Ik zoek een net pak

liz boer

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door liz boer »

Charles schreef:Een boer(in) van weinig woorden. :D
:)
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
AnJa

Bericht door AnJa »

Charles schreef:
Groetjes met mn outfit van vandaag.
Afbeelding
Kun je mee voor de dag komen toch?! :super
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
liz boer

Bericht door liz boer »

liz boer schreef:
Charles schreef:Een boer(in) van weinig woorden. :D
:)
Ik besef opeens dat je denkt dat ik jou uitlachte, maar het ging mij om dat boek dat vond ik komisch, dus sorry als je dacht dat ik om jou lachte want ik vond het een mooi jasje, een btje hups en toch degelijk
merel

Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef: Volgens mij heb jij het in de eerste post niet over smaak, maar de grens opzoeken. Wat is voor jou de grens? En laat jij jouw dochters en vrouw hun eigen grens hierin bepalen of prevaleert jouw grens/visie?
Jullie denken kennelijk in tegenstellingen, maar die zijn er niet of nauwelijks.
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je met een opgroeiend gezin geen discussie hebt over kleding en dat je als partners ook dezelfde visie hebt over kleding, maar dat zal wel aan de eigenzinnige karakters in ons gezin liggen :D
liz boer

Bericht door liz boer »

merel schreef:
eilander schreef:
merel schreef: Volgens mij heb jij het in de eerste post niet over smaak, maar de grens opzoeken. Wat is voor jou de grens? En laat jij jouw dochters en vrouw hun eigen grens hierin bepalen of prevaleert jouw grens/visie?
Jullie denken kennelijk in tegenstellingen, maar die zijn er niet of nauwelijks.
Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je met een opgroeiend gezin geen discussie hebt over kleding en dat je als partners ook dezelfde visie hebt over kleding, maar dat zal wel aan de eigenzinnige karakters in ons gezin liggen :D
Haha wij hebben ook heel wat achter de kiezen gehad toen onze kinderen in de puberteit zaten.
De ruimte om een eigen smaak te ontwikkelen wilde we wel geven, maar er zijn grenzen en laten ze die nu steeds opgezocht hebben. Maar het is toch redelijk goed gekomen toen ze weer mens werden...
:haha
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:
Wij hebben samen wel dezelfde visie, dat scheelt al.
Met onze kinderen is er soms wel wat discussie, maar dat valt echt heel erg mee. Het is nauwelijks een issue eigenlijk.
Tja, het bestaat... en ik tel mijn zegeningen.
Charles

Bericht door Charles »

AnJa schreef:
Charles schreef:
plaatje

Ja, dacht ik ook. ;) Je merkt overigens écht verschil wanneer je je net kleed (want ik loop er ook wel eens als een zwerver bij natuurlijk). En met 'net' bedoel ik niet alleen dat je een pak aantrekt maar dat kleuren, fit, details etc kloppen en doordacht zijn zodat zelfs een leek ziet dat je netjes gekleed ben. Je krijgt complimenten van dames, mensen spreken je sneller aan op straat voor een vraag omdat je betrouwbaar oogt, vrienden steken eerst de draak met je maar komen je later om kledingadvies vragen, mensen zeggen je op straat spontaan gedag (pas in een winkelstraatje zei een landsbekende advocaat uit zichzelf gedag tegen me) en je wordt heel anders behandeld in winkels etc. Ook BOA's of politieagenten bejegenen je heel anders.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Charles schreef:
AnJa schreef:
Charles schreef:
plaatje

Ja, dacht ik ook. ;) Je merkt overigens écht verschil wanneer je je net kleed (want ik loop er ook wel eens als een zwerver bij natuurlijk). En met 'net' bedoel ik niet alleen dat je een pak aantrekt maar dat kleuren, fit, details etc kloppen en doordacht zijn zodat zelfs een leek ziet dat je netjes gekleed ben. Je krijgt complimenten van dames, mensen spreken je sneller aan op straat voor een vraag omdat je betrouwbaar oogt, vrienden steken eerst de draak met je maar komen je later om kledingadvies vragen, mensen zeggen je op straat spontaan gedag (pas in een winkelstraatje zei een landsbekende advocaat uit zichzelf gedag tegen me) en je wordt heel anders behandeld in winkels etc. Ook BOA's of politieagenten bejegenen je heel anders.
Geweldig vind ik dit!
Als ik anders behandeld wil worden door de politie, en gegroet wil worden door een bekende advocaat, moet ik me anders kleden. :yahoo
Sorry, ik kon het even niet laten.
Charles

Bericht door Charles »

Je mist de essentie. Het is een constatering dat je het verschil merkt op straat als je wel of niet net gekleed bent. Daar doe je het niet voor maar het is een bijkomstig voordeel. Reken maar niet dat een BOA zo iemand als hieronder aanspreek met 'zeg meneertje, wat zijn we hier aan het doen?'

Afbeelding
AnJa

Bericht door AnJa »

eilander schreef:
Charles schreef:
AnJa schreef:
Charles schreef:
plaatje

Geweldig vind ik dit!
Als ik anders behandeld wil worden door de politie, en gegroet wil worden door een bekende advocaat, moet ik me anders kleden. :yahoo
Sorry, ik kon het even niet laten.
Toch klopt het wel!
Ik hoorde dat "Stichting Ontmoeting" een keer een Opendag had en toen de rollen als het ware om hadden gedraaid.
Dus:
De 'daklozen' een net pak en mensen vd organisatie wat minder netjes/alledaags gekleed (om het zo maar even te zeggen).
Ik ben er zelf toen niet geweest, maar moet er nu wel weer aan denken.
Wellicht zijn er mensen hier die het weten en er wel waren, dat er toch anders tegen je aan gekeken wordt.
Laatst gewijzigd door AnJa op 30 aug 2018, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara

Bericht door Mara »

Ik ben het helemaal met je eens Charles.
Het is de eerste indruk die je maakt.
Als je in een verwassen gekreukt T shirt met vale broek binnenkomt, zul je toch anders worden bejegend dan wanneer je zoals deze meneer hierboven bent gekleed.
Ik heb het van huis uit meegekregen, heb het aan de kinderen doorgegeven en zij hebben ook ervaren dat dit HET verschil kan maken in bijv. een sollicitatiegesprek.
Dat hebben ze ook teruggekoppeld gekregen!
Toen mijn moeder jong was, ging ze de deur niet uit zonder hoedje op, bijpassende tas en schoenen, terwijl ze heus zuinig aan moest doen. Maar ze kon toveren met naald en draad en was zuinig op haar spullen.
Mensen hadden minder kleding maar deden zo hun best om netjes voor de dag te komen.
Als je nu mensen bijv. in de wachtkamer van de dokter ziet zitten, of in de kerk.
Kleding interesseert me niet, zeggen ze dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Natuurlijk klopt dat, ik kan me nauwelijks voorstellen dat daar discussie over zou zijn.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:Natuurlijk klopt dat, ik kan me nauwelijks voorstellen dat daar discussie over zou zijn.
Er is wel zeker discussie over!
Kijk maar eens om je heen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
AnJa

Bericht door AnJa »

eilander schreef:Natuurlijk klopt dat, ik kan me nauwelijks voorstellen dat daar discussie over zou zijn.
Ik dacht uit je posting te begrijpen dat je het niet zo geloofwaardig over vond komen.
Maar dan heb ik je waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

AnJa schreef:
Ik dacht uit je posting te begrijpen dat je het niet zo geloofwaardig over vond komen.
Maar dan heb ik je waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd.
Inderdaad, ik kon het even niet laten om een grapje te maken. Maar dat komt blijkbaar niet over.
Mara schreef:Er is wel zeker discussie over!
Kijk maar eens om je heen.
Ik weet niet of we het nu over hetzelfde hebben. Er zal hier toch niemand serieus beweren dat je op een sollicitatiegesprek evengoed een vale spijkerbroek en t-shirt aan kunt trekken dan een net pak?
Plaats reactie