Wie is/zijn de auteur(s)?Jan Vogel schreef:Het heeft alleen niet zoveel met Luther te maken, maar wel met de doorgaande lijn vanaf de reformatie over de doopbelofte.Jantje schreef:O, dat zal @Luther wel interessant vinden...Jan Vogel schreef:http://www.500jaarluther.nl/leeslint-doopbelofte.html
Duidelijk wordt uitgelegd hoe aan de ene kant de twee-verbondenleer door een aantal GG-predikanten 'arm' wordt uitgelegd en door een enkele toch rijk wordt ingevuld.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Jawel. Maar ik heb het over onze geachte medeforummer @Luther.Jan Vogel schreef:Het heeft alleen niet zoveel met Luther te maken, maar wel met de doorgaande lijn vanaf de reformatie over de doopbelofte.Jantje schreef:O, dat zal @Luther wel interessant vinden...Jan Vogel schreef:http://www.500jaarluther.nl/leeslint-doopbelofte.html
Duidelijk wordt uitgelegd hoe aan de ene kant de twee-verbondenleer door een aantal GG-predikanten 'arm' wordt uitgelegd en door een enkele toch rijk wordt ingevuld.
http://www.500jaarluther.nl/wij.htmlGGotK schreef:Wie is/zijn de auteur(s)?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Mooi. Maar wat is het nut/doel om in het kader van 500 jaar Luther onder andere de doopvisie van ds Kersten, ds Steenblok, ds Moerkerken en ds Schot te bestrijden, ongeacht of hij gelijk of ongelijk heeft? Als je dat al doet, begin dan eerst maar eens met het kerkverband waar je zelf als auteur lid van bent.Jantje schreef:Jawel. Maar ik heb het over onze geachte medeforummer @Luther.Jan Vogel schreef:Het heeft alleen niet zoveel met Luther te maken, maar wel met de doorgaande lijn vanaf de reformatie over de doopbelofte.Jantje schreef:O, dat zal @Luther wel interessant vinden...Jan Vogel schreef:http://www.500jaarluther.nl/leeslint-doopbelofte.html
Duidelijk wordt uitgelegd hoe aan de ene kant de twee-verbondenleer door een aantal GG-predikanten 'arm' wordt uitgelegd en door een enkele toch rijk wordt ingevuld.http://www.500jaarluther.nl/wij.htmlGGotK schreef:Wie is/zijn de auteur(s)?
Zoiets noemen we een jijbak.
-
- Verbannen
Tsja, dat vraag ik me ook af...GGotK schreef:Mooi. Maar wat is het nut/doel om in het kader van 500 jaar Luther onder andere de doopvisie van ds Kersten, ds Steenblok, ds Moerkerken en ds Schot te bestrijden, ongeacht of hij gelijk of ongelijk heeft? Als je dat al doet, begin dan eerst maar eens met het kerkverband waar je zelf als auteur lid van bent.Jantje schreef:Jawel. Maar ik heb het over onze geachte medeforummer @Luther.Jan Vogel schreef:Het heeft alleen niet zoveel met Luther te maken, maar wel met de doorgaande lijn vanaf de reformatie over de doopbelofte.Jantje schreef: O, dat zal @Luther wel interessant vinden...
Duidelijk wordt uitgelegd hoe aan de ene kant de twee-verbondenleer door een aantal GG-predikanten 'arm' wordt uitgelegd en door een enkele toch rijk wordt ingevuld.http://www.500jaarluther.nl/wij.htmlGGotK schreef:Wie is/zijn de auteur(s)?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
@GGotk jantje
Dat zou ik me alleen afvragen als het een one itemsite zou zijn.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-
- Verbannen
En waarom nu dan niet?liz boer schreef:@GGotk jantje
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Er staat heel veel op dan mag een doopvisie er ook wel op.Jantje schreef:En waarom nu dan niet?liz boer schreef:@GGotk jantje
Ik las in de SB dat evangelist DP Polder in 1958 zijn eerste evangeliedienst in Merksum hield in een café. Jammer dat dat niet meer mogelijk is. Ik heb veel respect voor evangelisten, want dat valt echt niet mee.
Als je van Amsterdam CS naar het Damrak loopt staat er ook altijd, weer of geen weer, een vrouwtje op dezelfde plek, pratende over Jezus. Ze is een beetje simpel, haar boodschap voldoet vast niet aan de gereformeerde dogmatiek van ds Kersten, maar iedere keer als ik er langs loop dan groeit mijn respect voor haar en is zij mij tot beschaming.
Als je van Amsterdam CS naar het Damrak loopt staat er ook altijd, weer of geen weer, een vrouwtje op dezelfde plek, pratende over Jezus. Ze is een beetje simpel, haar boodschap voldoet vast niet aan de gereformeerde dogmatiek van ds Kersten, maar iedere keer als ik er langs loop dan groeit mijn respect voor haar en is zij mij tot beschaming.
Waarom zou je niet meer in een cafe kunnen evangeliseren?GGotK schreef:Ik las in de SB dat evangelist DP Polder in 1958 zijn eerste evangeliedienst in Merksum hield in een café. Jammer dat dat niet meer mogelijk is. Ik heb veel respect voor evangelisten, want dat valt echt niet mee.
In die tijd werd een café, zeker in Belgie, nog 'vaak' gebruikt door politici en evangelisten omdat dit bovendien ook extra klandizie aantrok. Als je nu gaat evangeliseren in een café wordt je eruit gezet, want dit kost klanten.liz boer schreef:Waarom zou je niet meer in een cafe kunnen evangeliseren?GGotK schreef:Ik las in de SB dat evangelist DP Polder in 1958 zijn eerste evangeliedienst in Merksum hield in een café. Jammer dat dat niet meer mogelijk is. Ik heb veel respect voor evangelisten, want dat valt echt niet mee.
Heb je het geprobeerd? Het gebeurd nog steeds hoor.GGotK schreef:In die tijd werd een café, zeker in Belgie, nog 'vaak' gebruikt door politici en evangelisten omdat dit bovendien ook extra klandizie aantrok. Als je nu gaat evangeliseren in een café wordt je eruit gezet, want dit kost klanten.liz boer schreef:Waarom zou je niet meer in een cafe kunnen evangeliseren?GGotK schreef:Ik las in de SB dat evangelist DP Polder in 1958 zijn eerste evangeliedienst in Merksum hield in een café. Jammer dat dat niet meer mogelijk is. Ik heb veel respect voor evangelisten, want dat valt echt niet mee.
Nee, ik mag niet in een café komen.liz boer schreef:Heb je het geprobeerd? Het gebeurd nog steeds hoor.GGotK schreef:In die tijd werd een café, zeker in Belgie, nog 'vaak' gebruikt door politici en evangelisten omdat dit bovendien ook extra klandizie aantrok. Als je nu gaat evangeliseren in een café wordt je eruit gezet, want dit kost klanten.liz boer schreef:Waarom zou je niet meer in een cafe kunnen evangeliseren?GGotK schreef:Ik las in de SB dat evangelist DP Polder in 1958 zijn eerste evangeliedienst in Merksum hield in een café. Jammer dat dat niet meer mogelijk is. Ik heb veel respect voor evangelisten, want dat valt echt niet mee.
7 juli 2018 Classicaal examen van Kand. H.E.P. Fortuyn (binnen de classis Ridderkerk). Locatie: GG Ridderkerk. Aanvang: 09.00 uur.
Is er ooit wel eens iemand gezakt voor zo'n classicaal examen? waarom is het nodig om dit nog te doen na beroepbaarstelling?
Is er ooit wel eens iemand gezakt voor zo'n classicaal examen? waarom is het nodig om dit nog te doen na beroepbaarstelling?
Het eerste examen is de afronding van de studie, de andere om tot het classis en kerkverband toegelaten te wordenGGotK schreef:7 juli 2018 Classicaal examen van Kand. H.E.P. Fortuyn (binnen de classis Ridderkerk). Locatie: GG Ridderkerk. Aanvang: 09.00 uur.