Engelen.

gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

P.S.
De oorspronkelijke discussie gaat over ''engelenbewaarder''. (!)

[size=-2](Tís maar dat je het weet)[/size]
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Psalm 91 is udd duidelijk.
De eerste posting van Adorote suggereert min of meer een persoonlijke engel. Ik vraag mezelf af of je dat kan zeggen. Met andere woorden claim je dan je persoonlijke engel als een soort mascotte, en dat gaat me wat ver.
wim

Bericht door wim »

Mattheus 18:10: "Ziet toe, dat gij niet een van deze kleinen (dit wordt gezegd van kinderen) veracht. Want Ik zeg ulieden, dat hun engelen, in de hemelen, altijd zien het aangezicht Mijns Vaders, Die in de hemelen is." (Rhodé was me voor)

Hebr. 1:13-14: “En tot wie der engelen heeft Hij ooit gezegd: Zet U aan mijn rechterhand, totdat Ik uw vijanden gemaakt heb tot een voetbank voor uw voeten? Zijn zij niet allen dienende geesten, die uitgezonden worden ten dienste van hen die het heil zullen beërven?"

Hebreen 13:2 “Vergeet de herbergzaamheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder
het te weten, engelen geherbergdâ€
Adorote

Bericht door Adorote »

Het zou wel is aardig zijn om in deze discussie Rome achterwege te laten,want daar gaat het helemaal niet om,en het gaat ook niet om Roomse standpunten in deze discussie maar;ENGELEN ZIJN EEN REALITEIT,EN MERKEN WIJ DAAR WEL IS WAT VAN.

Psalm 91 zou onze leidraad kunnen zijn,voor hen die achter de tekst kunnen kruipen zien ,dat Engelen opdracht krijgen om mensen te bewaren,daar zou deze discussie over kunnen zo niet moeten gaan.

[Aangepast op 30/8/04 door Adorote]
wim

Bericht door wim »

Ik geloof ook dat de teksten meer in het algemeen bedoeld zijn en dat er dus geen "persoonlijke" engelen hoeven te zijn. Maar dat er daadwerkelijk beschermd (bewaard) wordt is wel duidelijk denk ik. Of het dan om een 1-op-1, 1-op-n of n-op-1 relatie gaat doet er niet echt toe. De roomsen zijn dus iets te restrictief.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
o jongens, wat het soms toch snel hier op osw, in de tijd dat ik mijn posting tikte werden er al weer tig anderen geplaatst

ik reageerde dus eigenlijk nog op die van adrianus
nu zie ik dat er meer zijn die tot dezelfde conclusies zijn gekomen

ja rhode, je hebt wel gelijk, wanneer hier alleen maar persoonlijke getuigenissen zouden worden geplaatst, was het een stuk rustiger
maar wat denk je, zou er iemand zijn op osw die in deze topic zijn of haar getuigenis zou durven (!) schrijven?

ik nog even niet, in ieder geval...
daarom heb ik ook maar een voorbeeld gebruikt over de bijbelsmokkel...

Waarom geen persoonlijk Engelen getuigenis ,kan voor de ander heel troostvol zijn.
Plaats reactie