Ik zoek een net pak

liz boer

Re: Ik zoek een net pak

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:Wie weet Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
:mdr
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Desiree

Bericht door Desiree »

Succes Van Ewijk. Bij CenA had je eerder pakken van een bekende hollander.. ben ff naam kwijt. Zijn ontwerp zeg maar. Die zit goed. Verder heeft mijn man ook Van Gils maar die was niet goedkoop. Wij kijken ook weleens bij Dia in de stad. Mijn mans Heimat. Maar dat is ook weer ver voor u. Wij verslijten hier ook de kleren hoor.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Wim Anker

Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Wim Anker »

Jantje schreef:
Mara schreef:Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Gaat dit nu echt altijd tezamen?
Ik bedoel, anno 2018.
Nee, dat gaat absoluut niet altijd 'tezamen', zelfs niet in de Ger. Gem.
Dan is dat niet zoals het behoort.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Wim Anker schreef:
Jantje schreef:
Mara schreef:Wat zegt de kledingkeuze van een domineesvrouw nu over de "ligging" van de dominee zelf?
Gaat dit nu echt altijd tezamen?
Ik bedoel, anno 2018.
Nee, dat gaat absoluut niet altijd 'tezamen', zelfs niet in de Ger. Gem.
Dan is dat niet zoals het behoort.
Waarom niet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara

Bericht door Mara »

Desiree schreef:Succes Van Ewijk. Bij CenA had je eerder pakken van een bekende hollander.. ben ff naam kwijt. Zijn ontwerp zeg maar. Die zit goed.
Frans Molenaar. Daar had mijn man ook een colbert en broek van.
Sommige Nederlandse ontwerpers maakten een goedkopere kledinglijn voor grote warenhuizen.
Pret a porter genaamd.
Mart Visser deed dit voor V&D. Ik heb een trenchcoat van hem. Geweldige jas.
Roos2018 schreef:Het is wellicht allemaal wel goed bedoeld, maar werkt wel intimiderend naar niet-refo christenen en buitenstaanders.
Ik hoor dat vaak genoeg van deze groep.
Herkenbaar.
Soms is een klein detail al genoeg om je een buitenstaander te voelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door Orchidee »

eilander schreef: Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.
Poeh wat een wijsheid bij jou thuusAfbeelding

Hier thuis weten ze ook heus wel hoe er over kleding word gedacht!
Maar als ze 20+ zijn en er toch een heel andere stijl en visie op nahouden dan ik, moet ik ze dan "straffen" ofzo, of de deur wijzen?
Meer als zelf het "goede" voorbeeld geven, (en ze weten mijn visie en mening,) kan ik niet!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Ik zoek een net pak

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:
eilander schreef: Ik zeg niets over anderen, maar mijn vrouw en dochters weten heus wel hoe er in huize eilander wordt gedacht over kleding. Gelukkig zijn ze zo wijs om hierin niet het randje op te zoeken.

Maar als ze 20+ zijn en er toch een heel andere stijl en visie op nahouden dan ik, moet ik ze dan "straffen" ofzo, of de deur wijzen?
Meer als zelf het "goede" voorbeeld geven, (en ze weten mijn visie en mening,) kan ik niet!
Straffen omdat ze iets aantrekken wat je niet mooi vindt, zou wel vrij uniek zijn. Dat je op die gedachte komt...
merel

Bericht door merel »

eilander schreef:
Orchidee schreef:

Straffen omdat ze iets aantrekken wat je niet mooi vindt, zou wel vrij uniek zijn. Dat je op die gedachte komt...
Volgens mij heb jij het in de eerste post niet over smaak, maar de grens opzoeken. Wat is voor jou de grens? En laat jij jouw dochters en vrouw hun eigen grens hierin bepalen of prevaleert jouw grens/visie?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

merel schreef: Volgens mij heb jij het in de eerste post niet over smaak, maar de grens opzoeken. Wat is voor jou de grens? En laat jij jouw dochters en vrouw hun eigen grens hierin bepalen of prevaleert jouw grens/visie?
Jullie denken kennelijk in tegenstellingen, maar die zijn er niet of nauwelijks.
Desiree

Bericht door Desiree »

Mara schreef:
Desiree schreef:Succes Van Ewijk. Bij CenA had je eerder pakken van een bekende hollander.. ben ff naam kwijt. Zijn ontwerp zeg maar. Die zit goed.
Frans Molenaar. Daar had mijn man ook een colbert en broek van.
Sommige Nederlandse ontwerpers maakten een goedkopere kledinglijn voor grote warenhuizen.
Pret a porter genaamd.
Mart Visser deed dit voor V&D. Ik heb een trenchcoat van hem. Geweldige jas.
Roos2018 schreef:Het is wellicht allemaal wel goed bedoeld, maar werkt wel intimiderend naar niet-refo christenen en buitenstaanders.
Ik hoor dat vaak genoeg van deze groep.
Herkenbaar.
Soms is een klein detail al genoeg om je een buitenstaander te voelen.
Grappig.. misschien hebben ze wel dezelfde. Ja.. Frans Molenaar. Hij leeft niet meer.

Ik moet nog steeds denken aan de bijlage van Isala. Mooie reactie. Waardevol. En aan jouw rollade Mara... die raak ik ook nog niet kwijt. Je lijkt me zelf een dame. Zo schat ik je in. En nu ga ik weer aan de slag..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Van Ewijk schreef:Goed, dank voor de reacties allemaal.
Ik denk dat ik hier wel wat aan zal hebben.
Wegens drukte met andere zaken ben ik helaas nog niet verder gekomen dan mijn oude kloffie te verwerken tot stoflappen.
Nadat ze het bij de kringloop niet eens gratis wilden hebben '''Dit is wel heel erg gedateerd mijnheer'' en er tevergeefs een advertentie op Marktplaats heeft gestaan met ''gratis af te halen'' doen de restanten nu dienst als olie en poetsdoeken.
Ben deze week nog wel even bij Blijdestein in Tiel binnen gelopen, (als het u wat zegt) helaas was het bezoek wat van korte duur en kijk ik uit naar een gelegenheid hier wat meer tijd voor uit te trekken.
Momenteel draag ik naar mijn kerkgang een bescheiden colbert, maar zoals ik al zei ga ik alle adviezen hier eens rustig door nemen.
Aha, Blijdestein.

Toen ik er laatst binnenliep was de ervaring dat er niet allen meer tijd nodig was, maar ook wat meer inhoud van de beurs... Wel een prachtige zaak, mooie kleding en plezierige hulp. Succes. Overigens heeft de Secunda ook een winkel in de Waterstraat... voor de meest exclusieve tweedhandsjes.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Charles

Bericht door Charles »

Conclusie: vraag op refoforum niet naar een net pak. Je kan dan beter je licht opsteken op stijlforum.nl
Dit boek mag bij geen man ontbreken in de boekenkast:
Afbeelding

Deze briefschrijver snapt het:
Afbeelding

Groetjes met mn outfit van vandaag.
Afbeelding
liz boer

Bericht door liz boer »

Charles schreef:Conclusie: vraag op refoforum niet naar een net pak. Je kan dan beter je licht opsteken op stijlforum.nl
Dit boek mag bij geen man ontbreken in de boekenkast:
Afbeelding

Deze briefschrijver snapt het:
Afbeelding

Groetjes met mn outfit van vandaag.
Afbeelding
:mdr
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Charles

Bericht door Charles »

Een boer(in) van weinig woorden. :D
DDD

Bericht door DDD »

Keurige outfit in ieder geval. Afhankelijk van de rest...

Met een leuke broek erbij kun je zo naar onze Koning;-)

Vroeger kon ik Stijlforum niet lezen via Kliksafe, in ieder geval met mijn filterninstellingen. Ik weet niet zeker of dat nog steeds zo is, maar het verklaart wellicht een deel van bovenstaand gesprek.
Plaats reactie