Toch een algemene vraag. Als wij in de boeken van Mozes tot in detail ( futiliteiten?) de opdrachten zien hoe de HEERE gediend wilde worden is het dan niet te makkelijk om alle discussies plat te slaan met het argument: “ Het gaat om je zieleheil” ?Van Ewijk schreef:De enige geest die ik wens te kennen is de Geest Gods.-DIA- schreef: En... als we dan eens de tijdgeest noemen?
En aangezien die zich bezig houd met zielenheil en niet met futiliteiten laat ik het wat betreft dit infantiele onderwerp hierbij.
Vriendelijk gegroet Dia, goed te zien dat u nog steeds actief bent en ik hoop u weer eens in een wat meer noemenswaardiger topic te woord te kunnen treden.
M.a.w. de HEERE wil gediend worden in overeenstemming met Zijn bevelen. Dan is het van groot belang om die bevelen in de Schrift te onderzoeken.
Nogmaals ik doel nu niet specifiek op kleding of iets dergelijks maar in het algemeen. Reden dat ik dit vraag is dat ik het ook in onze gezindte steeds meer tegenkom dat men vindt dat iedereen voor zichzelf wel uit kan maken hoe de HEERE te dienen. Men voelt zich daar goed bij en gaat dat blijde rustgevende gevoel houden voor waar geloof.
...........of zijn er meer dwaze maagden dan wij voor mogelijk houden?