Zolang je die psalm niet beaamt, is er niks voor je te verwachten.Oorspronkelijk gepost door LizzyMaar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.Oorspronkelijk gepost door LizzyHij kan zo onbereikbaar zijn! Zeker is die psalm waar, maar het moet wel persoonlijk worden!Hij zegt: Al wat u ontbreekt, schenk ik , zo gij het smeekt, mild en overvloedig.
Deze God is getrouw, die het ook doen zal.
Je kunt niet om Christus heen en zeggen, Hij is er wel, maar niet voor mij. Je valt op hem of Hij valt op jou (Mt 21:44).
Om welke dingen moeten wij God bidden
- Miscanthus
Zo dat is niet mis die opmerking!Oorspronkelijk gepost door MiscanthusZolang je die psalm niet beaamt, is er niks voor je te verwachten.Oorspronkelijk gepost door LizzyMaar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.Oorspronkelijk gepost door Lizzy Hij kan zo onbereikbaar zijn! Zeker is die psalm waar, maar het moet wel persoonlijk worden!
Je kunt niet om Christus heen en zeggen, Hij is er wel, maar niet voor mij. Je valt op hem of Hij valt op jou (Mt 21:44).
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

- Miscanthus
Nee dat is zeker niet mis. Zolang je je niks toeeigent door het geloof, heb je niks. Joh 3:18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.Oorspronkelijk gepost door LizzyZo dat is niet mis die opmerking!Oorspronkelijk gepost door MiscanthusZolang je die psalm niet beaamt, is er niks voor je te verwachten.Oorspronkelijk gepost door LizzyMaar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus Als die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.
Je kunt je niet verschuilen achter Gods gave (dat je het dan zelf niet kunt doen), je kunt alleen schuilen achter Zijn Gave; Het bloed van Zijn Zoon, wat reinigt van alle zonde.
[Aangepast op 9/3/05 door Miscanthus]
Lizzy, het is niet erg om voorzichtig te zijn op dit punt hoor. Als het er niet is kun je het niet namaken. Peninna had veel kinderen, Hanna had geen kinderen. Maar het gaat er niet om wat je bezit. Want er staat ook van Elkana dat hij Hanna liefhad. Ben ik u niet beter dan tien zonen? zei hij tegen haar. Het is niet erg om met Hanna bij de vragende en biddende klasse te horen. Want voor hun geldt tenslotte ook (voor hun juist!) Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden. Alles op Zijn tijd. Als je dat weet mag je ook verwachting koesteren.Oorspronkelijk gepost door LizzyMaar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.Oorspronkelijk gepost door LizzyHij kan zo onbereikbaar zijn! Zeker is die psalm waar, maar het moet wel persoonlijk worden!Hij zegt: Al wat u ontbreekt, schenk ik , zo gij het smeekt, mild en overvloedig.
Deze God is getrouw, die het ook doen zal.
- Miscanthus
Zijn tijd is nu.Oorspronkelijk gepost door limosaLizzy, het is niet erg om voorzichtig te zijn op dit punt hoor. Als het er niet is kun je het niet namaken. Peninna had veel kinderen, Hanna had geen kinderen. Maar het gaat er niet om wat je bezit. Want er staat ook van Elkana dat hij Hanna liefhad. Ben ik u niet beter dan tien zonen? zei hij tegen haar. Het is niet erg om met Hanna bij de vragende en biddende klasse te horen. Want voor hun geldt tenslotte ook (voor hun juist!) Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden. Alles op Zijn tijd. Als je dat weet mag je ook verwachting koesteren.Oorspronkelijk gepost door LizzyMaar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.Oorspronkelijk gepost door Lizzy Hij kan zo onbereikbaar zijn! Zeker is die psalm waar, maar het moet wel persoonlijk worden!
Heden, indien Gij Zijn stem hoort. We weten niet of er een morgen zijn zal.
Dat weet ik wel, en ik denk Lizzy ook wel. Maar ik vraag me af of je de worsteling van Lizzy herkent. Als "het" er niet is kun je ook niet zelf maken. Daarom geef ik de route aan van Hanna, zij bezat niets. Ze kon alleen maar beschaamt buigen (want ze was kinderloos, vruchteloos, zoals wij van onszelf ook vruchteloos zijn) en bidden. Maar ze was daarmee niet slecht af. Als je bidt als Hanna mag je ook verhoring verwachten als bij Hanna. Ik herken wel wat Lizzy zegt, het heeft geen zin om te zeggen dat het vandaag moet en dat het eigenlijk niet zo moeilijk is. Het zit op een andere golflengte.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusZijn tijd is nu.Oorspronkelijk gepost door limosaLizzy, het is niet erg om voorzichtig te zijn op dit punt hoor. Als het er niet is kun je het niet namaken. Peninna had veel kinderen, Hanna had geen kinderen. Maar het gaat er niet om wat je bezit. Want er staat ook van Elkana dat hij Hanna liefhad. Ben ik u niet beter dan tien zonen? zei hij tegen haar. Het is niet erg om met Hanna bij de vragende en biddende klasse te horen. Want voor hun geldt tenslotte ook (voor hun juist!) Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden. Alles op Zijn tijd. Als je dat weet mag je ook verwachting koesteren.Oorspronkelijk gepost door LizzyMaar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus Als die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.
Heden, indien Gij Zijn stem hoort. We weten niet of er een morgen zijn zal.
Ik zou nog willen zeggen Lizzy. Als je zoekend ben, kijk dan goed uit waar je zoekt. Zoek buiten jezelf. Zoek het bij Christus. Kijk omhoog, dan zie de gekruisigde en weer opgestane Zaligmaker. Dáár is het. Daar heeft ook Hanna het gevonden en gekregen.
Mooi stukje Limosa, alleen vind ik het zelf vaak zo moeilijk. Als mens denk je al zo snel dat je zo vaak ergens om bid. Soms lijkt het niet eerlijk. Hoelang bid ik nu al? En die mensen in nigeria horen 1x en zijn bekeerd, of die moordenaar op het kruis. Maar nu hoorde ik zondag een preek waar de dominee het juist uitlegde. Het is juist wel eerlijk. Het is juist genade omdat iedereen de verdoemenis heeft verdient, maar omdat de Heere Jezus geleden heeft, is er redding mogelijk.
Maar er zijn gewoon momenten waarop ik dit niet zie.
Dan bid ik, en doe ik mijn ogen open en denk ik: wat heb ik nou gebeden? Ik kan het niet. Zo wil God nooit naar mij luisteren, maar als er dan staat dat God nooit een bidder laat staan, dan is er gelukkig nog hoop.
Maar er zijn gewoon momenten waarop ik dit niet zie.
Dan bid ik, en doe ik mijn ogen open en denk ik: wat heb ik nou gebeden? Ik kan het niet. Zo wil God nooit naar mij luisteren, maar als er dan staat dat God nooit een bidder laat staan, dan is er gelukkig nog hoop.
- Miscanthus
Als dat geen zin heeft, waarom zegt God dat dan wel? Komt, koopt en eet. Niet morgen maar nu. Heden, indien gij Mijn stem hoort.Oorspronkelijk gepost door limosaIk herken wel wat Lizzy zegt, het heeft geen zin om te zeggen dat het vandaag moet en dat het eigenlijk niet zo moeilijk is.
Waarom heeft het geen zin om dat te zeggen Limoos?
[Aangepast op 10/3/05 door Miscanthus]
Omdat als ik het goed lees, als het anders is komt er wel reactie hoop ik, als ik het goed lees is de gemoedstoestand nu niet zo dat het landt. Maar de Bijbel is rijk. Andere gedeelten sluiten soms beter aan. En daarom post ik iets over Hanna. In de hoop dat dat beter aansluit.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls dat geen zin heeft, waarom zegt God dat dan wel? Komt, koopt en eet. Niet morgen maar nu. Heden, indien gij Mijn stem hoort.Oorspronkelijk gepost door limosaIk herken wel wat Lizzy zegt, het heeft geen zin om te zeggen dat het vandaag moet en dat het eigenlijk niet zo moeilijk is.
- Miscanthus
Okee,Oorspronkelijk gepost door limosaOmdat als ik het goed lees, als het anders is komt er wel reactie hoop ik, als ik het goed lees is de gemoedstoestand nu niet zo dat het landt. Maar de Bijbel is rijk. Andere gedeelten sluiten soms beter aan. En daarom post ik iets over Hanna. In de hoop dat dat beter aansluit.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls dat geen zin heeft, waarom zegt God dat dan wel? Komt, koopt en eet. Niet morgen maar nu. Heden, indien gij Mijn stem hoort.Oorspronkelijk gepost door limosaIk herken wel wat Lizzy zegt, het heeft geen zin om te zeggen dat het vandaag moet en dat het eigenlijk niet zo moeilijk is.
waarschijnlijk heb je gelijk.
Misschien is de volgende tekst beter aansluitend bij de gemoedstoestand; Mattheüs 20:3 En uitgegaan zijnde omtrent de derde ure, zag hij anderen, ledig staande op de markt.
Ledig staande op de markt. Met lege handen, wachtend en biddend. Dat is 1 kant van de zaak. Ander beeld wat ik ook zou willen noemen is de gelijkenis van de onrechtvaardige rechter, die hen haastelijk recht doen zal.
Ik denk niet dat je Mattheus 20:3 zo mag vergeestelijken. Ze stonden ledig, dwz ze stonden zich te vervelen. Zoals in "ledigheid is des duivels oorkussen". Die lege handen, en zeker die biddende handen staan niet in deze tekst.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusOkee,Oorspronkelijk gepost door limosaOmdat als ik het goed lees, als het anders is komt er wel reactie hoop ik, als ik het goed lees is de gemoedstoestand nu niet zo dat het landt. Maar de Bijbel is rijk. Andere gedeelten sluiten soms beter aan. En daarom post ik iets over Hanna. In de hoop dat dat beter aansluit.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls dat geen zin heeft, waarom zegt God dat dan wel? Komt, koopt en eet. Niet morgen maar nu. Heden, indien gij Mijn stem hoort.Oorspronkelijk gepost door limosaIk herken wel wat Lizzy zegt, het heeft geen zin om te zeggen dat het vandaag moet en dat het eigenlijk niet zo moeilijk is.
Misschien is de volgende tekst beter aansluitend bij de gemoedstoestand; Mattheüs 20:3 En uitgegaan zijnde omtrent de derde ure, zag hij anderen, ledig staande op de markt.
Ledig staande op de markt. Met lege handen, wachtend en biddend. Dat is 1 kant van de zaak. Ander beeld wat ik ook zou willen noemen is de gelijkenis van de onrechtvaardige rechter, die hen haastelijk recht doen zal.
De toepassing mag kloppen, maar niet nav deze tekst.
Be yourself, there are plenty of others.
- Miscanthus
Ik heb hem ooit gelezen in een boekje van Ds. JJ. Poort over de gelijkenis van de boze wijngaardeniers. Het sloot toen goed aan bij mijn beleving en heb er toen niet aan gedacht dat het wel eens niet zou kunnen kloppen....Oorspronkelijk gepost door MarjanIk denk niet dat je Mattheus 20:3 zo mag vergeestelijken. Ze stonden ledig, dwz ze stonden zich te vervelen. Zoals in "ledigheid is des duivels oorkussen". Die lege handen, en zeker die biddende handen staan niet in deze tekst.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusOkee,Oorspronkelijk gepost door limosaOmdat als ik het goed lees, als het anders is komt er wel reactie hoop ik, als ik het goed lees is de gemoedstoestand nu niet zo dat het landt. Maar de Bijbel is rijk. Andere gedeelten sluiten soms beter aan. En daarom post ik iets over Hanna. In de hoop dat dat beter aansluit.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus Als dat geen zin heeft, waarom zegt God dat dan wel? Komt, koopt en eet. Niet morgen maar nu. Heden, indien gij Mijn stem hoort.
De toepassing mag kloppen, maar niet nav deze tekst.
Nu je het zegt....
Gelukkig heeft God me daar niet lang laten staan.