Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Jantje
Verbannen

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

Refoforum-onwaardig, dit. Ik hoop dat de mods snel ingrijpen.

Overigens vind ik het wel een goed statement van de kerkenraden, hierin blijkt ook dat er nog gezamenlijke besluiten kunnen worden genomen, ondanks de verdeeldheid die er is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Waarom zou de Hervormde gemeente Tholen niet meedoen?
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Ik neem aan dat je bedoelt dat het RF onwaardig is dat er van alles wordt toegeschoven zonder inhoudelijke reactie? Of mag men hier geen afwijkende mening hebben?
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Erskinees schreef:Waarom zou de Hervormde gemeente Tholen niet meedoen?
En Oud Vossemeer..
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Goudleus schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat het RF onwaardig is dat er van alles wordt toegeschoven zonder inhoudelijke reactie? Of mag men hier geen afwijkende mening hebben?
Nee, natuurlijk niet. Ik doel op de zeer on-Bijbelse standpunten die jij in dit draadje bezigt. Het is heel erg om de regenboog als teken van Gods trouw hiervoor te gebruiken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Goudleus schreef:(...) mijn bedoeling is goed. (...)
Kan je die goede bedoeling toelichten?
(~)
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Wandelende schreef:
Goudleus schreef:(...) mijn bedoeling is goed. (...)
Kan je die goede bedoeling toelichten?
Eerst zou ik graag wat toelichting hebben van anderen, 'wat ik dan heel goed zou weten'.
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:
Goudleus schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat het RF onwaardig is dat er van alles wordt toegeschoven zonder inhoudelijke reactie? Of mag men hier geen afwijkende mening hebben?
Nee, natuurlijk niet. Ik doel op de zeer on-Bijbelse standpunten die jij in dit draadje bezigt. Het is heel erg om de regenboog als teken van Gods trouw hiervoor te gebruiken.
Welke onbijbelse standpunten? wees concreet graag.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Goudleus schreef:Wat betreft de regenboogvlag: daarmee keur je niets goed, maar vertel je alleen dat je verbonden bent met alle mensen. ook zij die geen heteroman of -vrouw zijn. Het is een erkenning. Daar kan mijns inziens niets op tegen zijn.
Dit bijvoorbeeld. Het druist regelrecht in tegen de betekenis van het trouwverbond wat God heeft opgericht met Noach, ja met de gehele aarde.
Genesis 9 vers 8 tot en met vers 17
Voorts zeide God tot Noach en tot zijn zonen met hem, zeggende: Maar Ik, zie, Ik richt Mijn verbond op met u, en met uw zaad na u, en met alle levende ziel die met u is, van het gevogelte, van het vee en van alle gedierte der aarde met u; van alle die uit de ark gegaan zijn, tot al het gedierte der aarde toe. En Ik richt Mijn verbond op met u, dat niet meer alle vlees door de wateren des vloeds zal worden uitgeroeid, en dat er geen vloed meer zijn zal om de aarde te verderven. En God zeide: Dit is het teken des verbonds, dat Ik geef tussen Mij en tussen ulieden en tussen alle levende ziel die met u is, tot eeuwige geslachten. Mijn boog heb Ik gegeven in de wolken; die zal zijn tot een teken des verbonds tussen Mij en tussen de aarde. En het zal geschieden als Ik wolken over de aarde breng, dat deze boog zal gezien worden in de wolken. Dan zal Ik gedenken aan Mijn verbond, hetwelk is tussen Mij en tussen u en tussen alle levende ziel van alle vlees; en de wateren zullen niet meer wezen tot een vloed om alle vlees te verderven. Als deze boog in de wolken zal zijn, zo zal Ik hem aanzien, om te gedenken aan het eeuwig verbond tussen God en tussen alle levende ziel, van alle vlees dat op de aarde is. Zo zeide dan God tot Noach: Dit is het teken des verbonds, dat Ik opgericht heb tussen Mij en tussen alle vlees dat op de aarde is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:
Goudleus schreef:Wat betreft de regenboogvlag: daarmee keur je niets goed, maar vertel je alleen dat je verbonden bent met alle mensen. ook zij die geen heteroman of -vrouw zijn. Het is een erkenning. Daar kan mijns inziens niets op tegen zijn.
Dit bijvoorbeeld. Het druist regelrecht in tegen de betekenis van het trouwverbond wat God heeft opgericht met Noach, ja met de gehele aarde.
Genesis 9 vers 8 tot en met vers 17
Voorts zeide God tot Noach en tot zijn zonen met hem, zeggende: Maar Ik, zie, Ik richt Mijn verbond op met u, en met uw zaad na u, en met alle levende ziel die met u is, van het gevogelte, van het vee en van alle gedierte der aarde met u; van alle die uit de ark gegaan zijn, tot al het gedierte der aarde toe. En Ik richt Mijn verbond op met u, dat niet meer alle vlees door de wateren des vloeds zal worden uitgeroeid, en dat er geen vloed meer zijn zal om de aarde te verderven. En God zeide: Dit is het teken des verbonds, dat Ik geef tussen Mij en tussen ulieden en tussen alle levende ziel die met u is, tot eeuwige geslachten. Mijn boog heb Ik gegeven in de wolken; die zal zijn tot een teken des verbonds tussen Mij en tussen de aarde. En het zal geschieden als Ik wolken over de aarde breng, dat deze boog zal gezien worden in de wolken. Dan zal Ik gedenken aan Mijn verbond, hetwelk is tussen Mij en tussen u en tussen alle levende ziel van alle vlees; en de wateren zullen niet meer wezen tot een vloed om alle vlees te verderven. Als deze boog in de wolken zal zijn, zo zal Ik hem aanzien, om te gedenken aan het eeuwig verbond tussen God en tussen alle levende ziel, van alle vlees dat op de aarde is. Zo zeide dan God tot Noach: Dit is het teken des verbonds, dat Ik opgericht heb tussen Mij en tussen alle vlees dat op de aarde is.
Dus een school met die naam vind je ook niet Bijbels?

Het gaat overigens hier om een symbool. Ik vind het nogal vergezocht.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Een school met die naam is wél Bijbels, althans, als het woord 'regenboog' verwijst naar dit Bijbelgedeelte en niet naar de betekenis van vandaag de dag.

En ja, ik vind het erg dat zo'n symbool afkomstig is van een geschiedenis uit de Bijbel, waar het absoluut niet mee te associëren valt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:Een school met die naam is wél Bijbels, althans, als het woord 'regenboog' verwijst naar dit Bijbelgedeelte en niet naar de betekenis van vandaag de dag.

En ja, ik vind het erg dat zo'n symbool afkomstig is van een geschiedenis uit de Bijbel, waar het absoluut niet mee te associëren valt.
Bij een school zal het het teken van trouw zijn waarnaar het verwijst. Maar voor veel christelijke lhbt ers is het ook een teken van hoop en troost.

Opvallend ook dat God Zijn boog over de hele wereld laat zien, vind je niet?
Laatst gewijzigd door Goudleus op 15 nov 2018, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Goudleus schreef:
Jantje schreef:Een school met die naam is wél Bijbels, althans, als het woord 'regenboog' verwijst naar dit Bijbelgedeelte en niet naar de betekenis van vandaag de dag.

Bij een school zal het het teken van trouw zijn waarnaar het verwijst. Maar voor veel christelijke lhbt ers is het ook een teken van hoop en troost.
Ten eerste: wat versta je onder een christelijke lhbt-er? Volgens mij moet het praktiseren, volgens Gods Woord afgeraden worden.
Ten tweede: waarom is het een teken van hoop en troost?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:
Goudleus schreef:

Ten eerste: wat versta je onder een christelijke lhbt-er? Volgens mij moet het praktiseren, volgens Gods Woord afgeraden worden.
Ten tweede: waarom is het een teken van hoop en troost?
1. Een lhbt er die God dient.
2. Omdat God trouw is.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

1. Is dat een praktiserende lhbt-er?
2. Is dat Gods algemene trouw en zou Hij ook niet een afkeer hebben van de zondigheden (of schandelijkheden, zoals Gods Woord dat schrijft) die er, als het om dit onderwerp gaat, zoveel bedreven worden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie