Boven het doopformulier staat: Formulier om den heiligen doop aan de kleine kinderen der geloven te bedienen.-DIA- schreef:En hebben we dan ook door hoe dit nieuwe evangelie heel veel kerken door is gedrongen? Volgens de canon van de het christendom in Nederland, wat ik ergens las, ik dacht ooit van dhr. L.M.P. Scholten, heeft hier de EO de grote doorbraak veroorzaakt. Vele kerken die ooit de boodschap van vloek en zegen, dood en leven, enz. brachten zijn nu eenzijdig, en spreken de gemeente gewoon aan als "Gemeente van onze Heere Jezus Christus". Er wordt niet meer gesepareerd en men houdt ieder voor een levend lidmaat.helma schreef:Ik blader wel eens een EVA door, maar daarin herken ik me helemaal niet meer.
Ik las een citaat in een antwoord op Refoweb, en toen ik dat las wist ik ineens de kern van de boodschap zoals de EVA dat voorspiegelt:
"God is liefde. Je bent mooi zoals je bent want dat is hoe God je heeft gemaakt. Jij denkt dat je niet volmaakt bent maar God ziet het mooie in jou en wil dat naar boven brengen. Je bent perfect en God heeft je onvoorwaardelijk lief zoals je bent. Daarom moet je jezelf leren accepteren zoals je bent.”
Dit is wat ik steeds meer om me heen hoor. Het lijkt wel of dit de boodschap van het Evangelie is geworden. Zonde en genade spelen nauwelijks meer een rol.
Het is meer een psychologisch praatje geworden.
En dit is de begin zin voor bevestiging ouderling/diaken
Geliefden in de Heere Jezus Christus, het is u bekend dat wij u verschillende keren de namen hebben genoemd van de hier aanwezige broeders die gekozen zijn tot het ambt van ouderling,
Dus ik denk niet dat het bij de EO vandaan komt, maar uit de formulieren.