Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Thuisvrouw

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

DDD schreef:
Thuisvrouw schreef: Iemand die denkt dat hij dood moet omdat hij niets waard is (denkt hij) zeggen we toch ook niet tegen tja als jij dat zo voelt moet je het maar doen.
Dat laatste is een valide argument. Het gevoel van mensen is niet allesbepalend voor wat goed is. Maar dat wil nog niet zeggen dat het man of vrouw-zijn een uiterlijke kwestie is. Het lichaam is niet een bijkomstigheid, maar zeker ook niet allesbepalend voor je identiteit.

Verder vind ik dat het goed zou zijn als er iets minder stampij gemaakt werd. Wind je er niet zo over op! Verwijten als advocatentrucjes zijn op de persoon en mijns inziens kinderachtig.

Verder ben ik het met refo eens. Ik bezondig mij ook wel eens aan het innemen van een duidelijk standpunt zonder dat daarvoor voldoende reden is, maar de uitspraken hier vind ik toch wel verbazend.

En waarin Goudleus niet zou begrijpen wat ik schrijf, is mij een raadsel. Het lijkt me heel duidelijk dat hij (denk ik) dat prima begrijpt.
Als je dit op de persoon vind, bied ik je mijn nederige excuses aan. Of gebruik de meldknop.

Voor iemand die over deze materie geen mening heeft, blijf ik me verbazen hoeveel hij (denk ik) vind.

We kunnen ook gewoon bij de vraagstelling blijven. Is het geoorloofd dat iemand die zich (wezenlijk :hum ) vrouw voelt, echter het lichaam van een man heeft, zich te laten opereren naar een wezenlijk vrouwenlichaam?

Maar daar had je dus geen mening over
Thuisvrouw

DDD schreef:
Jij bepaalt eerst voor een ander -die dat zelf niet vindt- dat hij wezenlijk man is (of vrouw) en vervolgens klopt mijn redenering niet. Dat is geen manier van discussiëren natuurlijk.
Dit is er dus later bij gevoegd. Niet gezien. Juist. En daar gaat het al een tijdje om. Want het gaat dus om wat iemand vind. Dat is het startpunt geworden. Van daaruit gaan we redeneren. Het gevoel. Aangezien ik geen rotondes twee keer rijd, hier heb ik genoeg over geschreven. Wat daar voor consequenties aan zitten.
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:Ik schreef het eerder al, maar hoe zien degenen die niet expliciet vanuit Gods Woord durven afkeuren dat het veranderen van lichaam niet mag, die personen dan in het licht van de wederkomst en het onsterfelijke lichaam wat zij dan zullen krijgen?
Je formulering bevat een driedubbele ontkenning. ;) Over het lichaam op de nieuwe aarde weten we maar weinig. Dat zal ook wel goed komen verwacht ik. Er is dan alleen maar volmaaktheid.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Goudleus schreef:
Jantje schreef:Ik schreef het eerder al, maar hoe zien degenen die niet expliciet vanuit Gods Woord durven afkeuren dat het veranderen van lichaam niet mag, die personen dan in het licht van de wederkomst en het onsterfelijke lichaam wat zij dan zullen krijgen?
Je formulering bevat een driedubbele ontkenning. ;) Over het lichaam op de nieuwe aarde weten we maar weinig. Dat zal ook wel goed komen verwacht ik. Er is dan alleen maar volmaaktheid.
Ik zat inderdaad nog te twijfelen. Maar je snapt wel wat ik bedoel, toch? Daarom snap ik ook het antwoord niet. Zoals God ons geschapen heeft, ziet Hij ons. En zo zal Hij ons ook oordelen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:
Goudleus schreef:
Ik zat inderdaad nog te twijfelen. Maar je snapt wel wat ik bedoel, toch? Daarom snap ik ook het antwoord niet. Zoals God ons geschapen heeft, ziet Hij ons. En zo zal Hij ons ook oordelen.
Ga je nu niet voorbij aan Gods werkelijkheid die mogelijk toch anders is dan wat wij zien en begrijpen? Ziet God ons zoals we geschapen zijn? En is dat dan onze ziel of ons lichaam?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Hij ziet ons naar onze ziel én lichaam. En ja, voor ons als mensen kan dat tegenstrijdig zijn. Maar met Gods hulp is elk kruis, ook dat van het niet thuisvoelen in het door God gemaakte én gekregen lichaam (!), te dragen. Wie op Hem vertrouwt, zal nooit beschaamd uitkomen, en dat geldt ook, als het gaat om deze zaken!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Thuisvrouw

2 Korinthiërs 5:10
Want wij allen moeten geopenbaard worden voor den rechterstoel van Christus, opdat een iegelijk wegdrage, hetgeen door het lichaam geschiedt, naardat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad.
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:Hij ziet ons naar onze ziel én lichaam. En ja, voor ons als mensen kan dat tegenstrijdig zijn. Maar met Gods hulp is elk kruis, ook dat van het niet thuisvoelen in het door God gemaakte én gekregen lichaam (!), te dragen. Wie op Hem vertrouwt, zal nooit beschaamd uitkomen, en dat geldt ook, als het gaat om deze zaken!
Kan iemand ook op Hem vertrouwen en zijn lichaam aanpassen? Ik denk dat dat niet onmogelijk is.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Goudleus schreef:
Jantje schreef:Hij ziet ons naar onze ziel én lichaam. En ja, voor ons als mensen kan dat tegenstrijdig zijn. Maar met Gods hulp is elk kruis, ook dat van het niet thuisvoelen in het door God gemaakte én gekregen lichaam (!), te dragen. Wie op Hem vertrouwt, zal nooit beschaamd uitkomen, en dat geldt ook, als het gaat om deze zaken!
Kan iemand ook op Hem vertrouwen en zijn lichaam aanpassen? Ik denk dat dat niet onmogelijk is.
Dat denk ik wel. Want dan vertrouwen we niet op de Heere en keuren we hetgeen Hij (in Zijn beeld, volmaakt!) maakte af. Hoe kan dat? Dat is toch niet Bijbels? Bovendien, stel je je vertrouwen dan niet op jezelf?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Thuisvrouw

Alle dingen zijn mogelijk degenen die gelooft.

Bedoel je dat? @goudleus?
DDD

Bericht door DDD »

@Jantje:

Jij reageert ook alleen op wat je uitkomt. De bijbel zegt duidelijk: de mens ziet aan wat voor ogen is, maar de Heere ziet het hart aan. Dus dat is waar het om draait. Waarom ga je daar niet op in?
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Thuisvrouw schreef:Alle dingen zijn mogelijk degenen die gelooft.

Bedoel je dat? @goudleus?
Niet helemaal. Ik geloof dat de Here mee kan voelen in onze pijn en onze zwakheden. En dat Hij genadiger is dan wij.
Thuisvrouw

Ik kan hier wel de conclusie trekken in ieder geval, dat de mensen die eerst geen mening hadden, gaandeweg toch wel blijken geven van een mening.

Apart
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:@Jantje:

Jij reageert ook alleen op wat je uitkomt. De bijbel zegt duidelijk: de mens ziet aan wat voor ogen is, maar de Heere ziet het hart aan. Dus dat is waar het om draait. Waarom ga je daar niet op in?
O, dat had ik niet gelezen. En ik kan niet in het hart kijken, dat is zeker waar. Maar aan de andere kant: waar het hart vol van is, loopt de mond van over. M.a.w.: als we ons vertrouwen op God stellen, zal dat zichtbaar zijn, evenals dat we het van onszelf of van mensen verwachten. Dus zoveel zegt dat nou ook weer niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

@Thuisvrouw:
Ik lees in deze discussie in ieder geval duidelijk wat ik níet vindt. Zo vorm je je mening. Dat is een heel normale en gezonde manier van doen. Eerst luisteren, dan nadenken, en dan pas iets vinden.

Ik kan het iedereen aanbevelen.

@Jantje:

Dat is geen antwoord op wat ik schreef. Maar als het hart en de mond van een man in een vrouwenlichaam van mannelijkheid overlopen, dan heb je geen bezwaar tegen een operatie, als ik het goed begrijp?
Plaats reactie