Bedoelen we toch hetzelfde?JCRyle schreef:Ik denk dat we nu langs elkaar heen aan het praten zijn
Leggings
Re: Leggings
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ik zeg dat ik het met je eens zijn. Je mag juist niet mensen opbouwen in hun twijfel. M.a.w. je mag ze geen aai over de bol geven en het goed praten. Nee integendeel. Ook al is er twijfel, het ligt vast in Christus handen en bede. Nu helderder?liz boer schreef:Bedoelen we toch hetzelfde?JCRyle schreef:Ik denk dat we nu langs elkaar heen aan het praten zijn
Ja helder.JCRyle schreef:Ik zeg dat ik het met je eens zijn. Je mag juist niet mensen opbouwen in hun twijfel. M.a.w. je mag ze geen aai over de bol geven en het goed praten. Nee integendeel. Ook al is er twijfel, het ligt vast in Christus handen en bede. Nu helderder?liz boer schreef:Bedoelen we toch hetzelfde?JCRyle schreef:Ik denk dat we nu langs elkaar heen aan het praten zijn

Nou echt niet ik neem geen voorbeeld aan slaafseGGotK schreef:In het kader van de heiligmaking/dankbaarheid zal een mens zo dicht mogelijk bij God willen leven, ook in uiterlijke zin. En dat zal met vreugde en zonder tegenzin zijn.Dodo schreef:Maar zou dat niet vanzelf op moeten komen? Dat je weet je hier geen blijvende stad hebt, maar dat je de toekomende verwacht. En dat je daarom bepaalde keuzes maakt waaruit blijkt dat je een vreemdeling hier beneden bent?GGotK schreef:Hoe en in hoeverre kleden wij ons vreemdelingschap in, zowel in uiterlijke als innerlijke zaken?
Dus eerst vreemdeling zijn, daarna de keuzes.
Maar wij behoren krachtens onze doop van kinds af aan tot een afgezonderd volk en dit zal toch ook in uiterlijke zin openbaar moeten komen. Dit verlangt God ook van ons.
Wat dat betreft kunnen we wel eens een voorbeeld nemen aan de aanhangers van de Islam.
Navolging van regels van een afgod.
Precies, de Islam kent het begrip van vergeving van zonden niet, en kent dus ook niets van een leven uit dankbaarheid.liz boer schreef:Nou echt niet ik neem geen voorbeeld aan slaafse navolging van regels van een afgod.GGotK schreef:
Wat dat betreft kunnen we wel eens een voorbeeld nemen aan de aanhangers van de Islam.
Aanhangers van de islam is wel een heel breed begrip.gallio schreef:Precies, de Islam kent het begrip van vergeving van zonden niet, en kent dus ook niets van een leven uit dankbaarheid.liz boer schreef:Nou echt niet ik neem geen voorbeeld aan slaafse navolging van regels van een afgod.GGotK schreef:
Laatste aanhaling is wel bijzonder.
Wij leren vanuit de Bijbel kuis en ingetogen leven. Wat Islam leert weet ik niet, maar de vrouwen zijn wel kuis en ingetogen.
En de vrouwen uit reformatorische kringen doen uit dankbaarheid leggings aan. (jurkjes, rokjes enz., waar alles in te zien is). Mag ik even een vraagteken zetten bij deze dankbaarheid?
Dat begrijp ik maar ik hoef geen voorbeeld te nemen aan afgoderij, moet je eens zien wat mensen daar voor over hebben.CvdW schreef:Aanhangers van de islam is wel een heel breed begrip.gallio schreef:Precies, de Islam kent het begrip van vergeving van zonden niet, en kent dus ook niets van een leven uit dankbaarheid.liz boer schreef:Nou echt niet ik neem geen voorbeeld aan slaafse navolging van regels van een afgod.GGotK schreef:
Laatste aanhaling is wel bijzonder.
Wij leren vanuit de Bijbel kuis en ingetogen leven. Wat Islam leert weet ik niet, maar de vrouwen zijn wel kuis en ingetogen.
En de vrouwen uit reformatorische kringen doen uit dankbaarheid leggings aan. (jurkjes, rokjes enz., waar alles in te zien is). Mag ik even een vraagteken zetten bij deze dankbaarheid?
Gods geboden zijn goed voor bekeerde en onbekeerde mensen.
Maar alleen wedergeboren mensen willen deze doen uit dankbaarheid. Bij hen heeft God de wet in het hart geschreven.
Voor alle anderen kan het als een knellend juk ervaren worden, omdat ze tegen het vlees ingaan.
Maar alleen wedergeboren mensen willen deze doen uit dankbaarheid. Bij hen heeft God de wet in het hart geschreven.
Voor alle anderen kan het als een knellend juk ervaren worden, omdat ze tegen het vlees ingaan.
Hora est!
Soms ook gewoon een lifestyle zonder inhoud.Isala schreef:Gods geboden zijn goed voor bekeerde en onbekeerde mensen.
Maar vallen leggingwetten nu onder de wetten die altijd durend geldig zijn zoals de 10 geboden? (Tot de wederkomst)Isala schreef:Gods geboden zijn goed voor bekeerde en onbekeerde mensen.
Of is de leggingwet een andere of nadere invulling die pas later is ontstaan van bijvoorbeeld man zal geen vrouwenkleed aantrekken? En is de nadere aanvulling dan altijd durend?
Dat is nu de vraag. Want die nadere aanvulling is wel door zondaars ingevuld. En kan je dan volhouden dat de nadere invulling door zondaars heilzaam zijn? Of mag je het algemener houden. Onderscheid tussen man en vrouw. En de invulling ligt niet met naam en toenaam vast?
Dat laatste inderdaad (onderstreepte deel). Plus: uit liefde elkaar niet ergeren en daarvan niet de grens opzoeken.Lilian1975 schreef:Maar vallen leggingwetten nu onder de wetten die altijd durend geldig zijn zoals de 10 geboden? (Tot de wederkomst)Isala schreef:Gods geboden zijn goed voor bekeerde en onbekeerde mensen.
Of is de leggingwet een andere of nadere invulling die pas later is ontstaan van bijvoorbeeld man zal geen vrouwenkleed aantrekken? En is de nadere aanvulling dan altijd durend?
Dat is nu de vraag. Want die nadere aanvulling is wel door zondaars ingevuld. En kan je dan volhouden dat de nadere invulling door zondaars heilzaam zijn? Of mag je het algemener houden. Onderscheid tussen man en vrouw. En de invulling ligt niet met naam en toenaam vast?
Of mensen niet stijven in hun lege orthodoxie.eilander schreef:Dat laatste inderdaad (onderstreepte deel). Plus: uit liefde elkaar niet ergeren en daarvan niet de grens opzoeken.Lilian1975 schreef:Maar vallen leggingwetten nu onder de wetten die altijd durend geldig zijn zoals de 10 geboden? (Tot de wederkomst)Isala schreef:Gods geboden zijn goed voor bekeerde en onbekeerde mensen.
Iets uit liefde doen kan nooit iets te maken hebben met lege orthodoxie.liz boer schreef:Of mensen niet stijven in hun lege orthodoxie.eilander schreef:Dat laatste inderdaad (onderstreepte deel). Plus: uit liefde elkaar niet ergeren en daarvan niet de grens opzoeken.
Dat is zo. Maar als er een nieuwe ontwikkeling is, zeg maar een kledingstuk dat er eerder niet was, en een gedeelte van de refo-wereld veroordeelt dat op grond van nep-argumenten, dan is dat wel lege orthodoxie.eilander schreef:Iets uit liefde doen kan nooit iets te maken hebben met lege orthodoxie.liz boer schreef:Of mensen niet stijven in hun lege orthodoxie.eilander schreef:Dat laatste inderdaad (onderstreepte deel). Plus: uit liefde elkaar niet ergeren en daarvan niet de grens opzoeken.
gallio schreef:Dat is zo. Maar als er een nieuwe ontwikkeling is, zeg maar een kledingstuk dat er eerder niet was, en een gedeelte van de refo-wereld veroordeelt dat op grond van nep-argumenten, dan is dat wel lege orthodoxie.eilander schreef:Iets uit liefde doen kan nooit iets te maken hebben met lege orthodoxie.liz boer schreef:Of mensen niet stijven in hun lege orthodoxie.eilander schreef:Dat laatste inderdaad (onderstreepte deel). Plus: uit liefde elkaar niet ergeren en daarvan niet de grens opzoeken.
Plus dat lege orthodoxie altijd zonder liefde naar de ander is. Maar wel eigenliefde. Die veroordelend kan zijn naar de ander. En volgens mij staat dat niet in de geboden...