit de hoogopgeleide direkteur op haar/zijn kamer, te rekenen of er nog een robotje bij moet komen of juist weg kan.
Prima plan hoor, vanaf nu kunnen alleen universitair geschoolden een baan vinden, de rest laten we doen door apparaten.
De samenleving gaat hier heel erg van opknappen, zullen jullie zien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
liz boer

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
Roeline schreef:
Isala schreef:
Inderdaad!
Als dat bewaarheid zou worden, dan kom je dus later in een verpleeghuis terecht, waar een apparaat de vloer boent, een robot je eten komt geven, een andere robot je billen komt wassen.
Tussendoor zeemt een dubbelzijdig magnetisch apparaat de ramen, legen de prullenbakken zich door te rijden naar een verzamelbak en zich daar om te kiepen.
He echt gezellig, al die robotjes.
En intussen zit de hoogopgeleide direkteur op haar/zijn kamer, te rekenen of er nog een robotje bij moet komen of juist weg kan.
Prima plan hoor, vanaf nu kunnen alleen universitair geschoolden een baan vinden, de rest laten we doen door apparaten.
De samenleving gaat hier heel erg van opknappen, zullen jullie zien.
Hahaha en een volautomatische WCborstel...
Plaats reactie