GGotK schreef:Geeske_1991 schreef:Jantje schreef:Heb je de preek in zijn geheel gelezen, @Geeske1991? Ik krijg sterk de indruk dat je zomaar wat roept, zonder de preek in zijn verband te lezen.
Ik heb de preek nog helemaal niet gelezen.
Maar ik lees liever preken van Ds van de Woestijne of Ds Lamain. Die preken er uit en niet er over
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Alhoewel ik sceptisch ben over het resultaat van het over en weer teksten en preken over een muur(!) naar elkaar toe te werpen, hoop ik toch dat je o.a. de volgende preek van ds Lamain kan beluisteren. En alhoewel het veel gaat over het volk van God moet je toch maar eens luisteren wat hij zegt vanaf 1:17:20. Het is maar kort, maar het is genoeg en duidelijk (anders).
https://www.youtube.com/watch?v=katzhW6FcFo
Erg duidelijk GGotK. Eveneens bemoedigend. Net als de preek van ds Vergunst. Beide wijzen op de Heere Jezus als enig redmiddel. Buiten ons om, door Hem.
En Geeske, na je bovenstaande reactie, waarin je ds Vergunst wegzet als iemand die erover ipv eruit preekt, oftewel iemand die geen bevinding kent, zal ik niet meer op je reageren. Als je op deze wijze over een geroepen knecht van God, die ik hoog heb zitten, spreekt, dan vind ik dat zeer kwalijk.