Kerkelijke regels
Kerkelijke regels
Bijgaand een peiling over kerkelijke regels. Wat vindt u?
Re: Kerkelijke regels
Hier kan je weinig mee. Wat wil je?
Waar ik meer op doel is dat plaatselijke kerken soms beperkt worden door regels vanuit classis/synode en om de vredelievendheid star de classicale en synodale regels blijven volgenVorst schreef:Hier kan je weinig mee. Wat wil je?
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 16 apr 2018, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
O. Ik herken er gelukkig weinig tot niets van binnen mijn kerkverband.
Ikzelf binnen GGiN wel.Vorst schreef:O. Ik herken er gelukkig weinig tot niets van binnen mijn kerkverband.
Je roept op tot kerkelijke ongehoorzaamheid...
Welke kerkelijke regels?
Ik wordt alleen een beetje verdrietig als we op deze manier dingen ter discussie moeten stellen.
Is het een oprechte bezorgdheid?
Ik wordt alleen een beetje verdrietig als we op deze manier dingen ter discussie moeten stellen.
Laat ik er dan een paar noemen:Laag schreef:Welke kerkelijke regels?
Geen baarden en snorren te mogen dragen
Dopen van een adoptiekind
Het kunnen zoeken naar kerkelijke eenheid(buitenom synode)
Nee, dat roep ik niet. Ik zal de regels accepteren, maar respecteren niet. In sommige regels wordt m.i. te ver doorgedraafd.refo schreef:Je roept op tot kerkelijke ongehoorzaamheid...
Welnee.Piet Puk schreef:Nee, dat roep ik niet. Ik zal de regels accepteren, maar respecteren niet. In sommige regels wordt m.i. te ver doorgedraafd.refo schreef:Je roept op tot kerkelijke ongehoorzaamheid...
De regels zijn er niet voor niets.
We gaan geen eenheid bewerkstelligen door tegen regels te schoppen.Piet Puk schreef:Laat ik er dan een paar noemen:Laag schreef:Welke kerkelijke regels?
Deze discussies zijn al eindeloos gevoerd.
Men wende zich tot de kerkenraad, classis en synode.
Ik ga niet schoppen, maar kijk vooral of dit draagvlak heeft. Gezien de peiling en reacties blijkbaar nietLaag schreef:We gaan geen eenheid bewerkstelligen door tegen regels te schoppen.Piet Puk schreef:Laat ik er dan een paar noemen:Laag schreef:Welke kerkelijke regels?
Deze discussies zijn al eindeloos gevoerd.
Men wende zich tot de kerkenraad, classis en synode.
Ik heb weleens er over nagedacht de kerkelijke regels te hanteren t.a.v. baarden en snorren. Dus eerst alleen vermanen, daarna met 2 personen en wanneer dan de baard of snor er niet afgaat naar de kerkenraad. Ik voel me er al mee naar de kerkenraad stappen....
Als je het principieel oneens bent met regels kan je ook besluiten ergens anders lid te worden. Scheelt een hoop negatieve energie. En als ik de voorbeelden van de TS lees vraag ik me echt af hoe het kan dat mensen zich hier vrijwillig in schikken. Maar dat terzijde.
Het is een scheppingsorde dat de Heere de man de baardgroei heeft gegeven.Piet Puk schreef:Ik heb weleens er over nagedacht de kerkelijke regels te hanteren t.a.v. baarden en snorren. Dus eerst alleen vermanen, daarna met 2 personen en wanneer dan de baard of snor er niet afgaat naar de kerkenraad. Ik voel me er al mee naar de kerkenraad stappen....
Vanwaar dan die "vermaning"?