Het verband is er wel degelijk.Jantje schreef:Neem me niet kwalijk @Ad, maar ik kon het niet laten... Bovendien heeft ds. Kersten met deze discussie niks te maken. Althans, ik zie het verband niet.Ad Anker schreef:Jantje, Jantje...Jantje schreef:Er is geen verstaan van deze zaken, en men wil het ook niet. Dat is een vast te stellen feit. Ook gezien vanuit de praktijk.
Het is voor je het weet: Weg met deze. Ik ben me bewust van wat sommigen hiervan zullen denken, maar het is niet anders. Ik zeg nog eens: Waakt! Lees de geschriften van de Schotse vaderen. Laat Spurgeon niet met de monde verheerlijkt worden, maar lees zijn nagelaten geschriften.
Jantje, wat zou je zeggen als er een recensie over Spurgeon in de SB verscheen met o.a. de volgende uitspraak:
"Spurgeon was in zijn tijd een machtig volksredenaar en heeft vele geschriften nagelaten. In een levensbeschrijving van hem is echter opgemerkt, dat hij voor allen iets had en daarom voor Gods volk niets. Hij behoort dan ook niet tot de aanbevolen schrijvers in onze kringen." "
Dit schijnt ds Kersten in 1944 ergens te hebben geschreven....