Orchidee schreef:Wie weet
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Orchidee schreef:Wie weet
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dan is dat niet zoals het behoort.Jantje schreef:Nee, dat gaat absoluut niet altijd 'tezamen', zelfs niet in de Ger. Gem.Mara schreef:Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Gaat dit nu echt altijd tezamen?
Ik bedoel, anno 2018.
Waarom niet?Wim Anker schreef:Dan is dat niet zoals het behoort.Jantje schreef:Nee, dat gaat absoluut niet altijd 'tezamen', zelfs niet in de Ger. Gem.Mara schreef:Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Gaat dit nu echt altijd tezamen?
Ik bedoel, anno 2018.
Frans Molenaar. Daar had mijn man ook een colbert en broek van.Desiree schreef:Succes Van Ewijk. Bij CenA had je eerder pakken van een bekende hollander.. ben ff naam kwijt. Zijn ontwerp zeg maar. Die zit goed.
Herkenbaar.Roos2018 schreef:Het is wellicht allemaal wel goed bedoeld, maar werkt wel intimiderend naar niet-refo christenen en buitenstaanders.
Ik hoor dat vaak genoeg van deze groep.
Poeh wat een wijsheid bij jou thuuseilander schreef: Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.
Straffen omdat ze iets aantrekken wat je niet mooi vindt, zou wel vrij uniek zijn. Dat je op die gedachte komt...Orchidee schreef:Poeh wat een wijsheid bij jou thuuseilander schreef: Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.
Hier thuis weten ze ook heus wel hoe er over kleding word gedacht!
Maar als ze 20+ zijn en er toch een heel andere stijl en visie op nahouden dan ik, moet ik ze dan "straffen" ofzo, of de deur wijzen?
Meer als zelf het "goede" voorbeeld geven, (en ze weten mijn visie en mening,) kan ik niet!
Volgens mij heb jij het in de eerste post niet over smaak, maar de grens opzoeken. Wat is voor jou de grens? En laat jij jouw dochters en vrouw hun eigen grens hierin bepalen of prevaleert jouw grens/visie?eilander schreef:Straffen omdat ze iets aantrekken wat je niet mooi vindt, zou wel vrij uniek zijn. Dat je op die gedachte komt...Orchidee schreef:Poeh wat een wijsheid bij jou thuuseilander schreef: Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.
Hier thuis weten ze ook heus wel hoe er over kleding word gedacht!
Maar als ze 20+ zijn en er toch een heel andere stijl en visie op nahouden dan ik, moet ik ze dan "straffen" ofzo, of de deur wijzen?
Meer als zelf het "goede" voorbeeld geven, (en ze weten mijn visie en mening,) kan ik niet!
Jullie denken kennelijk in tegenstellingen, maar die zijn er niet of nauwelijks.merel schreef: Volgens mij heb jij het in de eerste post niet over smaak, maar de grens opzoeken. Wat is voor jou de grens? En laat jij jouw dochters en vrouw hun eigen grens hierin bepalen of prevaleert jouw grens/visie?
Grappig.. misschien hebben ze wel dezelfde. Ja.. Frans Molenaar. Hij leeft niet meer.Mara schreef:Frans Molenaar. Daar had mijn man ook een colbert en broek van.Desiree schreef:Succes Van Ewijk. Bij CenA had je eerder pakken van een bekende hollander.. ben ff naam kwijt. Zijn ontwerp zeg maar. Die zit goed.
Sommige Nederlandse ontwerpers maakten een goedkopere kledinglijn voor grote warenhuizen.
Pret a porter genaamd.
Mart Visser deed dit voor V&D. Ik heb een trenchcoat van hem. Geweldige jas.Herkenbaar.Roos2018 schreef:Het is wellicht allemaal wel goed bedoeld, maar werkt wel intimiderend naar niet-refo christenen en buitenstaanders.
Ik hoor dat vaak genoeg van deze groep.
Soms is een klein detail al genoeg om je een buitenstaander te voelen.
Aha, Blijdestein.Van Ewijk schreef:Goed, dank voor de reacties allemaal.
Ik denk dat ik hier wel wat aan zal hebben.
Wegens drukte met andere zaken ben ik helaas nog niet verder gekomen dan mijn oude kloffie te verwerken tot stoflappen.
Nadat ze het bij de kringloop niet eens gratis wilden hebben '''Dit is wel heel erg gedateerd mijnheer'' en er tevergeefs een advertentie op Marktplaats heeft gestaan met ''gratis af te halen'' doen de restanten nu dienst als olie en poetsdoeken.
Ben deze week nog wel even bij Blijdestein in Tiel binnen gelopen, (als het u wat zegt) helaas was het bezoek wat van korte duur en kijk ik uit naar een gelegenheid hier wat meer tijd voor uit te trekken.
Momenteel draag ik naar mijn kerkgang een bescheiden colbert, maar zoals ik al zei ga ik alle adviezen hier eens rustig door nemen.
Charles schreef:Conclusie: vraag op refoforum niet naar een net pak. Je kan dan beter je licht opsteken op stijlforum.nl
Dit boek mag bij geen man ontbreken in de boekenkast:
Deze briefschrijver snapt het:
Groetjes met mn outfit van vandaag.