Om welke dingen moeten wij God bidden

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
We mogen overal om bidden, maar vergeten we niet vaak te danken voor alles wat we onverdiend krijgen? Ik heb pas iemand horen zeggen: "We leggen onze zorgen neer voor Zijn voeten, maar heel vaak laten we ze niet daar, maar stoppen we onze zorgen gewoon weer in onze rugzak!". Denk daar maar eens over na!
ja inderdaad dat is het hem juist.
't vertrouwen onbreekt van mijn kant altijd.
Da's niet best André.... "Wie tot God bid, moet geloven dat Hij is, en een beloner dergenen die Hem zoeken."
en: Mt 21:22 En al wat gij zult begeren in het gebed, gelovende, zult gij ontvangen.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Alles.

Zij hebben op Hem gezien, ja, Hem als een waterstroom aangelopen; en hun aangezichten zijn niet schaamrood geworden.

Alle dingen, die gij biddende begeert, gelooft, dat gij ze ontvangen zult, en zij zullen u geworden.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
memento

Bericht door memento »

Zomaar wat ideeën bij 'bidden':
- Bidden is danken -> Dankt den Heere, roept Zijn naam aan (Jes 12:4)
- Bidden kunnen wij zelf niet, maar de Geest bidt in ons -> De Geest komt onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen (Rom 8:23)
- God verwijt niet als wij Hem vragen -> Indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden. (Jak 1:5)
- Geloof is nodig om waarlijk te kunnen bidden -> Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende (Jak 1:5)
- God geeft, op ons bidden, wat goed voor ons is -> Of wat mens is er onder u, zo zijn zoon hem zou bidden om brood, die hem een steen zal geven? En zo hij hem om een vis zou bidden, die hem een slang zal geven? Indien dan gij, die boos zijt, weet uw kinderen goede gaven te geven, hoeveel te meer zal uw Vader, Die in de hemelen is, goede gaven geven dengenen, die ze van Hem bidden! (Matt 7:9-11)
Unionist

Bericht door Unionist »

Soms sta je er versteld van hoe er in de Bijbel met het gebed omgegaan wordt:

1 Kr 4:10 Want Jabez riep den God Israels aan, zeggende: Indien Gij mij rijkelijk zegenen, en mijn landpale vermeerderen zult, en Uw hand met mij zijn zal, en met het kwade alzo maakt, dat het mij niet smarte! En God liet komen, wat hij begeerde.

Psalm 144:
9 ¶ O God, een nieuw lied wil ik U zingen, met de tiensnarige harp wil ik U psalmzingen,
10 U, die de koningen de overwinning geeft, en David, uw knecht, bevrijdt van het boze zwaard.
11 Bevrijd en red mij uit de macht der vreemden, wier mond leugen spreekt, wier rechterhand een hand van bedrog is.
12 Dat onze zonen zijn als planten, hoog opgegroeid in haar jeugd, onze dochters als hoekzuilen, gebeeldhouwd als voor een paleis;
13 dat onze voorraadschuren gevuld zijn, leverende allerlei waren, dat onze kudden bij duizenden, bij tienduizenden zich vermeerderen op onze weiden;
14 dat onze runderen wel dragen; dat er geen bres zij en geen vlucht, en geen geschreeuw op onze pleinen.
15 Welzalig het volk, waarmee het zo gaat! welzalig het volk, welks God de HERE is!

Let wel: ze vragen niet om hun dagelijks brood, maar gewoon om overvloed!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
We mogen overal om bidden, maar vergeten we niet vaak te danken voor alles wat we onverdiend krijgen? Ik heb pas iemand horen zeggen: "We leggen onze zorgen neer voor Zijn voeten, maar heel vaak laten we ze niet daar, maar stoppen we onze zorgen gewoon weer in onze rugzak!". Denk daar maar eens over na!
ja inderdaad dat is het hem juist.
Da's niet best André.... "Wie tot God bid, moet geloven dat Hij is, en een beloner dergenen die Hem zoeken."
en: Mt 21:22 En al wat gij zult begeren in het gebed, gelovende, zult gij ontvangen.
vaak teveel aan MIJN kant.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Danken dat we weer in een nwe dag van de Heer mogen wandelen

Danken dat we weer gezond zijn opgestaan

Danken dat we weer een nwe kans krijgen

Danken dat Hij voor ons de zonden opzich heeft genomen

Danken dat we Christenen zijn

Danken dat Hij ons leid beschermt en corrigeerd

Hem voor dit alles aanbidden

Vragen dat we niet in bekoring komen

(zomaar wat mijmeringen op de de vroege zaterdag morgen)
Lassie

Bericht door Lassie »

Zeker om vergeving van onze zonden, elke dag opnieuw! Voor bekering, je dagelijkse bekering als je al bekeerd ben!

Bidt zonder ophouden want dit is de wil van God!
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Andre ja inderdaad dat is het hem juist.
Het vertrouwen in God moet je geleerd worden door Woord en Geest. Van onszelf hebben we dat niet. Ik ook niet tot mijn schaamte.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door Andre 't vertrouwen onbreekt van mijn kant altijd.
Het vertrouwen in God moet je geleerd worden door Woord en Geest. Van onszelf hebben we dat niet. Ik ook niet tot mijn schaamte.
Maar lizzy,

hoe kun je je schamen om iets wat je niet hebt gekregen? (dit is geen verwijt maar een vraag om uitleg)
Hij zegt: Al wat u ontbreekt, schenk ik , zo gij het smeekt, mild en overvloedig.
Deze God is getrouw, die het ook doen zal.

[Aangepast op 7/3/05 door Miscanthus]
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Ik hoorde een keer een dominee zeggen:
"Bidden is God wijzen op Zijn Woord."
Vond ik wel een mooie.
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door Johannes 3:16
Ik hoorde een keer een dominee zeggen:
"Bidden is God wijzen op Zijn Woord."
Vond ik wel een mooie.
Dat is zeker. Hieruit blijkt dat bidden het geloof (de verwachting van verhoring) impliceert.
Wie is er op de wereld die geeft wat je vraagt?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Maar lizzy, hoe kun je je schamen om iets wat je niet hebt gekregen? (dit is geen verwijt maar een vraag om uitleg)
Hij zegt: Al wat u ontbreekt, schenk ik , zo gij het smeekt, mild en overvloedig.
Nou volgens mij is de verantwoordelijkheid van een mens ook belangrijk. We hadden dat vertrouwen in het paradijs wel, maar zijn het nu kwijt en moet je je daar niet om schamen misschien? Ik heb de ervaring op dit moment, dat ik te veel op een mens gesteund heb en waarom kunnen we dat niet op God? Hij kan zo onbereikbaar zijn! Zeker is die psalm waar, maar het moet wel persoonlijk worden!

Afbeelding
Miscanthus

Hij kan zo onbereikbaar zijn! Zeker is die psalm waar, maar het moet wel persoonlijk worden!
Als die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.
Je kunt niet om Christus heen en zeggen, Hij is er wel, maar niet voor mij. Je valt op hem of Hij valt op jou (Mt 21:44).
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Hij kan zo onbereikbaar zijn! Zeker is die psalm waar, maar het moet wel persoonlijk worden!
Als die psalm waar is, is hij ook voor jou waar. Gods Waarheid is niet afhankelijk van ons geloven. Je kunt niet geloven dat Gods Woord waar is, maar niet voor jou.
Je kunt niet om Christus heen en zeggen, Hij is er wel, maar niet voor mij. Je valt op hem of Hij valt op jou (Mt 21:44).
Maar het geloof is een gave Gods en ik kan me geen dingen toe-eigenen die ik niet zo beleef. Ik hoop dat ik die Psalm echt nog eens kan beamen.

Afbeelding
Plaats reactie