Het ging mij totaal niet om de concrete aanleiding voor het gemurmureer over kerkenraden. Het gaat mij om het feit dat de besluiten van kerkenraden vaak voor verdacht worden gehouden i.p.v. dat deze besluiten genomen worden uit zorg voor de kudde/gemeente.Bezorgd schreef:Met alle respect, maar er worden nu verwijten gemaakt die er helemaal niet toe doen.
Het ging hier om de vraag of je bijbelstudie mag doen met familie , vrienden , bekenden of gemeenteleden.
In sommige gemeenten vindt men dat een groot gevaar en wil men dat niet toestaan dan alleen onder begeleiding van ambtsdragers.
En hoe hoog ik deze mannen wil hoogachten, deze gedachte is gewoon Rooms.
Verschillende oudvaders riepen gemeenteleden juist op om elkaar door de weeks op te zoeken en samen Gods Woord te onderzoeken en gezamenlijk te bidden. Ik meen me te herinneren dat er op dit forum ook nog eens naar een concreet citaat van een van de Erskines is verwezen. (alleen kan ik dat nu niet zo snel terugvinden)
Om dit weg te zetten als PVV geblaat vind ik werkelijk geen recht doen aan deze integere discussie.
Nogmaals het gaat mij niet om deze specfieke zaak maar om het gemak hoe er zonder terughoudendheid op de ambten/ambtsdragers wordt neergekeken. .......en echt dat is rechtstreeks tegen Gods Woord.