Dat wordt al snel gezegd als het gaat over mensen die veranderen van kerk. De grootste kerk hier in het dorp raakt nogal wat leden kwijt aan een andere kerk op dit moment. Tijdens een ledenvergadering is er gevraagd wat de reden daarvan is. Als 'officieel' antwoord van de kerkenraad werd er geantwoord dat de mensen die overstappen het makkelijker willen in leer en leven....eilander schreef:Ik hoop niet dat dit weer uitloopt op een discussie over kerken in Rijssen.
We hoeven als kerken sowieso geen wedstrijdje te doen.
Het is m.i. wel waar dat áls de noodzakelijkheid van bekering en zelfonderzoek ontbreekt, mensen dan misleid worden.
Ik heb voor onze overgang ook één keer een reactie gehad: 'denk je daar makkelijker bekeerd te worden?' Dat vind ik anderzijds wel weer een droevige reactie.
Degene die dit heeft gezegd, heeft overigens later om vergeving gevraagd.
Nu heb ik ze bijna allemaal gesproken die over zijn gegaan en ik ken ze allemaal. Maar bij niemand gaat het om makkelijker kunnen leven zodat er wat minder op kerkgang wordt gehamerd of dat ze een tv willen ofzo. De grootste happer zit hem in de inhoud van de prediking en de manier waarop er wordt omgegaan met mensen. Inderdaad is zoiets dan een droevige reactie!