Toe maar, grote en ook grove woordenGoudleus schreef:Kun je nagaan hoe idioot je dan nog kunt zijn.Jantje schreef:Trump is ook hoogopgeleid.
Opleidingsniveau
-
Re: Opleidingsniveau
Geheel in lijn met het onderwerp van gesprek inderdaad.ebenhaezer schreef:Toe maar, grote en ook grove woordenGoudleus schreef:Kun je nagaan hoe idioot je dan nog kunt zijn.Jantje schreef:Trump is ook hoogopgeleid.
Mara, je krijgt van eilander een geweldig advies, namelijk sommige dingen laten lopen. Er zijn er nu eenmaal die er een sport van maken andere mensen neer te zetten.Mara schreef:Op zich maakt dat toch niet uit? Om random iemand een oplichter te noemen, slaat toch helemaal nergens op??ejvl schreef: Dat ligt er maar net aan hoe lang/breed deze muren zijn en hoelang hij ermee bezig is geweest.
Anders is het niet te zeggen of het goedkoop of duur is, laat staan een oplichter.
Wel of het werk goed is of niet, maar dat kan Mara als enige zeggen.
niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen;
Hij heeft keurig werk geleverd. Het zijn muren van 3 meter hoog en ze waren verre van egaal. Op sommige plaatsen moest hij zo dik smeren dat het 2 weken duurde vooraleer alles droog was.
Wij hadden het dubbele er wel willen betalen, voor dit vakwerk!
Hij wees ons er nog op - van tevoren - dat hij het lagere BTW tarief mocht hanteren omdat wij een oud huis hebben.
En weer is het gelukt om een gewoon topic om zeep te helpen met negativisme. Bah.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Met het laatste ben ik het eens. Verder denk ik bij hoogopgeleid vooral aan mensen met een relatief lange opleiding, en daar vallen de bouwvakker, de buschauffeur, de timmerman niet onder en ik zie niet hoe de vuilnisman en schoonmaker makkelijk overbodig gemaakt kunnen worden.Wim Anker schreef:Vakmensen zijn hoog opgeleid. Bouwvakkers, timmerlieden.parsifal schreef:Nonsens. Het verheerlijken van laaggeschoold werk uit een soort valse bescheidenheid of jaloersheid is niet goed, maar de bouwvakker, vuilnisman, hovenier, schoonmaker etc hebben gewoon goede beroepen, waar je trots op je werk kunt zijn. Meer dan bijvoorbeeld de beurshandelaar.Wim Anker schreef:Hoe hoger opgeleid een samenleving, hoe beter.
Als iedereen naar het HBO of de Uni zou kunnen (en gaan) zou de wereld een stuk minder problemen kennen.
Dus stop met het verheerlijken van arbeid wat veelal door laaggeschoolden wordt gedaan. Het is niet leuk. Het is zwaar, vies en geestdodend.
Een samenleving wordt er beter op als er veel hoogopgeleiden zijn, dat is waar en een tekort aan hoogopgeleiden is waarschijnlijk schadelijker dan een tekort aan vakmensen met een laag opleidingsniveau, maar een goede balans is nog altijd beter.
Lopende band werk is voor laagopgeleiden. En dat is niet leuk. (vuilnisman, schoonmaker). Dat het nog gedaan moet worden komt vooral door het beschikbare arbeidspotentieel. Anders was het - door goede technische oplossingen - allang niet meer nodig geweest.
En een stukadoor die om 4 uur begint (tot hoe laat?) is niet te benijden. Dan ben je een slaaf van het werk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dank je wel. Inmiddels ben ik zo ver hoor, ik zit op mijn handen.pierre27 schreef: Mara, je krijgt van eilander een geweldig advies, namelijk sommige dingen laten lopen. Er zijn er nu eenmaal die er een sport van maken andere mensen neer te zetten.

Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
al staat er dan niet bij of die zot hoog of laag opgeleid is, maar kennelijk is dat niet van belang.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker schreef:Ik zou toch een ieder - en vooral de jeugd - adviseren te leren zolang als het kan.
@Bezorgd: Het is m2 prijs i.p.v. m3 prijs.......

Je hebt helemaal gelijk.
Tja, laag opgeleid, dan krijg je dat..

-
Ik ken mensen met een laag opleidingsniveau die prima werk leveren, daar tevreden mee zijn en waar hoogopgeleiden veel waardering voor hebben. Daarnaast ken ik hoogopgeleide personen die lomp, asociaal en van weinig nut zijn voor hun naasten. 

Zeker.GJdeBruijn schreef:Ik ken mensen met een laag opleidingsniveau die prima werk leveren, daar tevreden mee zijn en waar hoogopgeleiden veel waardering voor hebben. Daarnaast ken ik hoogopgeleide personen die lomp, asociaal en van weinig nut zijn voor hun naasten.
Ik heb wel eens gehoord dat de meeste hoogopgeleiden in het bedrijfsleven bij laagopgeleiden in dienst zijn.
En als ik in mijn kennissenkring kijk zie ik dat inderdaad ook regelmatig voorkomen.
We moeten af van een waarde oordeel over doeners en denkers. Beiden op hun eigen plek even nuttig en nodig.
Daarom ben ik ook tegen speciale verzekeringen , meetings etc apart voor hoog of laag opgeleiden.
Precies. Jozef was ook een timmerman. God verkoos hem als man van Maria. De disipelen waren nogal verschillend van niveau. Laten we het niet beter weten..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
Het is echt niet waar dat schoonmakers niet ontzettend veel plezier in hun werk kunnen hebben. Dat hangt er maar net van af hoe je als werkgever met hen omgaat.
Ik vind de opmerkingen daarover echt een beetje onaangenaam.
- Maanenschijn
Re: RE: Re: Opleidingsniveau
Ben ik het helemaal mee eens. Zeer eenvoudig werk kan met veel werkvreugde gepaard gaan. Volgens mij zijn bijvoorbeeld glazenwassers meestal fluitend aan het werk.DDD schreef:Het is echt niet waar dat schoonmakers niet ontzettend veel plezier in hun werk kunnen hebben. Dat hangt er maar net van af hoe je als werkgever met hen omgaat.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Re: RE: Re: Opleidingsniveau
Bij ons op het werk veel vrolijke schoonmakers. Werken via vroegere wsw.Maanenschijn schreef:Ben ik het helemaal mee eens. Zeer eenvoudig werk kan met veel werkvreugde gepaard gaan. Volgens mij zijn bijvoorbeeld glazenwassers meestal fluitend aan het werk.DDD schreef:Het is echt niet waar dat schoonmakers niet ontzettend veel plezier in hun werk kunnen hebben. Dat hangt er maar net van af hoe je als werkgever met hen omgaat.
Wim moet zaterdag nodig naar de rd mannendag. Grenzen verleggen.. man je komt knap terug☺. Op de volgende moet er toch maar eens een vrouw aan te pas komen.. die Wim een moddermasker geeft.. ha ha.
Laatst gewijzigd door Desiree op 27 nov 2018, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry
Knap als slim of knap als mooi?Desiree schreef:Wim moet zaterdag nodig naar de rd mannendag. Grenzen verleggen.. man je komt knap terug☺

Ze bin best schoon van aangezicht... maar een mens is nooit te oud om te leren.. hi hi. Ik stop, mijn aanrecht rookt. Succes met de discussie.
Matthew Henry
Matthew Henry